Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudosti tuijottava mies seurasi naista ja lapsia kauppakeskuksessa - ilmestyi myöhemmin perheen talon eteen

Vierailija
27.02.2018 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802262200772759_u0.shtml
Varokaa näitä. Ulkomailta on tullut vaarallista väkeä Suomeen. Ilmoittakaa vastaavista heti poliisille.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työpäivän jälkeen ruokakaupassa kun huomasin miehen joka tuntui tarkkailevan minua  eikä kyseessä ollut myymäläetsivä. Kun asettelin pihalla ostoksia pyörän koriin, seuraajani singahti ulos ja alkoi omalla pyörällään seurata minua kysellen minne menen, lähdenkö kahville  sekä hoki että olen hyvin kaunis! Seurasi sen noin 5km mitä kaupasta on kotipihaan muttei tullut rappuun perästä vaan jäi tuijottamaan , kotona en uskaltanut tehdä valoja ettei pystyisi paikallistamaan asuntoani.

Olin lähes meikittä, maantienvärinen tukka pyöräilykypärän alla , farkut ja fleecetakki eli mitään seireeniä minusta ei saanut millään. 

Tehdä valoja XD.

Vierailija
42/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei ole tyttöjä. En ikinä uskaltaisi päästää niitä ulos.

Muistan vielä kun Ouluun tuli ensimmäinen musta mies. Kyllä tuijotettiin. Kotona kerroin ensimmäisenä että kaupungilla oli oikea n**k*ri!

Mä pelkään mun poikien puolesta kyllä aivan helvetisti. Ne on vasta 2 ja 5 vuotiaita ja kun tätä maailman menoa katselen niin en varmaan ikinä uskalla päästää niitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Hesassa alueella, jolla on melko paljon ulkomaalaistaustaisia asukkaita ja meillä on kolme tyttöä. Kertaakaan ei ole tietooni tullut, että olisivat kokeneet mitään tilannetta pelottavana tai uhkaavana. Itse asiassa nuorimmaisen paras kaveri on lähistöllä asuva afro-tyttö.

Vierailija
44/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankin, lieneekö ollut kiinnostunut äidistä vai lapsesta. Ei ihan liity asiaan, mutta tuossa näin yhtenä iltana, kun kiinalaisen näköinen pariskunta kuvasi kaupan pihalla ollutta koiraa tabletin kameralla. Yritin pitää koiraa silmällä, mutta menin vähäksi aikaa kaupan sisälle. Pariskunta oli jo poistunut, mutta sitten yhtäkkiä koira alkoi haukkua "karkotushaukkua", ja se nainen oli ilmeisesti palannut paikalle kun käveli pois päinkin. Olisko olleet näitä koiranlihan syöjiä, nehän ryöstääkin lemmikkejä.

Kiinalaisilla ei juuri ole koiria lemmikkeinä niin varsinkin isoista koirista on innoissaan. Jotkut myös sekoavaa vaaleista hiuksista ja varsinkin jos ovat somia lapsia.

Ei ne pahaa halua. Eivät vaan juuri näe kaikkea siellä omassa maassa.

Vierailija
45/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Te joilla on auto. Rekisterinumeron perusteella saatavan kotiosoitetiedon pystyy laittaa salaisiksi. Suosittelen. Itse laitoin jo ajat sitten.

Sen pystyy tekee netissä alusta loppuun.

Silloin rekkarin perusteella saa vain omistajan nimen, muttei kotiosoitetta tai puhelinnumeroa. Mun mielestä tuo pitäis olla jo suoraan oletusasetuksena, eikä niin, että sen erikseen pitää mennä muuttamaan.

Vierailija
46/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Te joilla on auto. Rekisterinumeron perusteella saatavan kotiosoitetiedon pystyy laittaa salaisiksi. Suosittelen. Itse laitoin jo ajat sitten.

Silloin rekkarin perusteella saa vain omistajan nimen, muttei kotiosoitetta tai puhelinnumeroa. Mun mielestä tuo pitäis olla jo suoraan oletusasetuksena, eikä niin, että sen erikseen pitää mennä muuttamaan.

Kerrotko tarkemmat ohjeet?

Vierailija
47/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmat ohjeet?

Ajoneuvoliikennerekisteri on lähtökohtaisesti julkinen rekisteri, mutta luonnollinen henkilö voi halutessaan rajoittaa itseään koskevien henkilötietojen luovutusta. Näitä rajoituksia kutsutaan niin sanotuiksi tietojenluovutuskielloiksi, ja näitä ovat osoitteenluovutuskielto ja markkinointikielto sekä turvakielto.

Osoitteenluovutus- ja markkinointikielto

Osoitteenluovutuskielto estää osoitetietojen, ei kuitenkaan nimitietojen luovuttamisen, muuhun kuin viranomaisen, Liikennevakuutuskeskuksen, liikennevakuutusyhtiön, katsastuksen suorittajan, kuljettajantutkinnon vastaanottajan tai sopimusrekisteröijän käyttöön tai muuhun laissa säädettyyn käyttöön.

Osoitteenluovutus- ja markkinointikiellot ovat henkilökohtaisia, ja ne voidaan tehdä sähköisessä asioinnissa tai puhelimitse. Kiellot liitetään henkilötietoihin eikä niitä tarvitse uusia, vaikka henkilön ajoneuvotiedoissa tapahtuisikin muutoksia. Kiellot ovat voimassa toistaiseksi, ellei henkilö itse halua niitä poistaa.

https://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuski…

Tuon linkin takana on oikealla "osoitteenluovutuskielto" nappi.

Klikkaa sitä, tunnistaudu pankkitunnuksilla ja tee kielto.

Vierailija
48/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tästä pääsee tekemään kiellon.

https://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuski…

Oikealla on "markkinointi- ja osoitteenluovutuskielto". Klikkaa sitä ja tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla.

Vierailija
49/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotta tietonne on suojatut, kirjautukaa myös puhelinoperaattorinne sivuille ja laittakaa numeronne salaiseksi.

Kun eka rekkarin perusteella saa nimenne joka tapauksessa -> numeropalvelusta saa sen nimenne perusteella puhelinnumeronne ja kotiosoitteenne. Avot.

Vierailija
50/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa varovaisia!

Jos joku tuijottaa ja lähtee seuraamaan, ajakaa suoraan poliisiasemalle, ei kotiin.

Ei kannata kotiosoitetta paljastaa.

Sen kotiosoitteen takia se on seurannutkin melko varmasti. Ryöstö tulossa?

Vierailija
51/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa minun teinipoikani juuri valitti kun pari tyttöä seuraili ja tuli koskettelemaan hiuksia. Tytöt jäi kauemmaksi tuijottelemaan kun pojan kaverit tuli ostarille. Kantasuomalaisia tyttöjä. Ei niin kantasuomalaisen näköinen poika. Eikä ollut Eka kerta. Niistä ei puhuta, koska ne ei ole pelottavia tilanteita. Lähinnä ärsyttäviä.

Silti sama huomion hakeminen on molemmissa.

Vierailija
52/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskasakki pitäisi saada pikimmiten ulos Suomesta.

No niin pitäis. Mutta mites aattelit hoitaa asian? Nuo ei kuule lähe kulumallakaan yhtään mihinkään..voisin lyödä aikas suuren vedon siitä..

Vierailija
53/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskasakki pitäisi saada pikimmiten ulos Suomesta.

No niin pitäis. Mutta mites aattelit hoitaa asian? Nuo ei kuule lähe kulumallakaan yhtään mihinkään..voisin lyödä aikas suuren vedon siitä..

pieninä paloina.

Vierailija
54/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmivaa. Mä oon kans saanut kokea perään liimautuneen ehdottelijan. Olin kävellen liikkeellä, niin tämä vielä pysyi vauhdissa mukana. Olin onneksi lähellä poliisiasemaa, joten pokkana kävelin sinne ja tein ilmoituksen. Sai jalat alleen, kun huomasi minkä talon pihassa ollaan. Poliisit sai sen jopa kiinni, mutta eihän ne mitään puhuttelua enempää voineet tehdä, kun mikään rikoksen tunnusmerkki ei täyty sillä, että lyöttäytyy seuraan ja kyselee missä asut, onko miestä jne ja ehdottelee, että tulisi yökylään.

Lainsäädännössä on vikaa, kun ei täyty. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus liikkua ulkona ilman, että kukaan ahdistelee edes sanallisesti tai tuijottamalla. Miksi ihmisen omaa rauhaa/tilaa ja koskemattomuutta ei pidä kunnioittaa?

Vierailija
55/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kotirappuni edessä päivysti joku mies, joka huuteli minullekin törkeyksiä huonolla englannilla, kun kävelin kotiin päin. Kävelin pokkana kotitaloni ohi läheiseen kauppaan. Kurkin sieltä eteisestä kadulle ja menin kotiin vasta kun mies häipyi (onneksi pian).

Mies oli ilmeisesti meidän talossa työasioissa, hänellä oli erään firman työvaatteet. Laitoin kys. firmaan palautetta, että työntekijänne huutelee asukkaille asiattomuuksia. Miestä ei onneksi enää meillä päin ole näkynyt.

Vierailija
56/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Miksi ihmeessä rekisterinumeron perusteella pitäisi edes saada omistajan kotiosoite? Näitä osoitteitahan on selvitelty esim. lentoaseman parkkipaikalla olevista autoista ja kartoitettu sopivia murtokohteita.

Vierailija
57/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen stalkkeri on pelottavampi kuin suomalainen.

Minusta suomalaiset ovat pelottavampia.

Vierailija
58/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Miksi ihmeessä rekisterinumeron perusteella pitäisi edes saada omistajan kotiosoite? Näitä osoitteitahan on selvitelty esim. lentoaseman parkkipaikalla olevista autoista ja kartoitettu sopivia murtokohteita.

Niin juuri! Tuo kielto rajaa tosiaan vain tavallisten matti meikäläisten oikeuden saada osoitetiedot rekkarin perusteella. Mutta sehän riittääkin. Ja sen pitäisi olla oletusasetuksena nykyajan maailmassa.

Poliisi ja virkavalta saa kiellosta huolimatta osoitetiedot rekkarista, mikä tietty ok.

Vierailija
59/59 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up