IS: Sipilä: Aktiivimalli hyvä keino työllisyyden parantamiseksi
Vuoden alusta voimaan tullut laki työttömyysturvan aktiivimallista on pääministeri Juha Sipilän mielestä edelleen kehityskelpoinen ja hyvä keino työllisyyden parantamiseksi.
Hienoa työtä hallitus!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin täytyisi saada Sipilä ymmärtämään, että työttömyys ei johdu työhaluttomuudesta vaan palkanmaksuhaluttomuudesta.
"Alle 2600€ ei kannata mennä töihin"
No huh
No, sano muuta, mutta näin se kansalaisaloitetteen isäkin kirjoitti.
Tukien viidakossa
Racinen tapauksessa hänen keikka- ja matalapalkkatöiden vastaanottoa haittaavat tukien menetykset sekä aiempina vuosina kertyneet ulosottokulut.
- Työttömäksi jouduttuani minulle ei myönnetty heti työttömyyskorvauksia ja jouduin elättämään itseäni luotolla puoli vuotta enkä pystynyt maksamaan velkojani. Ulosottoon joutuminen oli kokonaan TE-toimiston ja Kelan aiheuttama tilanne, Racine sanoo.
Racinen mukaan työstä saatavan palkan pitäisi olla vähintään 2600 euroa kuukaudessa, jotta työnteko hänen tapauksessaan kannattaisi.
- Alle 2600 euroa ansaitseva ajautuu sellaiseen tilanteeseen, jossa menettää osan tuesta, tai sitten ulosoton johdosta putoaa tyhjän päälle
IL
Mksä pitää tämän miehen Suomessa? Nimi ei kuulosta suomalaiselle.
Kelagold
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin täytyisi saada Sipilä ymmärtämään, että työttömyys ei johdu työhaluttomuudesta vaan palkanmaksuhaluttomuudesta.
No huh
Tukien viidakossa
Racinen tapauksessa hänen keikka- ja matalapalkkatöiden vastaanottoa haittaavat tukien menetykset sekä aiempina vuosina kertyneet ulosottokulut.
- Työttömäksi jouduttuani minulle ei myönnetty heti työttömyyskorvauksia ja jouduin elättämään itseäni luotolla puoli vuotta enkä pystynyt maksamaan velkojani. Ulosottoon joutuminen oli kokonaan TE-toimiston ja Kelan aiheuttama tilanne, Racine sanoo.
Racinen mukaan työstä saatavan palkan pitäisi olla vähintään 2600 euroa kuukaudessa, jotta työnteko hänen tapauksessaan kannattaisi.
- Alle 2600 euroa ansaitseva ajautuu sellaiseen tilanteeseen, jossa menettää osan tuesta, tai sitten ulosoton johdosta putoaa tyhjän päälle
IL
Kelagold
Mikä on kelagold?
Tänään laitan aiheettoman eläkehakemuksen menemään. Alkaa niin tympiä sipilä ja muut höpölät.
Vierailija kirjoitti:
Tänään laitan aiheettoman eläkehakemuksen menemään. Alkaa niin tympiä sipilä ja muut höpölät.
Olen kuullut huhun, että ilman lääkärin lausuntoa hakemus käsitellään muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut huhun, että ilman lääkärin lausuntoa hakemus käsitellään muutamassa päivässä.
Joku esilukee eläkehakemukset 9 euron päiväkorvauksella :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä varmasti käsitellään. Ei noista voi tietää, mihin on tulossa vielä asialliset liitteet ja mihin ei.
Sain juuri kuukauden määräaikaisen työn, jatkoa ei ole luvassa koska pulju tulee rakennettua viimeistään huhtikuun alkuun. Mutta ei tällä työllistymisellä ole mitään tekemistä aktiivimallin kanssa. Hain töitä samalla tavalla niinkun olen hakenut jo monet vuodet työpätkien välissä. Nyt vain satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Olin haastattelussa ihan eri työtä varten mitä en saanut, mutta sain tämän työn mikä ei ollut avoimessa haussa.
Ei sillä työllistytä, että työttömiltä otetaan päivän korvaus pois.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kannattaako hakemus laittaa nyt kun itse ajattelin vasta maaliskuun lopulla laittaa? Vai onko merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kannattaako hakemus laittaa nyt kun itse ajattelin vasta maaliskuun lopulla laittaa? Vai onko merkitystä?
Ei kannata jättää maaliskuun loppuun. Kela ruuhkaantuu tuolloin turhista hakemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jättää maaliskuun loppuun. Kela ruuhkaantuu tuolloin turhista hakemuksista.
Mutta eikös se ole vain hyvä asia? On sitten oma hakemus siellä ennen kuin palautuu aiheettomana, pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös se ole vain hyvä asia? On sitten oma hakemus siellä ennen kuin palautuu aiheettomana, pidempään.
No ehkä joo sinun kannalta mutta ei niiden henkilöiden joilla on muita hakemuksia vireillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh
Tukien viidakossa
IL
Kelagold
Mikä on kelagold?
Ei kannata mennä töihin alle 2600€ racine ja "tuista jää vain 2800€ vuokran jälkeen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä joo sinun kannalta mutta ei niiden henkilöiden joilla on muita hakemuksia vireillä
Olen ymmärtänyt, että eläkehakemukset käsitellään eri yksikssä kuin muut. Ja eikös nuo eläkehakemukset lähetetä työeläkeyhtiöihin. Näin olin ylen jutusta lukevinani. Siis kun useimat meistä ovat olleet töissäkin.
Sipilän tehtävä olisi ajaa Suomalaisten etuja eikä tuhota Suomea mitä hän tekee kyllä kiitettävästi.
Suomen etujen ajamiseen kuuluisi ensimmäisenä laittaa yrittäminen maassamme kannattavaksi, jotta tänne perustettaisiin uusia yrityksiä ja tänne tulisi investoitaisiin myös ulkomailta jotka toisivat automaattisesti uusia työpaikkoja ja vähentäisi näin työttömyyttä.
Koko tuo arikkeli IS:ssa oli jälleen hienoa aivopesua valheella, että aktiivimalli mukamas toisi uusia työpaikkoja ja näin vähentäisi työttömyyttä.
Tällätavoin tyhmää kansaa aivopestään medioiden toimesta ja näin myös mediat paljastavat itsensä arkadianmäen käsikassaroiksi.