Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei aio täyttää neuvolan päihdekyselyä

Vierailija
26.02.2018 |

Ongelma tulikin jo otsikossa. Mies käyttää mielestäni runsaasti alkoholia ja on joskus todennut itsekin, että pitäisi vähentää. Lapsen neuvolatarkastusta varten pitäisi täyttää päihdekysely, mutta mies sanoi ettei aio sitä tehdä. Joskus aiemminkin neuvolasta on kyselty tuosta ja tähän mennessä mies on kyselyyn vastannut.

Nyt mietinkin mitä sanon neuvolaan syyksi, kun mies ei ole sitä kyselyä täyttänyt? Vai sanonko suoraan, että alkoa menee melko paljon? Tuleeko tästä jotain ongelmia? Mies on tavallinen työssäkäyvä ihminen, vaikka kaljoitteleekin vapailla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä itse?

Vierailija
2/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola ei ole mikään viranomainen, joka pakottaa ihmisiä tekemään laittomia kyselyitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin kissan pöydälle neuvolassa. Itse asiassa olen nostanutkin, tosin en alkoholinkäytöstä. Mutta aiheesta, jonka koin tarpeen keskustella neuvolassa auki.

Vierailija
4/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi osaa täyttää kyselyä valheellisesti?

Vierailija
5/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millaisia merkintöjä meistä on neuvolassa, kun ei olla läheskään aina niitä täytetty. Viimeksi 4-vuotisneuvolassa olin kokonaan unohtanut täyttää yhtään mitään lappusia etukäteen. Lapsi jäi terkkarin kanssa kahdestaan ja täytin käytävässä itsestäni audit-kyselyn ja lueskelin jotain terkkarin antamia esitteitä. En oikein usko, että yhdestä puuttuvasta audit-testistä seuraa yhtään mitään. Enkä usko, että audit-testeistä on muuta hyötyä, kuin joku saattaa havahtua omaan alkoholinkäyttöönsä. Jos tietää jo juovansa liikaa, niin testistä ei ole mitään hyötyä, kun siinä voi valehdella niin paljon kuin sielu sietää.

Toivottavasti miehesi vähentää tai lopettaa juomisen, jos se on liiallista ja kärsit siitä lasten kanssa. Mutta ei se audit-testi muuta asiaa mihinkään suuntaan.   

Vierailija
7/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon mies sitten sitä kaljaa imee? Miksi? Haittaako se arkeanne? Jos asia haittaa sinua, niin kerrot siitä tietenkin ja täytät kaavakkeen vaikka itse. On ihan sama pahoittaako mies siitä mielensä, se on hänen ongelmansa, mutta sinun ja lasten ongelma ei hänen kaljan juonti saa olla!

Vierailija
8/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi osaa täyttää kyselyä valheellisesti?

Kuka valehtelusta hyötyy...?

Vierailija
9/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että haluaa apua muttei osaa pyytää?

Vierailija
10/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies saa kaljan juomisesta muuta kuin kaljamahan ja turpean ulkonäön? En huolisi tuollaista äijää ikinä, mutta kiva kun jollekin kelpaa.

Vierailija
11/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies saa kaljan juomisesta muuta kuin kaljamahan ja turpean ulkonäön? En huolisi tuollaista äijää ikinä, mutta kiva kun jollekin kelpaa.

Jännä juttu muuten että ex mieheni oli aina laiha kun joi ja terveemmännäköinen kun ei juonut. Sisuskalut kyllä oli romuina: sydän ja haima.

Vierailija
12/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies käyttää runsaasti alkoholia!"

"ottaa kaljaa vapaillaan"

Kunnon klikkiotsikointia taas palstamammalta

Vierailija
13/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytät sen niin kuin se halutaan täytettävän oppikirjan mukaan, väärennät nimen ja kiikutat sinne. Ja unohdat koko jutun.

Vierailija
14/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt mietinkin mitä sanon neuvolaan syyksi, kun mies ei ole sitä kyselyä täyttänyt? Vai sanonko suoraan, että alkoa menee melko paljon? Tuleeko tästä jotain ongelmia? Mies on tavallinen työssäkäyvä ihminen, vaikka kaljoitteleekin vapailla."

No paha sanoa kun ei yhtään tiedä paljonko se mies kaljoittelee vapailla? Valehtelusta neuvolaan tuskin tulee mitään ylitsepääsemättömiä hankaluuksia, mutta itsellenne sillä harmia aiheutat, jos vähättelet miehen juomista, jos siis se on sellaista, että vaikuttaa teidän arkeenne ja elämäänne.

Kun se "tavallinen työssäkäyvä" ihminen voi olla alkoholisti/alkoholiongelmainen. Ja sillä ongelmalla on paha tapa pahentua ajan myötä, varsinkin jos sillä on mahdollistaja, eli sinä tässä tapauksessa. Tokikaan miehen saa vähentämään vain hän itse omasta päätöksestään, mutta ota itseäsi niskasta kiinni ja kerro ihan suoraan, että testiä ei mies suostu tekemään siksi, koska tietää itsekin juovansa liikaa.

Vierailija
15/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä eniten häiritsee se, että mies on aiemmin täyttänyt nuo kyselyt ja tuolloin jo on todettu, että määrät ovat melko suuria. Olen huolissani määristä. Mies taas haluaa lakaista asian maton alle ja olen huomannut, että hän piilottelee tyhjiä tölkkejä ja pulloja. Toisaalta olen tällä hetkellä muista syistä kuormittunut, joten en jaksaisi nyt mitään ylimääräistä.

Ehkä sanon, että unohtui täyttää.

ap

Vierailija
16/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin työhöntulotarkastuksessa rehellisesti, paljonko juon viikossa ja hoitsu meni aivan sanattomaksi. Sanoin sille, että edellinen työpaikkalääkärini kertoi ihmisten keskimäärin kertovan 1/3 todellisesta käytöstään, enkä minä nyt sentään kolmea kertaa enempää pysty viikossa juomaan.

Vierailija
17/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies niitä koskaan ole täyttänyt. Minä ne olen täyttänyt. Mun mies ei tosin juo kuin kerran pari vuodessa.

Vierailija
18/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehesi täyttää sen kyselyn ihan itseään varten ilman että näyttää kenellekään. Ei sitä neuvolaa varten täytetä vaan siksi, että ihminen ehkä itse havahtuisi.

Vierailija
19/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä eniten häiritsee se, että mies on aiemmin täyttänyt nuo kyselyt ja tuolloin jo on todettu, että määrät ovat melko suuria. Olen huolissani määristä. Mies taas haluaa lakaista asian maton alle ja olen huomannut, että hän piilottelee tyhjiä tölkkejä ja pulloja. Toisaalta olen tällä hetkellä muista syistä kuormittunut, joten en jaksaisi nyt mitään ylimääräistä.

Ehkä sanon, että unohtui täyttää.

ap

Niin, se alkoholiongelmaisen hyysääminenhän ei mitenkään kuormita tai stressaa? 🙄

Vierailija
20/32 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei mies halua täyttää. Sillä se. Jos kysyvät jotain, vastaat sen mukaan. Mitä ikinä teetkin, älä ikinä ala selitellä tai piilotella toisen juomista. Sillä mahdollistat ongelman pahentumisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi