Miksi työpaikoilla vähätellään vaivoja?
Kummastuttaa kuinka työpaikoilla vähätellään fyysisiä tai henkisiä vaivoja tai sairauksia. Itse olen 22-vuotias fyysisen ammatin edustaja, ja tuntuu ettei ymmärrystä riitä työkavereilta lainkaan kipuiluihin. Minulla on toinen puoli lantiosta korkeampi kuin toinen, sisäänpäin kääntyvät nilkat/polvet, jonka seurauksena alaselkä ja jalat ovat välillä todella kovilla, ja joudun venyttelemään ja istumaan hetken muutaman tunnin välein. Kuitenkin saan kokoaika kuulla, kuinka näin nuorella ei pitäisi olla mitään vaivoja, ja "kyllä se työtä tekemällä vetäytyy". Jaa, no enpä ole tätä vielä kokenut, ja kivut ovat välillä oikeasti niin kovat ettei tahdo pystyssä pysyä. Onko tämä yleistäkin, ettei toisten vaivoja oteta huomioon lainkaan, vaikka en todellakaan kivuista valita ääneen.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ei ymmärretä että olemme yksilöitä eikä samasta muotista kaikki. Meillä taas ollaan ditä mieltä että esim samat tuolit sopii kaikille oli mittaa sitten 150cm pipo päässä tai 190cm. Joo, ei käy. Pitkät valittaa kipuja ja lyhyet ei tätä ongelmaa tajua.
No, ei ymmärrä pomokaan tätä vaikka kuinka selität. Apuvälineitä et saa.
No, seuraava on sit työsuojelu.
-1
No itsekin jo yli 20vuotta tehnyt raskasta fyysistä työtä.... ja voin sanoa että älä hakeudu alalle, kun et kestä, säästät ennen kaikkea omaa terveyttäsi ja muiden työmäärää.
Kaikilla on vaivoja enemmän tai vähemmän, jos olet töissä, olet työkuntoinen, muuten olet poissa.
Itse en ainakaan edes jaksa kuunnella muiden valituksia vaivoista, kun me kaikki olemme yksilöitä, joku valittaa ihan pienestä, toinen kestää vaikka mitä.... valittamatta.
Ei se työpaikka mikään hyväntekeväisyyslaitos ole, ja jos tossa iässä on noin "romuna", älä hakeudu alalle jossa et kestä, sorry, suoraa puhetta mutta totta, sulla on aikaa vielä tehdä vaikka mitä.
Sinun kannattaisi vaihtaa alaa kun olet noin nuorikin. Nykyisessä työssäsi vaivasi vain pahenevat.
Vaihda alaa jos et nuorena pysty kertomaasi tehtävään.
Valittaminen työkavereille ärsyttää ja lisää heidän työmääräänsä. Saikuttamalla lisäät vielä enemmän.
Hae kouluun alalle mihin fyysisesti paremmin onnistut.
Näin se vaan menee, jokaisen täytyy itse miettiä mihin pystyy. Työtä tehdään kuitenkin melkein koko elämä.
Tiedän tunteen. Ei ymmärretä että olemme yksilöitä eikä samasta muotista kaikki. Meillä taas ollaan ditä mieltä että esim samat tuolit sopii kaikille oli mittaa sitten 150cm pipo päässä tai 190cm. Joo, ei käy. Pitkät valittaa kipuja ja lyhyet ei tätä ongelmaa tajua.