Onko jokin aine (ei öljy) mikä poistaisi tai ehkäisisi karstaa päänahassa?
11-vuotiaan päänahka on edelleen helposti karstoittuva. Öljyä olemme käyttäneet sen poistamiseen, mutta aina karsta palaa takaisin. Eikö se karstoittuminen lopu koskaan ja mistä se johtuu? Auttaako siihen mikään?? Jos karstaa ei poista säännöllisesti on lapsen päänahka todella hurja. :-/
Kommentit (8)
On olemassa kuorintavoiteita päänahalle, esim. nettikaupoista voi etsiä. L'Orealillakin on olemassa sellainen marketista ostettava päänahan kuorintavoide vihreässä purkissa, mutta en tiedä, että saako sitä Suomesta. Varmaan voi tilata jostain verkkokaupasta jos ei marketista saa. Minulla on tuo käytössä ja se kyllä parantaa selvästi päänahan kuntoa ja vähentää kutinaa.
http://www.loreal-paris.co.uk/products/hair-care/hair-masks/elvive-phyt…
Ihotautiääkärille veisin. Itselläni tuohon on auttanut aika hyvin omenaviinietikkahuuhtelut, mutta en tiedä miten soveltuu lapsille. Äidilläni om psori päänahassa ja hänellä auttaa Molkosan. Laittaa pesun jälkeen paikallisesti karstakohtiin.
Suosittelisin siliconitonta shamppoota.
System 4 -sarjan tuotteet auttoi meillä. Kampaaja suositteli. Pojalla myös psoriaris, nämä on ainoat millä on saatu se rasvainen hilse pois päänahasta.
Kokeileppa jättää sokerit vähemmälle ruokavaliossa,siis lisätyt,mulla oli inha ihottuma kädessä,oikein vuori,ja aloin kyttäämään kaik purkit ja purnukat ja jos oli sana sokeri tms vastaava niin jätin ostamatta,sain pois! Juuu ja lääkäriin kyllä kannattaa viedä,voi olla myös hormoonijuttu!
Onko hänellä seborrooinen ekseema, eli taliköhnä? Apteekin Selukos ja Nizoral shampoot auttavat mulla siihen.