Sealife synttärit 4-6v lapsille APUA!!
Oletteko pitäneet? Vanhemmathan maksaa erikseen sisään 13e. Oletteko varautuneet maksamaan kaikkien vieraiden vanhemmillekin, vai pyytäneet etteivät tule/maksavat itse? Minimäärä lapsia on kuitenkin se 8, eli vanhemmat maksaisi jo ylimääräiset 104e.... ja lapset yli 200 tuolla minimimäärällä.
Auttakaa rakkaat palstalaiset, meillä tuli remontti ja pakko ulkoistaa synttärit tänä vuonna. Hoplopissa on ollut juhlat juuri hoitokavereilla, siksi se ei käy.
Lapset siis juhlissa 4-6v.
Kommentit (64)
Mun mielestä Sealife on kiva idea! Eikä mielestäni ole mikään velvollisuus automaattisesti maksaa vanhempia mukaan, vaan kuten joku ehdottikin, kutsuun voisi laittaa jotain että "jos ei lapsi halua jäädä ilman vanhempaa paikalle, ilmoitathan" tms.
Meidän kouluikäisen kaveripiirissä edelleen suurin osa synttäreistä on kotisynttäreitä (ja aika yksinkertaisella kaavalla) ja itse ihan tykkään niitä järjestää, mutta onhan se myös aika uuvuttavaa. Oikeastaan rasittavampaa mitä isommaksi lapsi kasvaa, eikä ole ollenkaan poissuljettu, että meilläkin vaikka jo seuraavat synttärit olisivat muualla kuin kotona. Ap:n tilanteessa juhlien ulkoistus on enemmän kuin järkevää. Ei aina tarvitse olla kilpavarustelusta kyse, kun ihan vaan voisi omaa elämää joskus helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
No, ap vain väitti ettei ehdi järkätä, ja ettei Hoplopissa voi järkätä. Toki voi vain valittaa ja jättää synttärit vaikka väliin. Tarkoitus oli lähinnä osoittaa etteivät tuonikäiset lapset kaipaa juhlilta mitään ihmeellistä. Kavereita, riehumista, vähän herkkuja. Ei kannata itse nostaa sitä rimaa liian ylös.
Itse kyllä koin, että 3 v pojat riehuvat ja huonekalut ja taulut vaarassa. Tosin synttärit voi viettää myös pihalla, mikä hyvin kätevää. Seremoniamestarina joudut kuitenkin toimimaan. Meillä tosiaan vietettiin yhdet pojan 3 v synttärit kotona. 300 neliön talo, paljon leluja, ilmakiekkoa ym. Yksikin synttärivieras pyöri ympyrää, kun ei sellaiseen lelumäärään ollut tottunut. Totesimme miehen kanssa, että tästä eteenpäin pojan synttärit on ulkoistettu. Ei enää vahtimista tai sirkustemppuja vanhemmilta, liian kallis talo riehuville pojille:-) Rahalla saa ulkoistettua synttärit:-) Flamingon hohtominigolf on kiva kokemus myös aikuisille:-)
Epäilen, että nämä ap:ta kritisoivat pelkäävät, että hoplopjuhlien, tai vastaavien järjestäjät katselevat heidän kotisynttäreitään nenänvartta pitkin, tai että omatkin lapset alkavat vaatia tällaisia juhlia.
Mielestäni kotijuhlat on ihan hyvät, vaikka itse ollaan järjestetykin hoplopissa. Uskon useinpien vanhempien olevan samaa mieltä. Ollaan me kyllä kotonakin järkätty.
Ap:n tilanteessa vaikuttaa kaikista parhaalta ratkaisulta vuokrata joku tila.
Niin, ja vastaus kysymykseen: mielestäni, jos lapsia on 8 ja valvojia 3, kannattaa kirjoittaa kutsuun, että toivotte lasten olevan juhlissa yksinään. Suosittelen myös tiedusteltavan Sealifesta, voivatko vanhemmat olla juhlatilassa, mutta jäädä pois näyttelyalueelta. Ne ovat mielestäni erikseen siellä, "sukellusvene" joka toimii juhlatilana, on mielestäni kassojen vieressä, ja kalanäyttely alakerrassa.
En ehdi nyt lukemaan kaikkia kommentteja, mutta kiitos vastanneille! Ensimmäistä kertaa aloitukseni on ns. tulessa!! :D (tämä on kylläkin ehkä kolmas avaukseni tänne koskaan)
En tiennytkään, että lasten synttärit ovat näin kuumottava asia monille! Mitä teette, jos saatte kutsun vaikka Superpark tms. synttäreille? Revitteko kutsun lapsen edessa, kun eihän lapsi sellaista tarvitse, ja pauhaatte että mitä kilpavarustelua tämä on, kyllä häkkikellari ja mummon kaurakeksit riittää? Vai viettekö lapsen paikalle iloisena ilmaisesta aktiviteetista, ja sitten puhisette partaanne, että ketäköhän nuokin vanhemmat luulee olevansa :D
Ap