Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä saisin itseni laihtumaan? Liikun paljon ja syön terveellisesti, mutta liikaa :(

Vierailija
27.02.2018 |

Aamupala

Kahvia
Omena
2 porkkanaa
lasillinen mehukeittoa
2 kaurareissaria juustolla

Lounas

Papupihvejä, kurkkua, raejuustoa, salsaa
Itse tehtyä ruisleipää juustolla

Välipala Nax -patukka

Illallinen 150 g lihamureketta, riisiä, linssejä, sipulia, kvinoaa

Vapaalla olen ja ajattelin viimein kelata mitä sitä tulee syötyä, kun en näillä laihdukaan. Hiihtoloma ja vapaita nyt viettelen, hiihdin tänään kympin vaikka noin kylmä. Ja nämä syömiset nyt ihan perushöttöä, Naxia en tosin useiin syö tai muutenkaan "makeaa" kun en siitä niin välitä. Ja nuo papupihvit sisälsi kidneypapuja, kaurahiutaleita, kurpitsansiemeniä, munaa, porkkanaa.. rasvassa paistettuja eivätkä perkeleet meinanneet pysyä kasassa.

Niin ja näillä ei tod ole nälkä, syön kyllä vielä unta edelle vielä varmaan banaanin ja jugun.

Yleensä syön enemmän raakaa, siinä mielessä vähän poikkeava päivä. Kai se vatsa vaan on tottunut jatkuvaan mussutukseen niin ei painokaan tipu :D Eikä nuo siemenet varsinkaan ole laihduttajan ruokaa, helppo vaan atoopikkona ollut sisällyttää perusruokaan kun ilman räjähtää iho kokonaan (olen pähkinäallergikko).

Mwaah. Parempi kai tämäkin, että paino pysynyt samana puoli vuotta ilman ihmeempiä kiristelyitä ja olen normaalipainoinen. Liikun paljon, oikeasti. 3 lihaskuntotreeniä viikkoon, juoksen nyt talvisin kelien mukaan ja mulla on fyysisesti raskas työ. Haluaisin kuitenkin laihtua parin kuukauden aikana muutaman kilon kun parit juhlatkin tiedossa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa vastaat itse omaan kysymykseesi. Syöt liikaa. Kuuntele kehoa, opi tunnistamaan kylläisyyden tunne (ei ole yhtä kuin ähky). Älä kuitenkaan liikaa mieti koko ajan ja rajoita, saat vielä jojo-ongelmasyömishäiriön. Tee ruokailusta sallittua.

Kuuntele kehoa. Jos syöt liikaa vaikka tunnistat hetken, jolloin koet olevasi kylläinen, mieti miksi syöt. Johonkin tunteeseen? Älä pelkää nälkää = tankkaa ettei vaan tule nälkä. Älä myöskään pidä itseäsi nälässä.

Annoskoot on nykypäivänä ihan älyttömiä. Eli älä myöskään luota muuhun kuin oman kehoon. Ruokaa saa jättää lautaselle. Ei se siitä mihinkään katoa.

Vierailija
2/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin sinuna syödä enemmän, juu luit oikein. Enemmän, mutta täysin vegaanisesti. Saisit aineenvaihduntaan puhtia ja tiristettyä löysät pois. Paljon kasvisruokaa, papuja, linssejä, siemeniä, öljyjä, ja hedelmiä ja sen verran "höttöä" (pastaa, leipää, riisiä, herkkuja) että mieli pysyy korkealla ja puhtia riittää. Ja vettä kannattaa juoda paljon. Sulla on oikein hyvä muutenkin tuo ruokavalio ja tunnut jaksavan kokkailla, vegaanina on pakko kokata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juuston ym turhan mättäminen. Et saa niistä juuri mitään ravinteita, turhia kaloreita vain.

Muutenhan laihdutus on simppeliä, syö vähemmän kuin kulutat.

Ja tuommoiset rasvaiset tuotteet vetää helposti kalorit plussalle, eli niistä kun luopuu niin helppoa.

Vierailija
4/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisin sinuna syödä enemmän, juu luit oikein. Enemmän, mutta täysin vegaanisesti. Saisit aineenvaihduntaan puhtia ja tiristettyä löysät pois. Paljon kasvisruokaa, papuja, linssejä, siemeniä, öljyjä, ja hedelmiä ja sen verran "höttöä" (pastaa, leipää, riisiä, herkkuja) että mieli pysyy korkealla ja puhtia riittää. Ja vettä kannattaa juoda paljon. Sulla on oikein hyvä muutenkin tuo ruokavalio ja tunnut jaksavan kokkailla, vegaanina on pakko kokata.

Vettä myös sen verran mitä oma keho ilmoittaa. Liika lotraaminen ei ole terveellistä.

Vierailija
5/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan korvaan kuulostaa aika paljolta aloittajan syömiset. Toki yksilöllisiä eroja on paljon. Itse olen hoikka ja jo tuolla aamupalalla olisin aika tuhdissa olossa monta tuntia. En siis kylläinen, vaan ähky.

Nainen 30 v 169/57

Niin ja kyllä, olen hoikka, mutta tää paino on se mihin elimistö mulla päätyy (ja pysyy) kun syön sitä kuunnellen..

Vierailija
6/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen kalorilaskuri tms sovellus. Sinne kirjaat alkupainon ja tavoitepainon. Sovellus määrittää paljonko kaloreita saat syödä per vrk. Tunnollisesti kirjaat kaiken ylös mitä syöt ja tarvittaessa punnitset keittiövaa'alla annokset. Kun päivittäinen kaloritavoite on täynnä et syö enempää. Ole rehellinen itsellesi ja älä huijaa. Tämä on työlästä ja vaatii vaivaa. Mutta ainakin itse olen laihtunut ko menetelmällä.

Vierailija
7/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin, turhaa rasvaa ja hiilareita.

Aamulla pala leipää, siivu juustoa ja pieni hedelmä tai 1 1/2 dl tuoremehua, kahvia tai teetä olus tilkka rasvatonta maitoa.

Lounas: puoli purkkia raejuustoa tai 50 gr fetaa, 200 gr vihreää salaattia, tomaattia ja kurkkua

Välipala: hedelmä, sokeriton jugurtti tai kevytviili

Päivällinen: 75 gr kanaa tai kalaa keitettynä tai paistettuna öljyssä, 100 gr keitettyjä tai höyrytettyjä kasviksia, 150 gr vihreää salaattia ja kurkkua

Iltapala: kuppi teetä tai kahvia plus tilkka maitoa, riisikakku tai pala paahtoleipää vähäsokerista marmeladia tai hilloa 1teelusikka.

Jos mulle tulee liikakiloja syön näin, kunnes olen taas nirmaalipainoinen.

Ole hyvä!

Vierailija
8/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on jo tosi paljon hiilareita: omena, porkkana, kauraleipä, ruisleipä, riisi, kvinoa, nax patukka, mehukeitto. Papupihveissäkin oli jonkin verran hiilareita, nekin voi tehdä kevyemmin.

Puolita hiilarit tai syö vain 1/3, kuitenkin pyri alle 60 g /vrk. Eiköhän tuolla laihdu.

Itse nostin itse ruokamääriä samalla kun pudotin hiilarit kohdalleen ja paino putoaa hitaasti mutta varmasti (en siis laihduta, olen normaalipainoinen). Syön kaikkea hyvää ja kroppa nauttii:)

Tällähetkellä syön näin:

- aamulla marjasmoothie tai juusto-kinkku-munakas

- lounas sekasalaattia, 1 avokado, 1 kananmuna ja purkillinen tonnikalaa öljyssä, kastikkeena oliiviöljyä

- päivällinen kotiruokaa kasviksilla

- iltapala ruisleipäsiivu tahinilla ja juustolla tai munavoilla ja 1 pieni hedelmä (esim mandariini)

Kananmunaa syön siis 1 päivässä, tuossa vain eri vaihtoehtoja.

Vierailija
9/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan korvaan kuulostaa aika paljolta aloittajan syömiset. Toki yksilöllisiä eroja on paljon. Itse olen hoikka ja jo tuolla aamupalalla olisin aika tuhdissa olossa monta tuntia. En siis kylläinen, vaan ähky.

Nainen 30 v 169/57

Niin ja kyllä, olen hoikka, mutta tää paino on se mihin elimistö mulla päätyy (ja pysyy) kun syön sitä kuunnellen..

Se riippuu ihan mitä syö. Minun korvaan tuo kuulostaa vähältä. Vegaanina saa syödä oikeasti paljon, kasvisruoka on niin kevyttä. Jos ei syö tarpeeksi paljon, tulee nuutunut ja heiveröinen olo ja elimistö alkaa jumittaa eikä jaksa liikkua. Ähkyyn ei vegaaniruoalla saa. Toki tuhdit hiilarit (pasta, riisi, leipä ja muut vilatuotteetherkut) kannattaa pitää kohtuudessa. Öljyjäkin on hankala syödä liikaa.

Vegaaniruoka on myös puhdistava ja diureettinen ja suorastaan imaisee mukanaan turhat nesteet ja rasvavarastot, joten janokin tulee aivan eri lailla ja juotava on.

Vierailija
10/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloittajan ruuat voi kuulostaa paljolta? Mä kuolisin nälkään vaikka oonkin toimistotyössä! Lapsetkin pitäisi hoitaa. Millään papujutuilla pärjäisi... Hohhoh.

Vierailija
11/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkeistä! Töissä tosiaan tullut tuo tankkaustapa, kun ei tiedä milloin saa seuraavan kerran syödä.. tässä lomalla hyvä havannoida noita syömistottumuksia :) Mulla on kyllä syömishäiriötaustaa, mutta ne ongelmat on jo aikaa sitten saatu balanssiin. Ja tavoitteena on, että treeneissäkin jaksaisi olla mahdollisimman skarppina ja energisenä.  Silloin niitä tuloksiakin tulee.

Juusto on mulle se akilleen kantapää, myönnän! Ja leipä.. Ah.. :D Kuten varmaan monelle muullekin. Juustona menee nyt Kadett 5 %.

En taustani takia ala laskemaan kaloreita, mutta pakko kai alkaa karsia annoskoosta ja/tai rasvasta. BMI mulla tällä hetkellä 20,97, mutta noita juhlia ajatellen vaan vinkit ovat tarpeen, kun paino jököttää edelleen.

Ap

Vierailija
12/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt väärin, turhaa rasvaa ja hiilareita.

Aamulla pala leipää, siivu juustoa ja pieni hedelmä tai 1 1/2 dl tuoremehua, kahvia tai teetä olus tilkka rasvatonta maitoa.

Lounas: puoli purkkia raejuustoa tai 50 gr fetaa, 200 gr vihreää salaattia, tomaattia ja kurkkua

Välipala: hedelmä, sokeriton jugurtti tai kevytviili

Päivällinen: 75 gr kanaa tai kalaa keitettynä tai paistettuna öljyssä, 100 gr keitettyjä tai höyrytettyjä kasviksia, 150 gr vihreää salaattia ja kurkkua

Iltapala: kuppi teetä tai kahvia plus tilkka maitoa, riisikakku tai pala paahtoleipää vähäsokerista marmeladia tai hilloa 1teelusikka.

Jos mulle tulee liikakiloja syön näin, kunnes olen taas nirmaalipainoinen.

Ole hyvä!

Tällä mä en kyllä jaksa töissä..

Poljen näin talvisinkin fatbikella 8 km töihin ja takaisin plus fyysisesti raskas työ ulkona. Näin lomalaisena kuitenkin ihan skarppi ohje, kiitos! :)

Vierailija
13/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kalorilaskurilla tarkat määrät ja kalorit. Ja eihän se laihtuminen heti tapahdu, monen monta viikkoa täytyy pysyä ruodussa että alkaa ensimmäiset tulokset näkyä. Siksi kannattaa valita elämäntapa muutos, niin laihtuminen on hyvä sivutuotos muutoksessa. Kärsivällisyyttä

Vierailija
17/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasket kalorilaskurilla tarkat määrät ja kalorit. Ja eihän se laihtuminen heti tapahdu, monen monta viikkoa täytyy pysyä ruodussa että alkaa ensimmäiset tulokset näkyä. Siksi kannattaa valita elämäntapa muutos, niin laihtuminen on hyvä sivutuotos muutoksessa. Kärsivällisyyttä

Kärsivällisyyttä tässä tarvitaan, kiitos.

ap

Vierailija
18/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa syö annokset pikkulautaselta, älä syö koskaan ähkyyn asti ja syö hitaasti, niin aivot ehtivät tajuta, että olet jo kylläinen. Lautasen koolla voi kuulemma huijata itsensä syömään pienempiä annoksia, tästä on tutkimuksia.

Vierailija
20/40 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen vinkki, älä syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi