Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias hakattiin pysäyttäessään kaljavarkaita: ”Pitääkö henki mennä ennen kuin poliisi puuttuu?”

Vierailija
27.02.2018 |

Tappouhkauksia saaneen K-kauppias Marko Hoikkaniemen mukaan tilanteessa ei ole mitään järkeä. Hän toivoo lakimuutosta.
Viime perjantaina järvenpääläinen K-kauppias Marko Hoikkaniemi joutui pahoinpidellyksi juostessaan kahden myymälävarkaan perään.

Kauppias juoksi varkaat K-market Jampan ulkopuolella kiinni, mutta sai varkailta nyrkistä. Hän sai mustan silmän ja hänen silmälasinsa menivät rikki.
– Varkaat pääsivät pakoon, mutta sain kuitenkin varastetut oluet takaisin.

Hoikkaniemi kertoo myymälävarkauksien olleen välillä jopa päivittäisi, ja hän on joutunut juoksemaan varkaiden perään useasti.

– Minulla on nollatoleranssi väkivaltaan, enkä paini kenenkään kanssa, Hoikkaniemi sanoo.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005584544.html?utm_campaign=tf-IS&utm…

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo syyllistetään kauppiasta ja poliisia. Varastelevat narkit ja ma tut ovat ihan ok.

Mua kiinnostaisi tietää, mitä poliisi muka voi kaljavarkaille tehdä.

Vierailija
22/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo syyllistetään kauppiasta ja poliisia. Varastelevat narkit ja ma tut ovat ihan ok.

Vaikka pamputtaa jalkapohjat jos muuta ei keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit tekivät säännöt sellaisiksi, että nämä ei saa mitään seurauksia vaikka jäisikin kiinni, ni ei niitä kiinnosta.

Jenkkityyliin vaan nappi otsaan jos varastaa

Vierailija
24/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi aluksi ottaa ne kiinni ja maijaan laitettaessa lyödä niiden pää pari kertaa maijan oveen "vahingossa".

Vierailija
25/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljat kaltereiden taakse ja maksu ensin.

Vierailija
26/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi aluksi ottaa ne kiinni ja maijaan laitettaessa lyödä niiden pää pari kertaa maijan oveen "vahingossa".

Miten poliisi ottaa ne kiinni? Siinä ajassa kun ovat paikalla niin jouksukaljojen ottajat ovat jo kaukana.

Vierailija
27/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit tekivät säännöt sellaisiksi, että nämä ei saa mitään seurauksia vaikka jäisikin kiinni, ni ei niitä kiinnosta.

Jenkkityyliin vaan nappi otsaan jos varastaa

Semmoset väkivaltafantasiat sieltä. Silmä silmästä taitaa lukeakin mm. Koraanissa

Vierailija
28/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten poliisi ottaa ne kiinni? Siinä ajassa kun ovat paikalla niin jouksukaljojen ottajat ovat jo kaukana.

Taitavat tosin yleensä löytyä nurkan takaa, tai viimeistään läheisestä pusikosta ryypiskelemästä. Jäljityksessä auttaa se perinteinen äääRHhääHHRHHRäHR-ähinä, mikä näistä porukoista aina lähtee. Luuletko että tollaisilla on kuntoa tai älliä juosta pidemmälle.

Vierailija
29/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias on hyvä ja palkkaa vartijan noihin hommiin. Poliisi ei ehdi yhden kaljavarkaan perään ja sankaria ei pitäisi kenenkään leikkiä. Sillä kaljavarkaalla voi olla mukana kättä pidempääkin.

Oletko valmis maksamaan tuotteissa vartioinnin kulut? Se on aika iso osa pienen liikkeen kuluista. Omassa lähikaupassa olen nähnyt vartija/myyjän. Ovatko kaikki myyjät valmiita kouluttautumaan myös vartijoiksi?

Asiakkaat maksavat nyt jo hävikin hinnoissa.

Vierailija
30/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat tosin yleensä löytyä nurkan takaa, tai viimeistään läheisestä pusikosta ryypiskelemästä. Jäljityksessä auttaa se perinteinen äääRHhääHHRHHRäHR-ähinä, mikä näistä porukoista aina lähtee. Luuletko että tollaisilla on kuntoa tai älliä juosta pidemmälle.

Kyllä niillä on. Juoksukaljoja ottaa yleensä nopeat ja kovaa juoksevat nuoret miehet. Terv. Lähikaupan myyjä

Vierailija
31/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin pitäisi pamputtaa kaikki rosvot ja myös niitä hyysäävät kukkahatut.

Vierailija
32/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo röyhkeät varkaat maksavat mielummin laittomista päihteistä. Kalja ja särvin otetaan kauppiaan kukkarosta. Todellakin linnatuomiot takaisin. Vedellä ja leivällä. Ne istutaan sitten keskellä kauneinta suvea, ei paukkupakkasilla.

Vierailija
33/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo toiminta on typerää, oikeasti joku hullu voi vaikka puukottaa kun lähtee perään. Tämä tapa pitäisi saada pois käytöstä ja panostaa vartioihin kaupoissa.

Näinpä. Siitä yhdestäkin nuoresta naismyyjästä tuli ”julkkis” ja hänestä tehtiin sankari kun hän uskalsi ottaa varkaan omin käsin kiinni. Tällaisesta ylistyspuheesta pitäisi luopua, ei se ole sankaruutta jos omalla hengellään leikkii. 🙄

Tämä tapaus siis:

https://www.suomenuutiset.fi/k-kaupan-sankari-anna-olen-jahdannut-varka…

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/k-marketin-sankarimyyja-te…

Vierailija
34/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toiminta on typerää, oikeasti joku hullu voi vaikka puukottaa kun lähtee perään. Tämä tapa pitäisi saada pois käytöstä ja panostaa vartioihin kaupoissa.

Näinpä. Siitä yhdestäkin nuoresta naismyyjästä tuli ”julkkis” ja hänestä tehtiin sankari kun hän uskalsi ottaa varkaan omin käsin kiinni. Tällaisesta ylistyspuheesta pitäisi luopua, ei se ole sankaruutta jos omalla hengellään leikkii. 🙄

Tämä tapaus siis:

..

Huh, kerrankin joku muu ajattelee samoin - tämä myyjä kun on sankarin asemassa myös AV:lla. Olen itse yksintyöskentelevä kioskinmyyjä, kerran ryöstönkin kokenut, ja mielestäni kenenkään ei pitäisi riskeerata henkeään tai terveyttään myyjän työssä varkaiden takia. Meillä ja monessa muussa paikassa tärkein sääntö on huolehtia omasta turvallisuudestaan, jos jotain sattuu. Sitten on nämä kauppiasvetoiset K-kaupat, joissa säännöt on nähtävästi toiset. Se vaan on karu tosiasia, ettei vartija tai poliisi voi ehtiä ajoissa paikalle ja siksi myyjän tehtävä on minimoida henkilövahingot.

Vierailija
35/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias on hyvä ja palkkaa vartijan noihin hommiin. Poliisi ei ehdi yhden kaljavarkaan perään ja sankaria ei pitäisi kenenkään leikkiä. Sillä kaljavarkaalla voi olla mukana kättä pidempääkin.

Kyllä poliisin pitäisi vain ehtiä. Mitä helvettiä tehdään poliiseilla jotka ei ehdi hoitaa työtään?

Ei poliisi voi ehtiä jokaisen kaljavarkaan tai näpistelijän perään, täyttä resurssien tuhlausta sellaine. Jos ajatellaan että jokaisessa Suomen lähikaupassa tapahtuu päivittäin vaikka kolme näpistystä, siinä on yksinkertaisesti liikaa työsarkaa saatuun hyötyyn nähden.

Sen sijaan sakkojen muuntorangaistus vankeudeksi pitäisi ottaa takaisin käyttöön.

Muuntorangaistus pitää vielä päivittää sellaiseksi, ettei se kaljavaras istu p*rseellään vankilassa täysihoidossa vaan tekee (fyysistä) työtä hyvittääkseen ja korvatakseen tekonsa. Siivoaa vaikka kadunvarsia samalla tyylillä kuin jenkeissä. Nytkin on kamalan kokoisia lumikinoksia aurattu risteyksiin joita tällaiset juoksukaljoittelijat voisi lapioida kuorma-auton lavalle poisvietäväksi.

Vierailija
36/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapaus siis:

Päinvastoin, tuohan on mitä parhainta mainosta sille että omin käsin onneen todellakin toimii näissä asioissa. Eipä tullut puukkoa, potkuja tai edes sitä pahoista pahinta eli pahoinpitelysyytettä, mitä kaikki pelkurit hokee tekosyyksi kun jotain pitäisi tehdä.

Vierailija
37/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennetaan vielä lisää sosiaaliturvaa, niin kohta saa juosta ja tapella myös leipävarkaiden kanssa.

Vierailija
38/113 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo varkaat saisi vapaasti pahoinpidellä ja porttikielto. Vaan odotapas, kun kauppias ottaa astalon ja näyttää vähän pesäpallomailan käyttöä. Saa itse sakkoja ja on syytteessä omaisuutensa puolustamisesta.

Vierailija
39/113 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on kun poliisi jahtaa jotain kannabiksen polttajia niin ei saada kiinni pyörävarkaita, ei saada kiinni näitä kaljavarkaita. Ei ihme.

Vähän aikaa sitten oli keskustelua kun THL:n professori oli sitä mieltä että keskustelua voisi syntyä siitä että huumeiden käyttajien rankaisemisen voisi lopettaa niin poliisillekin jäisi aikaa oikeiden rikosten selvittämiseen. Kun huumeiden käyttö on käytännössä terveydenhuollollinen asia ei rikos.

Vierailija
40/113 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo varkaat saisi vapaasti pahoinpidellä ja porttikielto. Vaan odotapas, kun kauppias ottaa astalon ja näyttää vähän pesäpallomailan käyttöä. Saa itse sakkoja ja on syytteessä omaisuutensa puolustamisesta.

Ootko Lähi-Idästä kotosin?

Suomi on oikeusvaltio ei täälä pahoinpidellä tai mestata sapelilla ihmiseltä päätä alkoholin käytöstä tai sen varastamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi