En saa apua itsetuhoisiin ajatuksiin vaikka haluaisin
Olen kertonut psykiatrian polilla psykiatrille ihan rehellisesti, että ajattelen itsemurhaa paljon ja olen miettinyt keinoja joilla sen tekisin. Olen myös kertonut, että pelkään itseäni ja pelkään että teen itselleni jotain, koska halu kuolla on vahva. Psykiatri ei ole kommentoinut tätä mitenkään ja nyt omakantaa lukiessani huomasin hänen kirjanneen, että en ole suicidaalinen. Mitä minä tässä enää voin sitten asian eteen tehdä, kun ihan oikeasti en ole varma mitä itselleni vielä teen, ja samaan aikaan psykiatri ei ota huoltani kuuleviin korviinsa?
Kommentit (29)
Okei, tuli jo selväksi että olen säälittävä ja huomionhakuinen.
Vierailija kirjoitti:
Okei, tuli jo selväksi että olen säälittävä ja huomionhakuinen.
Etkä ole <3
Käy päivystyksessä aina kun näitä ajatuksia tulee. Apua todella täytyy itse hakea.
Vanhemmat pakottivat terapiaan koska minulla oli itsetuhoisia ajatuksia. Asiasta ei ollenkaan puhuttu käynneillä, jostain masennuksesta terapeutti jauhoi. Olinpa todella masentunut kun jaksoin nousta sängystä ja käydä koulua. Sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi koulu ahdisti ja välillä leikinkin kipeää ettei tarvitse mennä. Ei mitenkään liity masennukseen. Haluan edelleenkin kuolla siksi kun elämä ei ole tärkeää. Mukavia asioita on paljon, mutta nehän ovat loppujen lopuksi turhia kun kuitenkin kuolen ja menetän kaiken jossain vaiheessa.
Oikea psykoterapia voisi auttaa. Ei mikään keskusteluapu vaan ihan oikea psykoterapia. Kela rahoittaa/tukee näitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikea psykoterapia voisi auttaa. Ei mikään keskusteluapu vaan ihan oikea psykoterapia. Kela rahoittaa/tukee näitä.
Paitsi että vaikeaan masennukseen ei välttämättä myönnetä. Pitäisi ensin olla vähän paremmassa kunnossa, että jaksaa sitoutua ja oikeasti käydä sitä prosessia läpi.
Uskomattomia kommentteja tässä ketjussa kyllä. Tsemppiä AP!
Käy muutaman kerran juttelemassa ratkaisukeskeiselle terapeutille. Apua on saatavilla.
Ei millään pahalla, mutta kertoo aika paljon henkilöstä jos tulee vauvapalstalle valittamaan itsemurhaajatuksia, ja kirjoittaa vielä että olisi parempi mennä sinne junan alle. :D