Prisman valikoima ja tyhjät hyllyt!
Onko kukaan huomannut saman? Valikoima supistuu ja hyllyissä ei ole tavaraa. Täytyykö tässä alkaa asioimaan Citymarketissa? Siellä on sentään mistä valita.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Johtunee uudesta ylityökiellosta...
Puutteet ovat jatkuneet ainakin yli vuoden, ylityökielto ei liity tähän, tosin ehkä pahentaa tilannett nyt.
Muistan ku kerran prismassa ei ollut edes porkkanoita myynnissä :D
Huomannut saman. Käyttämäni Prisman valikoima mennyt surulliseen suuntaan. Muutos huonompaan tapahtunut viime vuosien aikana, ja lähiaikoina menty alaspäin entisestään kiihtyvään tahtiin. Hyvin myyviä tuotteita poistuu jatkuvasti valikoimista, saatavilla olevista samat tuotteet jatkuvasti loppu, palautteisiin ja ilmiselviin puutteisiin ei reagoida, kassajonot muuttuneet pidemmiksi (ilmeisesti henkilökunnasta karsitaan) jne jne. No, ei voi kuin äänestää jaloillaan ja siirtyä omassa tapauksessani vastapäätä olevan Citymarketin asiakkaaksi, koska Lidl tai pikkukaupat eivät tule kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman Tampereen seudulla. Tyhjää hyllyt täynnä tosi usein.
Monet täällä kyselevät halpojen tuotteiden perään, mutta minä taas kyselen laadukkaiden tuotteiden perään. Minusta nimenomaan ne ovat loppu jos jotkut ovat. Ja silloin en otaa halvinta Rainbow-versiota tilalle, vaan koko ostos jää ostamatta.
Kauppiaat eivät ole heränneet siihen, että taloudessa menee hemmetin lujaa tällä hetkellä. Teollisuudessa menee tosi lujaa ja rahaa liikkuu. Ihmisillä on varaa ja halua ostaa muuta kuin tarjous- ja halpuutus tuotteita! Prismassa nimenomaan erikois/laatuherkkuja on vaikeaa löytää.
Haluat siis erikoisliikelaatua markettihinnalla? Laatu maksaa.
Käyn jatkuvasti Alepassa, S-Marketeissa ja Prismoissa enkä ole huomannut tällaista. Aina olen saanut sitä mitä hainkin. Valikoima ei tosin päätä huimaa, mutta perustavarat löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Turussa sama ilmiö. Vessapaperi, pyykinpesuaine, siteet, vanupuikot, kevytmaito.... ostan aina rainbow merkkisenä ja nämä on tosi usein loppu!!! Toinen mikä kyrsii on pitkät kassajonot. Eivät vaan saa tarpeeksi myyjiä sinne kassoille, toisinkuin viereinen citymarket jossa ei juuri koskaan joudu jonottamaan...
kai se kohta pitää vaihtaa k-kauppaan 😣
Hmm, ilmeisesti käyt Länsikeskuksessa kaupoilla? :)
Tampereentien Prisma on meiltä parin kilsan päässä, mutta aika harvoin tulee siellä käytyä, koska sen piha-alue on niin sekava eikä pihalta poispääsy vasemmalle käännyttäessä ole helppoa ruuhka-aikojen ulkopuolellakaan. Eniten käydään Länsikeskuksen Cittarissa, jossa on ilmainen lämmin parkkihalli ja jossa totuttiin muutenkin käymään Suikkilassa asuessamme. Väliäkö sillä, että nykyisin matkaa on kuusi kilometriä, kun kauppa on tuttu ja kaiken löytää helposti ja kaikkea tarvittavaa aina on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökunta on kyllä asiallista! Itse olin erikoisempia lamppuja ostamassa ja aina ennen prismasta niitä ostanut, niin nyt ei ollut, kun tyhjä kohta. Myyjä vielä kyseli tarvitsenko apua ja en kehdannut sanoa, että ei teillä ole kuin ei oota.
Koska siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Ko tyyppi vain valehtelee hymyillen sinulle avusta ja siitä että tekisi mitään asialle.
Landella on muuten ihan eri tuotteet muutenkin kaupoissa kuin kaupungeissa. Muistelisin että itä-Suomessa ja länsi-Suomessa on eri tuotteet prismoissa.
No totta on, että esimerkiksi Kasarmitorin ja Vallilan ässissä on erilainen valikoima, ei tähän vertailuun maaseutua tarvita. Mutta ei tuo valikoiman erilaisuus selitä sitä, että hyllyt ammottaa tyhjyyttään.
-57Eihän se sitä tarkoittanutkaan. Kerroin vain kokemuksesta kaupassa jos myyjä prismassa kysyy voinko auttaa kun huomaat eetä joku tuote on poistunut hyllystä, eikä sille ole enää edes hintaa eikä paikkaa. Syy siihen on että kokeillaan jotain uusia tuotteita niin vanhoista on karsittava. Et saa sitä tuotetta enää takaisin jos s-ketju on sen päättänyt kyseisestä kaupasta poistaa. Aivan sama S-ketjulle, mikä asiakkaana on toiveesi ja tarpeesi. Yhtä hyvää palvelua kuin vaasalaisessa pizeriassa, mutta naamioituna liikkeen henkilökunnalle ohjeistetun hymyn taakse.
Siis kaupathan vaatii hyllypaikoista rahaa tavaran toimittajilta. Jos jonku tuotteen tuottaja ei halua maksaa hyllypaikasta, niin tavara poistuu myynnistä.
Mitä rahaa tämä tämmöinen on? Mitä siitä sitten mielestäsi maksetaan muka ja miten verottaja suhtautuu asiaan? Kaupat ostavat tuotteet valmistajilta ja päättävät ihan itse mitä hgyllyissään pitävät. Tuottaja ei maksa siitä että tuote on hyllyllä vaan kauppa ja siten asiakas.
Mutta asiakas ei ainakaan S-ketjulle merkitse mitään, kun eivät halua kuunnella asiakkaan toiveita. Heille riittää ota tai jätä politiikka, ihan sama meille. Aivan kuten tuossa vaasalaisen pizzerian tapauksessa.
Keskon kaupat ovat kauppiasvetoisia ja näkyy myös hinnassa.
Valitse sitten näistä.
Keskollakin on näitä(kalliita) pikkukauppoja. Tosin niissä voi olla posti yhteydessä, niin voi tilata kyllä mieleisiään tuotteitta kauppaan. S-ketju ei arvosta asiakkaan toivetta mitenkään tämä on nähty useaan eri otteeseen. Sen sijaan läheinen k kauppa on ylivoimaisesti monipuolisin peruskauppa tässä lähellä vaikka on alepaa, s markettia, lidliä ja keskon pikku k kauppaa. K kaupassa myös on mahdollista sanoa kassalle mitä tarvitsee kaupasta esim tuotetta sai ennen mutta ei imeisesti enää ja tietää että se otetaan huomioon ja tuote palaa hyllylle. Voit kysyä asiasta myöhemmin itse kauppiaan nähdessäsi ja se tarkoittaa sitä että asiakas saa tarvittavat tuotteet. Hinnoissa ei ole kovin suuria eroja. Ero on siinä että k- kaupassa saat palvelua s ketjulla selityksiä.
On eroja hinnoissa.
Esim kkk-supermarketissa saattaa maksaa tuote enemmän kuin salessa.
Tai toisin päin ainakin tässä tapauksessa. Kyse on laadukkaasta kaupasta joka panostaa asiakas palveluun. Muutamia vuosia sitten oli suht kallis ja tuotteiden päivämääriä oli syytä tihrustaa huolella. Nyt on huomattavasti edullisempi kuin alepa(sale) ja erittäin suosittu, sekä osaa palvella asiakkaitaan. Alepasta kuulee VAIN saman laulun ota tai jätä ei meitä sinun tarpeesi kiinnosta.
On varmasti moninkertaistanut myyntinsä ymmärtämällä koko kaupan funktion paremmin ja tekemällä muutokset oikeaan suuntaan.
Onhan se omituista että niin harva kauppa ymmärtää mikä on asiakas ja miten tulisi kohdella asiakkaita. Ihmiset tottuvat myös helposti huonoonkin palveluun jos ei ole vaihtoehtoja. Itse pidän palvelua merkitävänä myyntiä lisäävänä asiana. Tietenkään ei sitä voi vaatia, jos ei itse työssä käyttäydy sivistyneesti, sekä asiakkaan toiveita kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pääkaupunkiseudulla Prismojen tyhjät hyllyt johtuu osittain siitä, että miehitys on vedetty niin tiukille. Tavaraahan myymälöihin tulee päivittäin tonni tolkulla, mutta ei niitä keritä purkaa. Yksi syy tähän on se, että ne henkilöt keiden tehtävä olisi purkaa sitä kuormaa hyllyyn istuvat usein kassalla purkamassa ruuhkaa, koska kassamiehitykseen ei haluta panostaa. Muistan monet kerrat itsekin ravanneeni vuoron aikana kassalla jatkuvasti ja asiakkaiden valittaessa tuotepuutteesta, oli vaan pakko todeta, että kyllä sitä tavaraa on siellä varastossa, mutta kun minä nökötän tässä koko ajan, niin en saa sitä esiin.
Tyhjät hyllyt johtuu myös siitä, että toisin kuin k-kaupoissa, s-ryhmällä kaupan henkilökunta ei tosiaan päätä mitä tavaraa tulee ja milloin ja mikä tuote otetaan valikoimaan ja mikä poistuu. Sen tekee jossain konttorilla omat tyypit. Tästä myös johtuu se, miksi uutuustuotteiden tuleminen Prismaan kestää pitkään, välillä jo ihan naurettavan pitkään.
Kysyisin ihan huvikseni, onko se jotain mielenosoitusta työnantajaa kohtaan, kun jotkut kassat tuntuvat (ainakin Viikin prismassa) tekevänsä työtään hitaasti kuin etanat?
Olen muutaman kerran myöhästynyt dösästä niiden kassojen matelun takia. Kerran edelläni oli yksi asiakas, jolla oli vain muutama ostos. Meni 10 minuuttia, ennen kuin oli minun vuoroni. Otin kellosta aikaa. Ja kyllä, liikkeet oli tällä myyjällä tahallisen hitaat, aivan käsittämättömän flegmaattista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä kyselevät halpojen tuotteiden perään, mutta minä taas kyselen laadukkaiden tuotteiden perään. Minusta nimenomaan ne ovat loppu jos jotkut ovat. Ja silloin en otaa halvinta Rainbow-versiota tilalle, vaan koko ostos jää ostamatta.
Kauppiaat eivät ole heränneet siihen, että taloudessa menee hemmetin lujaa tällä hetkellä. Teollisuudessa menee tosi lujaa ja rahaa liikkuu. Ihmisillä on varaa ja halua ostaa muuta kuin tarjous- ja halpuutus tuotteita! Prismassa nimenomaan erikois/laatuherkkuja on vaikeaa löytää.
Haluat siis erikoisliikelaatua markettihinnalla? Laatu maksaa.
Ei. Kyllä se laatu saa maksaakin enemmän. Minä maksan mielelläni laadukkaasta ruuasta. Toisaalta säästän kun en polta, en osta alkoholia, en karkkia tai limsoja.
Panostus terveyteen ja hyvään mieleen :)
En tiedä onko Cittareissa muuten parempaa palvelua, kun en ikinä mitään apua ostoksia tehdessä tarvi, mutta ainakin siellä on aina tosi vähän kassoja auki, joten jonottaa pitää paljon kauemman kuin Prismassa.
Lähi-S-marketissani on ihan sama ongelma, aina jokin, mitä tarvitsisi, on loppu. Viikonloppuisin en käy kaupassa ollenkaan, koska siellä ei kerta kaikkiaan ole mitään. Omituisinta oli, kun melkein kuukauteen myynnissä ei ollut kivennäisvettä. Kaikenmerkkiset isot pullot hupenivat hupenemistaan hyllyistä, kunnes niitä ei enää ollut käytännössä ollenkaan. Sitten tilalle tuli 0,33 litran tölkkejä, mutta kuka hitto sellaisia ostaa?! En ymmärrä miten myyntiin ei niin pitkään aikaan saatu lainkaan niitä isoja pulloja.
Ärsyttävää on myös se, minkä joku mainitsi, kun harva se viikko jokin tuote, jota olet tottunut ostamaan, poistuu valikoimista eikä tule enää koskaan takaisin. Mutta onko kukaan muu huomannut, että S-kaupoissa on nykyään surkealaatuisia hedelmiä! Välillä alkaa hävettää kun on käännellyt jo viisitoista omenaa ja joka ikinen on niin kolhuinen, ettei sitä voi ostaa, ja banaanit ovat jo kaupassa niin huonoja, etteivät säily kuin korkeintaan kaksi päivää kotona. Olen ryhtynyt ostamaan hedelmiä ja monia S-marketista jatkuvasti lopussa olevia tuotteita läheisestä komeron kokoisesta K-kaupasta. Jotenkin noloa että sellaisessa minikaupassa on parempi valikoima kuin isossa S-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa sama ilmiö. Vessapaperi, pyykinpesuaine, siteet, vanupuikot, kevytmaito.... ostan aina rainbow merkkisenä ja nämä on tosi usein loppu!!! Toinen mikä kyrsii on pitkät kassajonot. Eivät vaan saa tarpeeksi myyjiä sinne kassoille, toisinkuin viereinen citymarket jossa ei juuri koskaan joudu jonottamaan...
kai se kohta pitää vaihtaa k-kauppaan 😣
Hmm, ilmeisesti käyt Länsikeskuksessa kaupoilla? :)
Tampereentien Prisma on meiltä parin kilsan päässä, mutta aika harvoin tulee siellä käytyä, koska sen piha-alue on niin sekava eikä pihalta poispääsy vasemmalle käännyttäessä ole helppoa ruuhka-aikojen ulkopuolellakaan. Eniten käydään Länsikeskuksen Cittarissa, jossa on ilmainen lämmin parkkihalli ja jossa totuttiin muutenkin käymään Suikkilassa asuessamme. Väliäkö sillä, että nykyisin matkaa on kuusi kilometriä, kun kauppa on tuttu ja kaiken löytää helposti ja kaikkea tarvittavaa aina on.
Kyllä 😁 On meidän lähikauppa. Totta että Tampereentien parkkialue on epämiellyttävä. Myllyn prismassa tulee käytyä mutta se on vähän turhan iso ja ruuhkainen välillä.
Länkkärin cittari on kyllä yksi parhaimmista. Mutta Prismassa ollaan käyty halvempien hintojen, henkilökunta-alennusten ja hyvien bonusten vuoksi...
Ainakin käyttämässäni Prismassa on tuote valikoima ollut vielä monipuolista mutta usein hyllyt ovat epäsiistissä kunnossa.
Hyllyiltä löytyy tyhjiä pahvilaatikoita tai sinne kuulumattomia tuotteita. Usein myös hyllyistä puuttuu tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin käyttämässäni Prismassa on tuote valikoima ollut vielä monipuolista mutta usein hyllyt ovat epäsiistissä kunnossa.
Hyllyiltä löytyy tyhjiä pahvilaatikoita tai sinne kuulumattomia tuotteita. Usein myös hyllyistä puuttuu tavaraa.
Valikoimaa on kyllä, mutta ikävän usein juuri tietty tuote on loppu Prismassa. Tyhjiä välejä ja pahvilaatikoita on hyllyissä myös. Hevi-osastolla myös usein todella heikkolaatuista tavaraa myynnissä ja mätiä hedelmiä laareissa. Esimerkiksi Rainbown miniluumutomaatit ovat yleensä raakoja ja mauttomia, kun taas vastaavat Pirkka-tomaatit ovat paljon maukkaampia. Usein ne ovat vielä tarjouksessa K-kaupoissa ja siten myös edullisempia.
Olen syksystä asti ihmetellyt tyhjiä hyllyjä ja kuvitellu olevani liikkeellä kuormapäivänä ennen hyllytustä. Mut ei, tämä onkin joku laajempi juttu.
Lihatiskit varsinkin surkeita; marinoimatonta lihaa ei ole, tai korkeintaan nesteytettyä Kotimaista. Ja elämäni ekan kerran on ollut myös tilanne, että koko kaupassa ei ollut enimmäistäkään banaania.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Kertoo liian vähäisestä henkilöstöstä.
Vierailija kirjoitti:
72 jatkaa vielä, että jos jokin tietty tuote on viikkoja loppu, on vika todennäköisesti tavarantoimittajan päässä. Ei se henkilökuntapula meillä NIIN iso ole, että lavat seisoisivat viikkokaupalla purkamattomina varastossa.
Silloin kun tavarantoimittajan päässä on vika, hyllyssä on lappu: anteeksi tavarantoimittajalla vaikeuksia tjsp. Havaitsemani puutteet ovat sellaisia, että tätä tietoa ei ole, hyllypaikka on vain täytetty jollakin toisella tuotteella. Tämä on oikeasti kaupalta pois, en mä ainakaan jaksa toiveikkaana käydä katsomassa montaa kertaa, että koskahan sitä saa, menen toiseen kauppaan ja ostan kaiken tarvitsemani sieltä.
Kerran prismassa oli myynnissä 2 kpl mätiä sipuleita 😂 Siis siinä koko irtolaarissa, vain 2 mätää. Jokseenkin noloa.
Banaanit tosiaan kestää 2 päivää. Sit ovat mustia. Perunat on joskus itäneet. Kirsikkatomaatit on aina raakoja. Omenat lommoilla. Itse tykkään talvella ostaa ulkoimaista kurkkua koska se maistuu paremmalle, mutta niitä on vain 1 pieni korillinen (tyyliin 5 kpl) ja yleensä ne on loppu. Viimeksi ei löytynyt ollenkaan kokonaisia kaaleja, vain leikattuja (kalliita) nahistuneita irtopaloja. Minusta kaalinkerä on yksi perus elintarvike.
Jotenkin ajattelin että tämä on vain meidän prisman juttu mutta näköjään ei.
Ihmettelin juuri ihan samaa Myllyn Prismassa ja mietin että alkaa olla jo Wiklundin S-Marketin valkoimakin jo parempi!