Olen ollut pahasti harhainen ja masentunut, mutta en saanut mitään diagnoosia. Kysyttävää?
Kommentit (9)
Onko harhaisuus ja masentuneisuus nyt ohi?
Minkä asioiden suhteen olit harhainen?
Käynnistikö masennuksen jokin vaivaava asia, vai tuliko se ikään kuin "tyhjästä", vaikka asiat olivat muuten hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako kunnolla nukkuminen?
Anteeksi, minulla ei ole tarkoitus mestaroida. Itselläni masennuksesta/masentuneiduudesta toipumisessa auttoi elämäntavat, mutta sinulla on varmaankin vaikeampi tilannne ja pyydän ja kehotan vielä että kysyt apua jostain vaikka diagnoosia et ole saanutkaan. Voimia ja vilpittömästi kaikkea hyvää toipumiseen. Ei ole paras paikka tämä palsta välltämättä neuvoihi. joku sanoi että täällä on jo itsessään negatiivinen tunnelma.
tuo kyseinen kommentoija
Niin siis tämähän tapahtui menneisyydessä, teini-iän loppupuolella. Ulkoisesti elämäni meni hyvin, mutta olin silti todella masentunut. Yritin keskustella tuosta silloin koulun kuraattorille ja ihan lääkärissäkin, mutta molempien mielestä olin ihan terve joten en saanut mitään apua. Harhat tajusin harhoiksi vasta jälkikäteen, ja säikähdin miten sekaisin olinkaan ollut. Nuo oli sitä harhojen perussettiä, luulin että kaikki tuijottivat ja puhuivat minusta. Uskoin myös että joku varasteli tavaroitani, ja että minua seurattiin. Ja myös ihan täysillä pariin täysin mahdottomaan asiaan, eli taikauskoa. ap
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tämähän tapahtui menneisyydessä, teini-iän loppupuolella. Ulkoisesti elämäni meni hyvin, mutta olin silti todella masentunut. Yritin keskustella tuosta silloin koulun kuraattorille ja ihan lääkärissäkin, mutta molempien mielestä olin ihan terve joten en saanut mitään apua. Harhat tajusin harhoiksi vasta jälkikäteen, ja säikähdin miten sekaisin olinkaan ollut. Nuo oli sitä harhojen perussettiä, luulin että kaikki tuijottivat ja puhuivat minusta. Uskoin myös että joku varasteli tavaroitani, ja että minua seurattiin. Ja myös ihan täysillä pariin täysin mahdottomaan asiaan, eli taikauskoa. ap
Hyvä , että kyse oli menneisyydestä!
Eipähän sitä diagnoosia saa jos ei osaa hakeutua hoitoon ja kommunikoida lääkärien kanssa.
Nuori ikä haittaa tuossa todella paljon. Teinejä ei oteta vakavasti.
Ihmetyttää kyllä millä kompetenssilla nuo koulukuraattorit toimivat... omalla kohdalla minulle väännettiin väenvängällä diagnoosia jos jonkinlaista joka lopulta johti ahdistukseen ja pelkotiloihin. :/
Auttaako kunnolla nukkuminen?