Bussissa ollut nuori äiti pyysi lopettamaan karkkien syömisen kun hänen lapsellaan ei ollut
Olin kaikessa rauhassa matkalla kotiin pitkän viikonlopun jälkeen, matkaeväänäni karkkia ja hyvä romaani, kun viereisellä penkillä oleva lapsi alkoi itkemään. Äitinsä sitten pyysi minua olemaan syömättä karkkia kun lapsellakaan ei ole. Onko tämä teistä OK? Siirryin kyllä sitten ystävällisesti muualle...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ah, lapsi-/äitiviha leimahtaa hetipian liekkeihin näin mukavalla provoalotuksella ❤
Ja vielä "nuori äiti" ;)
Joo, tuli selväksi tämänkin tarkoitus...
Vierailija kirjoitti:
bussissa syöminen on KIELLETTY. JOS OLISIN NÄHNYT OLISIN HEITTÄNYT AP PIHALLE.
Tuo sääntö liittyy lähinnä sottaaviin ruokiin ja juomiin.
Matkahuollon sivuilta kopioitua (https://www.matkahuolto.fi/aikataulut-ja-liput/usein-kysyttya-matkapalv…):
"Matkaeväiden syöminen ja juominen on mahdollista erityistä siisteyttä noudattaen, ellei sitä erikseen ole kyseisessä bussissa kielletty (esim. jäätelön ja grillituotteiden syöminen). Alkoholin ja muiden päihdyttävien aineiden käyttö sekä tupakointi bussissa on aina kielletty. "
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tarjonnut lapselle karkkia,niinpä kotona ne tavat opitaan.
Suvaitsisit edes käyttää välimerkkejä kunnolla. Todella epäkohteliasta.
T: Se äiti just kirjoitti:
Hyvä, mussuta sitä karkkia vaan ja finniydy. Hampaasikin ovat varmasti mätäiset. Hiivakin todennäköisesti vaivaa.
Sun kannattaisi ihan ekana selvittää, miten esim. karies tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
T: Se äiti just kirjoitti:
Hyvä, mussuta sitä karkkia vaan ja finniydy. Hampaasikin ovat varmasti mätäiset. Hiivakin todennäköisesti vaivaa.
Sun kannattaisi ihan ekana selvittää, miten esim. karies tarttuu.
Sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se äiti ei ajatellutkaan lapsensa mielipahaa vaan sitä, että muilla matkustajilla on mukavampaa, kun lapsi ei kilju pettymystään siitä, että hän ei saa karkkia, vaikka vieressä täti syö.
No mutta eihän ihmisiä voi kieltää syömästä ettei lapselle tule paha mieli. Tai jotain toista lasta ei voi kieltää leikkimästä jollakin lelulla, mitä omalla lapsella ei ole, jotta lapselle ei tule paha mieli jne. Kuulostaa kyllä omituiselta käytökseltä. Jos lapsi kitisee jotakin, mitä itsellä ei ole, niin eihän muiden ihmisten pidä muuttaa käytöstään, vaan sen lapsen ja vanhemman pitää ottaa se opetushetkenä, eli kaikkea ei saa mitä muilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, lapsi-/äitiviha leimahtaa hetipian liekkeihin näin mukavalla provoalotuksella ❤
Ja vielä "nuori äiti" ;)
Joo, tuli selväksi tämänkin tarkoitus...
Anteeksi! tällä ei ollut tarkoitus herättää mitään tuollaisia tunteita. Kuvailin vain parhaani mukaan tilanteen kuten myös sanavalinnoilla "luin romaani" tai "paluumatkalla viikonloppureissusta"
Hahhah olisin vain hymyillyt äidille ja lapselle ja jatkanut karkkien mussuttamista. Ehkä vähän heiluttanut sitä karkkipussia niin että sen varmasti näkee. Jonkun lisääntymistahdot ei pitäisi estää minun herkuttelua
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tarjonnut lapselle karkkia,niinpä kotona ne tavat opitaan.
Hah hah haa, seuraavaksi olisi tullut valitusta, kun Jonna-Joona on allerginen tietyille ainesosille (mansikka, omena, suklaa...) tai tulee hulluksi tietystä väriaineesta. Tai että namut ovat muuten vaan liian aikuiseen makuun. Tai että ap:lla saattoi olla muutakin evästä, mitä lapsi ei saa.
Aina yhtä hauskaa joutua ottamaan huomioon randomeita lapsia, koiria ym joita ei ole hankkinut itse. Mahtoiko mammuli itse huomioida ties kenen lapset ollessaan vielä lapseton? 🤔
Mä olisin varmaan antanut lapselle yhden karkin, sanonut että ole hyvä, enempää et saa ja voisit olla hiljempaa. Sitten syventynyt kirjaan ja ollut huomioimatta heitä.
Tosin koskaan ei ole noin käynyt eikä omat lapset ikinä kiljunut toisten karkkien perään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin ja muiden päihdyttävien aineiden käyttö sekä tupakointi bussissa on aina kielletty. "
Kumma kyllä en ole ikinä nähnyt bussissa kuskin huomauttavan jos joku juo esim. kaljaa. Ei kai siinä mitään jos ei häiriötä aiheuta ja tosiaan penkit pysyy kuivina.
Olisit pierassut äänekkään karkkipierun.
Meillä kävi niin, että vein lapseni uimakouluun ja menin ilmavaan kahvioon istuskelemaan. Viereisen pöydän yhden lapsen äiti(habituksesta ja ilmeestä päätellen ainoastaan yksi lapsi, akateemisesti koulutettu, 40 v) sanoi, että hänen lapsellaan on hajusteyliherkkyys. Käytän kyllä hajuvesiä Dior, Givenchy jne mutta maltilla. No siirryin samantien kauemmaksi. Äiti tilitti vielä matkankin päästä, johon sitten jo totesin, että yritä nyt käyttäytyä, aikuinen ihminen. Hauskaa oli, kun ihmiset uintinsa päätteeksi tulivat kahvioon ja nimenomaan minun ympärilleni;-) Kaikenmaailman valittajia liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin, että vein lapseni uimakouluun ja menin ilmavaan kahvioon istuskelemaan. Viereisen pöydän yhden lapsen äiti(habituksesta ja ilmeestä päätellen ainoastaan yksi lapsi, akateemisesti koulutettu, 40 v) sanoi, että hänen lapsellaan on hajusteyliherkkyys. Käytän kyllä hajuvesiä Dior, Givenchy jne mutta maltilla. No siirryin samantien kauemmaksi. Äiti tilitti vielä matkankin päästä, johon sitten jo totesin, että yritä nyt käyttäytyä, aikuinen ihminen. Hauskaa oli, kun ihmiset uintinsa päätteeksi tulivat kahvioon ja nimenomaan minun ympärilleni;-) Kaikenmaailman valittajia liikkeellä
hah, on meitä "arvonsatuntevia" moneen lähtöön, kyllä ihmisillä on pokkaa. lähestyisi samalla hajuvesitehtaita jotta saadaan koko ala ajettua alas. kestääkö muuten hajusteyliherkkä luonnontuoksuja kuten ruoanlaiton käryt ja vaikka voimakas pieru?
anteeksi, en tiedä!
Ei ole todellakaan missään nimessä ok. Kyllä lapsen täytyy pystyä olemaan, jos joku syö karkkia eikä hänellä ole. Ei ap:n olisi tarvinnut minnekään lähteä.