Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu toimistotyö.

Vierailija
26.02.2018 |

En enää kestä yhtään palaveria, jossa toiset yrittää päteä. En kestä kahvipöytä puheita. En halua kuulla sanoja paltsu, neukkari, ota koppi, deadline enkä mitään muita ärsyttäviä sanoja. En halua olla osa tiivistä yhteisöä, jossa odotetaan että oltaisiin avoimia. Minä lähden. Ei tämä ole elämää, vaan sairasta touhua. Kiitos ja näkemiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
2/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Yksi parhaita päätöksiä elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä huolehtii ihan turhaan mitä tapahtuu lähtemisen jälkeen.

Vierailija
4/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kun mun suusta. Pomon vakisanonta oli että kuka ottaa kopin mistäkin (ja toki ilma palkankorotusta). Potkut tuli vuosi sitten ja tavallaan hyvä. Kunhan keksisin tuystin jotain muuta tilalle.

Vierailija
5/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tuohon vielä että projekti inssin tarpeiden vaatiminen on käskyttämistä ja minulle tehtävät ovat luokkaa järjestele paperit. No paperit tietysti järjestyvät ajan kuluessa kun alussa ole ollut tietoa paperien määrästä. Kun en suostunut tekemään tuommoista älytöntä hommaa jonka kuitenkin teen jossain vaiheessa niin sain kuulla kuinka toinen työntekijä pitää paremmin järjestyksessä asioita ja olen huono. Hän ei tainnut tietää että teen loppumateriaaleja johon lajittelen kaikki dokumentit. Eli koneelta ne löytyvät joka tapauksessa tarvittavassa järjestyksessä kuin vain tajuaisi miksi niitä pöytäkirjoja edes tehdään. Ja milloin ne laitetaan järjestykseen. Pomo joka vie luovuuden ja varsinkin miellyttävyyden on se että kertoo minulle missä järjestyksessä teen työni. Lopulta kuitenkin kansiot muokkautuvat koko projektin aikana ja varmasti jos se häiritsee niin voi itsekin tehdä asialle jotain. Käsittämätöntä. Käskee käskemisen ilosta on minusta kaikista likaisinta. Itse en nauti kuin siitä että olen todella näitä parkoja 10 kilometriä edellä koko ajan. :D vaikka paperit eivät ole ihan järjestyksessä, ei ole minun menoa haitannut. Lisäksi löysin virheitä joita päällikkö sanoi että et ravitse katsoa. Ne virheet olisi jääneet jos en olisi taas pitänyt kiinni siitä että tarkistan onko kaikki kunnossa. Huolestuttaa ihan oikeasti. Ei yhtään kärryillä ja olen vastuussa kuitenkin dokumenteista ja niitä on paha muuttaa vuoden kuluttua enään kun työntekijät ovat pois. Voi rautalanka oikeasti ja kysynkin kohta sairaslomaa oikeasti mielenterveys kärsii. Ensimmäisen kerran 15 vuoden työurallani.

Vierailija
6/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan tätä ❤ 20 vuotta olin ravintolassa töissä, välillä keittiöllä välillä tarjoilemassa. Jalkojen päällä pitkiä vuoroja, iltaa, pyhää, viikonloppua... känniääliöitä ja paskaa palkkaa

Liki nelikymppisenä ammattikorkeaan opiskelemaan ja heti valmistumisen jälkeen vakkarityöhön, siisti sisätyö, virka-aika, lounastauot istualtaan syöden lämmintä ruokaa... luksusta!!!

Vierailija
7/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko olevasi onnellisempi vaikka tehdastyössä tai kassalla? Tai raksalla?

Mihin tehtäsiin ajattelit suunnata?

Itseäkin välillä paltsut ja kopit ahdistaa, mutta en ole keksinyt oikein mitään parempaa korvaavaa työtä, johon mulla olisi mahdollisuuksia.

Vierailija
8/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas rakastan tätä ❤ 20 vuotta olin ravintolassa töissä, välillä keittiöllä välillä tarjoilemassa. Jalkojen päällä pitkiä vuoroja, iltaa, pyhää, viikonloppua... känniääliöitä ja paskaa palkkaa

Liki nelikymppisenä ammattikorkeaan opiskelemaan ja heti valmistumisen jälkeen vakkarityöhön, siisti sisätyö, virka-aika, lounastauot istualtaan syöden lämmintä ruokaa... luksusta!!!

Oijoi sama täällä :3 paitsi että minä ehdin olla vain7 vuotta keittiössä töissä ennen kuin mitta tuli täyteen.

lounastauko, tuo ihana sana<333

Vierailija
9/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että keittiössä voi pitää lounastauon kun lounas on nenän edessä. Vaikka ennen asiakkaita.

Vierailija
10/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä puoli tuossa toimistotyön ja ravintolan erona voidaan todeta että tehokkaampaa työpaikkaa ei ole. Samalla kuin myyt tuotteita ja valmistat ruokia vastaat laadusta ja tavaroiden määristä lisäksi inventoinnista ja asiakaspalvelusta. Kun koko homma on hanskassa niin olet henkisesti erittäin väsynyt sekä myös fyysisesti. Ravintolassa otat myös kritiikkiä vastaan melko usein, jotka täytyy ottaa positiivisesti vaikka annoksessa ei olisi mitään vikaa niin asiakas on aina oikeassa. Tuon alan jälkeen joku tulee sanomaan minulle että en osaa ottaa kritiikkiä vastaan niin on todellakin väärässä. Toimistossa tuo väärässä ja oikeassa oleminen ei ole tärkeintä vaan se että laatu on hyvä sekä lopputulos on kerralla valmis eikä sohuta. Toimistotyöstä se sohjoinen on mahdollista ja asiat tehdään monesti moneen kertaan juuri sen takia. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta helpottavinta on ravintolassa olla itse se vastaaja joka vastaa kokonaisuudessa laadusta. Toimistossa on monta säheltäjää ja monesti syyllistä ei enään löydy kun kaikki laittaa sormensa joka paikkaan eikö selkeää työnjakoa ole koskaan. Monesti myös toimistotyössä joku voi tehdä monen ihmisen työt juuri sen takia ja saada siitä mitalin vaikka todellisuudessa laatu kärsii samalla huomaamatta.

Vierailija
11/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että keittiössä voi pitää lounastauon kun lounas on nenän edessä. Vaikka ennen asiakkaita.

Mitäs kun se työvuoro on vaikka 17 - 23 ja kokoajan ravintolassa hirveä kiire ja asiakkaita. Ei siinä paljon syödä itse, kun tärkeintä on ruokkia ja palvella asiakkaat nopeasti. Keittiötyö on paikasta vähän riippuen yksi raskaimmista ja kiireisimmistä, joten sinne ei kannata toimistotöistä helpomman elämän perässä vaihtaa.

Vierailija
12/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen linja-auton kuljettaja ja vaihtaisin samantien toimistohommiin jos sellaista tarjottaisiin. Olisin valmis tinkimään palkastakin

Vierailija
13/13 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään toimistotyöstä. Olen kylläkin tehnyt vähemmän aikaa kuin sinä niin saattaa siihenkin vielä kyllästyä. Halusisin kyllä joskus vielä ryhtyä yrittäjäksi. Ei todellakaan kannata koko elämäänsä tehdä työtä jota inhoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi