Bussissa ollut nuori äiti pyysi lopettamaan karkkien syömisen kun hänen lapsellaan ei ollut
Olin kaikessa rauhassa matkalla kotiin pitkän viikonlopun jälkeen, matkaeväänäni karkkia ja hyvä romaani, kun viereisellä penkillä oleva lapsi alkoi itkemään. Äitinsä sitten pyysi minua olemaan syömättä karkkia kun lapsellakaan ei ole. Onko tämä teistä OK? Siirryin kyllä sitten ystävällisesti muualle...
Kommentit (37)
No ei oikeesti??? Ei ole ok, sinä olit suorastaan imelän mukava, kun vaihdoit paikkaa. Äiti ja lapsi olisivat voineet mennä muualle, jos noin kovasti ahdisti.
Miksi et tarjonnut lapselle karkkia,niinpä kotona ne tavat opitaan.
Eipä se heille kuulu, syötkö karkkia vai et. Itse olisin pysynyt omalla paikallani ja mussuttanut karkkiani kaikessa rauhassa.
Ah, lapsi-/äitiviha leimahtaa hetipian liekkeihin näin mukavalla provoalotuksella ❤
Jos tämä on totta, niin kyseinen mamma muuttakoon lapsineen korpeen, jos ei ns. täysin normaalia jokapäiväistä elämää kestä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tarjonnut lapselle karkkia,niinpä kotona ne tavat opitaan.
Lapsen on mielestäni ihan hyvä oppia, että ei kaikkea voi saada. Mitäs kun kaverilla on parempi lelu tai kun kaverisynttäreillä ei saakaan itse lahjoja.
Ei kukaan halua istua bussissa syövän vieressä.
No ei ole ok pyytää toisilta tuollaista. eihän se lapselle kivaa ole, mutta ellei aikuinen tarjoa karkkia itse lapselle, on lapsen vain nieltävä mielipahansa. sellaista se on, lapsella paljon lapselle kuuluvia oikeuksia mutta ei kaikki aina mene kuten lapsi tahtoisi. sitä opitaan pienestä pitäen sitä läksyä koko elämä mutta onnneksi enää 5 piävää karkkipäivään!
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeesti??? Ei ole ok, sinä olit suorastaan imelän mukava, kun vaihdoit paikkaa. Äiti ja lapsi olisivat voineet mennä muualle, jos noin kovasti ahdisti.
Suoraan sanottuna olen aina ollut tällainen hiljainen yksineläjä, ja kovaääniset tilanteet saa vähän paniikkiin. En sitten saanut sanaa suustani niin helpompi oli siirtyä. Jäi vai jotenkin paha mieli.
bussissa syöminen on KIELLETTY. JOS OLISIN NÄHNYT OLISIN HEITTÄNYT AP PIHALLE.
Hyvä että huomasit vielä mainita että NUORI äiti, sullä oli asian kanssa hyvin paljon tekemistä..
Jos on totta niin aika uskomatontahan tuo on. Sitäpaitsi oppiminen siitä, ettei kaikkea haluamaansa voi elämässä aina saada, kuuluu lapsen normaaliin kasvamiseen ja kehitykseen. Ei kukaan vanhempi voi lapsia koko elämäänsä pumpulissa kasvattaa eikä ummistaa silmiä kaikilta asiloilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kielletty. Ehkä jossain Helsingin paikallisliikenteen bussissa on kiellettyä, mutta siis normi bussissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua istua bussissa syövän vieressä.
Sain syövän kun näin jonkun syövän
Hyvä, mussuta sitä karkkia vaan ja finniydy. Hampaasikin ovat varmasti mätäiset. Hiivakin todennäköisesti vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kielto kyllä koskee vain sellaisia eväitä, jotka sotkevat ja tahraavat paikkoja. Eli koskee esim. grilliruokia. Olen matkustanut busseilla paljon, enkä ole koskaan missään bussissa törmännyt sellaiseen, että karkkien syöminen olisi kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Syöminen on kielletty siitä syystä, että jos sattuu sotkemaan. Irttarit ei kauheasti sotke. Joten sinut, riehujan, sieltä varmaan heitettäisiin pihalle ensin.
Jospa se äiti ei ajatellutkaan lapsensa mielipahaa vaan sitä, että muilla matkustajilla on mukavampaa, kun lapsi ei kilju pettymystään siitä, että hän ei saa karkkia, vaikka vieressä täti syö.
No ei ole. Mitä helvettiä. Olisit sanonut heille että voivat siirtyä muualle jos häiritsee.