Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miettinyt olisiko hotellissa asuminen edukkaampaa kuin vuokra-asunto

Vierailija
26.02.2018 |

Joskus on lehdissä ollut juttuja ihmisistä, jotka käytännössä asuvat hotellissa ikään kuin vuokralla. Silloin sovitaan kuukausittainen maksu, joka ei kauas heitä vuokrasta. Mutta hotellissahan on muitakin etuja: ilmainen ruoka aamuisin (itse syön kerran päivässä, joten ei tarvitsisi käytännössä ostaa ruokaa ollenkaan), ilmainen sauna/kuntosali/uinti, siivous hoidetaan ja pesulapalvelujakin voisi hyödyntää tarvittaessa. Tilat ovat kauniit, vartioidut ja keskellä kaikkea.
Tarvittaessa vuokraisi vaikka pienen varaston ja veisi sinne tavarat ja kokeilisi, voisiko elää ilman niitä(kin). Joissain hotelleissa eläimetkin ovat sallittuja, joten lemmikki voisi tulla mukaan.
Samalla tulisi maritettua vaatevarasto toimivaksi ja simppeliksi.
Mitenkähän työnantaja suhtautuisi hotellissa asuvaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MÄ oon joskus asunut ulkomailla tuollaisilla hotellisopimuksilla. Siihen hintaan, jossa kuukausihinta tulee lähelle vuokraa, ei kuulu aamiainen eikä ilmainen kuntosali (alennuksen kyllä saa). Siivouspalvelu kuuluu, muttei yleensä ihan joka päivä.

Kerrotko esimerkkejä noista kuukausihinnoista, ja mikä kaupunki oli kyseessä? Voisin ihan oikeasti kokeilla hotelliasumista, ellei se ole sitten kuitenkin tolkuttoman kallista Helsingin keskustan alueen hotelleissa (samoilla alueillahan vuokrat ovat pilvissä).

No Melbournessa oli 3200E/kk, mut siinä oli kyllä kahden huoneen "sviitti".  Oxfordissa oli myös vähän päälle kolme tonnia kuussa, vaikka se ei ollut kuin yksi pikku huone ja siellä veti pahasti (mikä ei tietty Briteissä ole yllätys).  Kumpikaan ei ollut kaupungin kalleimmalla alueella, mut ei tietty missään huonollakaan. Näissä Melbrounen huoneissa kävi siivooja joka toinen päivä. Oxfordin huoneessa sen oli määrä käydä kerran päivässä, mutta ei mun roskikset kyllä tyhjentyneet kuin kerran viikossa. Lakanat vaihtui molemmissa 2 viikon välein.

Kaveri asui Tampereella ja oli kuulemma parin ja puolen tonnin kieppeillä kuukausihinta. Ei tiedä, oliko siinä aamiaista.

Hmm ok. Mulla on Helsingissä yksiö, jossa asuu vuokralainen. Tarvitsen nyt itselleni Helsingistä kalustettua kämppää 1-5 kk:n ajalle, enkä halua sitä varten tuota hyvää vuokralaistani irtisanoa. Tilanne elää koko ajan ja myös lyhytaikaisen tarpeen vuoksi koen hankalaksi yrittää vuokrata normaaleilta vuokra-asuntomarkkinoilta kämppää.. Hotelli olisi muuten hyvä ratkaisu, mutta kyllä nuo hinnat ovat ihan liian korkeita siihen nähden, mistä haaveilen. AirBnb-kämpissäkin on kk-hinnat 2-3 kertaa sen verran, mitä omasta kämpästäni pyydän vuokraa.

Pitänee jatkaa kavereilta kyselemistä.

Lyhytvuokrausta on kyllä muutakin kautta kuin airB&B. Katso nyt esim forenomin ja huoneistohotellien sivustot.

Vierailija
22/22 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MÄ oon joskus asunut ulkomailla tuollaisilla hotellisopimuksilla. Siihen hintaan, jossa kuukausihinta tulee lähelle vuokraa, ei kuulu aamiainen eikä ilmainen kuntosali (alennuksen kyllä saa). Siivouspalvelu kuuluu, muttei yleensä ihan joka päivä.

Kerrotko esimerkkejä noista kuukausihinnoista, ja mikä kaupunki oli kyseessä? Voisin ihan oikeasti kokeilla hotelliasumista, ellei se ole sitten kuitenkin tolkuttoman kallista Helsingin keskustan alueen hotelleissa (samoilla alueillahan vuokrat ovat pilvissä).

No Melbournessa oli 3200E/kk, mut siinä oli kyllä kahden huoneen "sviitti".  Oxfordissa oli myös vähän päälle kolme tonnia kuussa, vaikka se ei ollut kuin yksi pikku huone ja siellä veti pahasti (mikä ei tietty Briteissä ole yllätys).  Kumpikaan ei ollut kaupungin kalleimmalla alueella, mut ei tietty missään huonollakaan. Näissä Melbrounen huoneissa kävi siivooja joka toinen päivä. Oxfordin huoneessa sen oli määrä käydä kerran päivässä, mutta ei mun roskikset kyllä tyhjentyneet kuin kerran viikossa. Lakanat vaihtui molemmissa 2 viikon välein.

Kaveri asui Tampereella ja oli kuulemma parin ja puolen tonnin kieppeillä kuukausihinta. Ei tiedä, oliko siinä aamiaista.

Hmm ok. Mulla on Helsingissä yksiö, jossa asuu vuokralainen. Tarvitsen nyt itselleni Helsingistä kalustettua kämppää 1-5 kk:n ajalle, enkä halua sitä varten tuota hyvää vuokralaistani irtisanoa. Tilanne elää koko ajan ja myös lyhytaikaisen tarpeen vuoksi koen hankalaksi yrittää vuokrata normaaleilta vuokra-asuntomarkkinoilta kämppää.. Hotelli olisi muuten hyvä ratkaisu, mutta kyllä nuo hinnat ovat ihan liian korkeita siihen nähden, mistä haaveilen. AirBnb-kämpissäkin on kk-hinnat 2-3 kertaa sen verran, mitä omasta kämpästäni pyydän vuokraa.

Pitänee jatkaa kavereilta kyselemistä.

Lyhytvuokrausta on kyllä muutakin kautta kuin airB&B. Katso nyt esim forenomin ja huoneistohotellien sivustot.

Halvin löytämäni on hostel-majoitus jaetussa huoneessa, 1400 e/kk. Halvimmat AirBnb-kämpät ovat tuota samaa hintaluokkaa, mutta huomattavasti laadukkaampia ja kyseessä tosiaan kokonainen, yksityinen asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla