Jos sinulla olisi rahaa kuin roskaa, mitä vaate-, kenkä- ja laukkumerkkejä ostaisit?
Itse varmasti ostelisin edelleen toisinaan myös Zarasta, Aleksi 13-valikoimista tuotteita jne, mutta näitä ainakin:
- Fendi
- LV
- Alexander McQueen
- Balmain
- Bulgari
- Jean-Paul Gaultier
- Façonnable
- Chloé
- Chanel
- Hermès
- Jimmy Choo
- Kenzo
- Vera Wang
- Moschino
Toki joitain noista löytyy jo nyt mutta enimmäkseen meikkeinä.
Kommentit (50)
Suomalaisia. Tai itse asissa kudotuttaisin kankaat jollain suomalaisella käsityöläisellä ja veisin ompelijalle kuka tekis niistä vaatteita. Kengät tekisi suutari suomalaisesta nahasta.
Jos rahaa olisi kuin roskaa, niin teettäisin itselleni vaatteet, kengät ja laukut, enkä tyytyisi mihinkään valmiskamoihin ;)
Teettäisin kaiken suutarilla, räätälillä ja modistilla. Näin työllistäisin suomalaisia ammattilaisia, enkä työntäisi rahaa jo valmiiksi upporikkaiden pintaliitäjien taskuihin, jotka teettävät mononsa jossain Vinku-Intiassa
En ole edes kuullut monesta ap:n mainitsemasta merkistä, eikä kiinnosta kuullakaan. Rahaa mulla kyllä olisi ostaa mitä vaatteita ja kenkiä ja laukkuja haluan, ja ostankin, mutta en katsele niiden merkkejä. Ihan yhtä hyvin voin ostaa tavaratalosta kuin merkkiliikkeestäkin, jos vain tykkään tuotteesta ja tarvitsen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain hienoja, pinkkiä ja violettia, sopii mun vaatteisiin. Kukkakuvioita ym. ja tietysti blig on aina hyvä. Ei mitään käryä mitä merkkejä on hienoja, suurin osa mitä olen nähnyt merkkilaukkuja on järjettömän rumia ja tylsiä, eikä niitä erota halvoista laukuista mikään.
Minä myös! Rakastan Ted Bakeria, tiedän ettei ole kaikkien makuun mutta itse tykkään. :)
Minulla ON rahaa kuin roskaa. Kenkäni tekee eräs hurmaava wieniläinen suutari, hän on ikävä kyllä jäämässä pian eläkkeelle. Vaatepuolella ostan todella harvoin mitään, sillä jo esivanhempani olivat upporikkaita, joten kaappini pursuavat huippulaadukkaita vintage-vaatteita, jotka ovat kestäneet kymmeniä vuosia hyvännäköisinä. Esim. 50-luvun Givenchyä voin suositella muillekin, jos jossain kirppiksellä tulee vastaan. Aiemmin myös Suomessa toimi monta laadukasta räätälinliikettä, joista minulla on paljon vaatteita jäljellä. Olen itse ostanut lähinnä jotain asusteita, viimeksi muistaakseni Elie Saabin hanskat. Courrèges on myös kestosuosikkejani.
Kaikki tarpeellinen noista on jo. No ehkä uudet talvikengät pitäisi ostaa.
Sinkkumies
Gucci, Fendi, Céline, Prada, Cartier, Chanel, Hermès, Dior, LV, Balmain, Bulgari, Sisley, La Mer, La Prairie
Tarviin myös parit uudet kalsarit.
Sinkkumies
Laukut eivät ole musta kiinnostavia. Mulla on sellainen käsin tehty vaaleanruskea satulalaukku, tykkään siitä älyttömästi. Kengät ostaisin ehdottomasti käsintehtynä. Arvostan laatua, en niinkään esimerkiksi jotain muodikasta merkkiä. Ommellut, ei liimatut pohjat. Yhdet Red wingit olen ostanut.
Merkillä ei kalsareissa niin väliä, kunhan ovat merinovillaa talvella ja kesällä viileät hengittävät.
Sinkkumies
Gaborin kengät sopii mun jaloilleni joten jatkaisin niillä.
Laukut mieluiten pienten valmistajien uniikkeja laukkuja esim Italiasta (näitä on nytkin). Ei mitään massamerkkejä oli kuinka kuuluisia tahansa. LV ehdoton no no.
Vaatteet teettäisin. Merkillä ei väliä kunhan on kauniita ja hyvälaatuisia
Vierailija kirjoitti:
Itse varmasti ostelisin edelleen toisinaan myös Zarasta, Aleksi 13-valikoimista tuotteita jne, mutta näitä ainakin:
- Fendi
- LV
- Alexander McQueen
- Balmain
- Bulgari
- Jean-Paul Gaultier
- Façonnable
- Chloé
- Chanel
- Hermès
- Jimmy Choo
- Kenzo
- Vera Wang
- MoschinoToki joitain noista löytyy jo nyt mutta enimmäkseen meikkeinä.
Miksi pitäis ostella jos ois julmetusti rahaa? Mulle riittäis yks Lonchamp ja kasa LVMH:n osakkeita.
Voin ostaa mitä haluan miettimättä sen kummemmin hintaa. Mutta en juokse merkkien perässä ja jos jonkun merkkituotteen ostan, en halua logon näkyvän. Ostan vain, kun jotain tarvitsen ja silloin valitsen sellaista, mikä on hyvännäköistä, sopii tyyliini ja kengissä ennen kaikkea käyttömukavuus merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Gucci ja Chanel. Myös monet Chloen vaatteet ovat mieleeni :)
Gucci ja Chanel on kyllä tosi erilaisia? Tykkäätkö siis sellaisesta rokahtavasta tummaihoisten amerikkalaisten suosimasta getto-tyylistä, vai rikkaiden vanhojen ranskalaismummojen klassisesta tyylistä?
Pintaliitoa. Oletteko ikinä kuulleet maailman uhista ja ongelmista ??
Max Mara ja Armani, myös Ralph Lauren...eikä tarvitsisi odottaa alea vaan voisi ostaa saman tien Filippa K:n, Gantin, Sandin, Rilsin ja Marimekon tuotteita!
Samoja kuin nytkin, mutta huomattavasti useammin.
Lapsille Henry Lloyd, Gant, Tommy Hilfiger, Polo, Sebago, Helly Hansen, Timberland, Nike, Adidas, A&F.
Itselleni joitain samoja, sekä Hermes, Armani, Marimekko, Sisley, Hugo Boss, Tous. Vähän tilaisuudesta ja käyttötarkoituksesta riippuen.
Ja housut & hameet ehdottomasti räätälin tekemiä.
Tod's, Armani Collezione, Moncler, Fendi, Valentino.
Suurin osa olisi varmaan italialaisia merkkejä. Heillä on hyvä tyylitaju ja tuotteet ovat hyvälaatuisia.
Gucci ja Chanel. Myös monet Chloen vaatteet ovat mieleeni :)