Vältättekö tietoisesti punaisen lihan ostamista?
Kun näette kaupan tiskillä edullista sikaa ja nautaa niin ette kuitenkaan osta vaikka mieli tekisi?
Minulla tahtoo olla tätä vaivaa.
Kommentit (45)
Oon nyt viime aikoina vältellyt ja pyrin kasvispainotteiseen ruokavalioon.
Alkoi kyllästyttää oma tekopyhyys asian suhteen. Että on se kamalaa kuinka eläimet kärsii ja voi voi, mutta ostanpas kuitenkin tätä jauhelihaa kun se on edullista ja siitä saa helposti hyvää ruokaa...
Kokonaan tuskin lopetan lihansyömistä ainakaan heti, mutta toivottavasti pysyn edes tällä linjalla.
Kyllä. En ylipäänsä syö enää juuri ollenkaan lihaa (pari kertaa kuussa ja silloinkin kerralla vähän), punaista lihaa en edes joka kuukausi. Silloin kun sön, suosin riistaa.
En oikeastaan syö naudanlihaa. Kana on halvempaa ja usein parempaakin. Jos lisäksi sattuu olemaan huolissaan ilmastonmuutoksesta niin kanaan siirtymistä voi pitää ekotekona. Ero kanan ja naudan välillä on jotain 10X siinä mielessä. Possunliha on jossain siinä välissä. Jos ei siis halua mennä Full Monty ja siirtyä kokonaan kasviksiin ja harvahan haluaa.
Possut elää ihan järkyttävissä oloissa, paiseiden ja haavojen kanssa, eivätkä mahdu kääntyä edes häkissänsä. En ikinä ostaisi possunlihaa, missään muodossa. Enkä kyllä osta muutakaan lihaa.
Possu on mahtava eläin. Minipossun omistajatkin sen tietävät.:-D
Tykkää rapsuttelusta ja huomiosta.
Nykyinen lihantuotanto on vaan niin väärin eettisesti, että normaali, empatiakykyinen ihminen sen ymmärtää.
Tai sitten sulkee silmänsä ja jatkaa itselleen valehtelua, eikä halua edes nähdä totuutta.
Jonkin on muututtava. Maapallo ei kestä enää nykyisenlaista lihansyöntiä.
Minun terveyteni parani huomattavasti ,kun aloin syödä"plant based".
Suosittelen tutustumaan aiheeseen.
Se on yllättävän edullistakin.
Mielialakin nousi ,kun aikaisemmin oli jatkuvia masennuskausia.
Nyt ei enää ollenkaan.
En. Minun arvojeni mukaan Maan ekosysteemit ovat itseisarvo, mutta toissijainen ihmiskunnalle. Sillä, että pallo jatkaa radallaan ei ole minulle kuin välinearvo. Jos sinä arvostat pelkästään muuta elämää ja ekosysteemejä etkä ihmiskuntaa, voit tuskin silti mitenkään riemuita ihmisten itseaiheutetusta sukupuutosta tai väestöromahduksesta. Se nimittäin väistämättä tulee maksamaan koko biosfäärille niin korkean hinnan, ettei ihmisistäkään eroon pääsemiseksi ole välttämättä mikään hyvä diili. Jos susta tärkeää on ainoastaan metallipallot avaruudessa, niin sitten sulla on asiat hyvin. Mikään mitä kukaan meistä tekee ei koskaan tule uhkaamaan yhtään planeettaa, ja niitä muutenkin on maailmankaikkeudessa äärettömästi.