Homeopatiat ja hopeavedet
Kuka hitto noihin uskoo? Saa olla aika vakavasti pielessä korvien välissä, jos hoitaa OMAA LASTAAN mielummin homeopatialla kuin nykyaikaisen lääketieteen keinoilla.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku homeopatiaan uskova selittää, miten se tarkalleen ottaen toimii? Kemiallisesti. Olisi kiva kuulla jotain perusteluita. Itse voin ihan lukiossa oppimieni tietojen pohjalta arvioida, että homeopatia ei voi mitenkään toimia. Sille ei nykytietämyksen mukaan ole mitään kemiallista perustaaa.
Olisi kyllä kiinnostavaa tietää.
En viitsi vaivautua kaikenlaisille kokemattomille tuomitsijoille kertomaan asioita saati yrittää kääntää kenenkään päätä.
Sen kuitenkin sanon, että homeopatia on muualla maailmassa ihan mm.vakuutusyhtiöiden korvauspiirissä oleva hoitomuoto, siinä missä (perus)lääketieteellinenkin.
Joten miksi moinen haloo jos ne onkin "vain sokeripalloja"?
Miksi nähdä tälläinen vaiva sen vuoksi?
Kun ihan jokaisella on oikeus kieltäytyä mistä vaan hoidosta, myös koululääketieteen, vaihtoehdoilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku homeopatiaan uskova selittää, miten se tarkalleen ottaen toimii? Kemiallisesti. Olisi kiva kuulla jotain perusteluita. Itse voin ihan lukiossa oppimieni tietojen pohjalta arvioida, että homeopatia ei voi mitenkään toimia. Sille ei nykytietämyksen mukaan ole mitään kemiallista perustaaa.
Vähän sama periaate kuin rokotteilla. Eli elimistöön annetaan hyvin pieni määrä samoja oireita/sairastumista aiheuttavaa, jolloin elimistö aivan itse hankkii siihen vasta-aineet ja toisin sanoen paranee tai ainakin oireet lievenevät.
Tämä saattaa nostaa pintaan myös samankaltaiset oireet kun esim.itse hoidettava sairaus aiheuttaisi. Se kertoo vain elimistön toimivan toivotulla tavalla.
Mikäli siis ymmärrät jotakin koululääketieteestä niin ymmärrät myös kertomani hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama periaate kuin rokotteilla. Eli elimistöön annetaan hyvin pieni määrä samoja oireita/sairastumista aiheuttavaa, jolloin elimistö aivan itse hankkii siihen vasta-aineet ja toisin sanoen paranee tai ainakin oireet lievenevät.
Tämä saattaa nostaa pintaan myös samankaltaiset oireet kun esim.itse hoidettava sairaus aiheuttaisi. Se kertoo vain elimistön toimivan toivotulla tavalla.
Mikäli siis ymmärrät jotakin koululääketieteestä niin ymmärrät myös kertomani hyvin.
Mikäli siis ymmärrät jotakin kemiasta, niin ymmärrät, ettei tuo voi mitenkään toimia. Homeopatiassa vaikuttavaa ainetta on laimennettu niin paljon, ettei sitä ole yhtään jäljellä. Ei yhtäkään molekyyliä. Sitten homeopaatit väittävät että tämä toimii, koska vesi jotenkin muistaa että siinä on aiemmin ollut toista ainetta. News flash: ei muista. Muutenhan vedenpuhdistuslaitoksetkaan eivät toimisi, koska siinä vedessä on aiemmin ollut p*skaa ja bakteereita, jolloin vesi muistaa sen ja sairastuttaa ihmisen.
Jotenkin huvittaa täällä tuo hyvin negatiivinen suhtautuminen homeopatiaan.... muualla maailmassa se on hyvin suosittu lääkitsemismuoto länsimaisen lääketieteen rinnalla. En esim. pidä saksalaisia mitenkään kovin hörhönä porukkana ja siellä homeopatia on varsin suosittua. Itse käytän antibiootteja ja Buranaa jos olotila sitä vaatii tai lääkäri määrää. Olen myös kokeillut homeopatiaa ja omalla kohdallani siitä on ollut apua... jos se oli plasebo vaikutusta niin sitten oli.... silti olen valmis kokeilemaan homeopatiaa jatkossakin. En todellakaan mitään syöpää tai muuta vakavaa sairautta lähtisi hoidattamaan homeopatialla mutta miksi ei kokeilisi sitä esim. allergioihin, migreeniin tms... jos siitä ei ole apua niin fine, mutta jospa se auttaakin?!
Homeopatia se vasta ahneutta onkin. Sokeripillereitä joissa ei ole mitään vaikuttavia aineita myydään hyvästä hinnasta.