Jos saisit valita - mitkä kuukaudet paras aika saada vauva?
Jos vielä saisit vauvan ja saisit valita syntymäkuukauden, minkä ottaisit ja miksi?
Kommentit (29)
Huhti/toukokuu, kuten niin monella muullakin nisäkkäällä.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu, koska täyttää 18 ensimmäisten joukossa.
Idiootti.
Kuukautisten aikaan tietysti, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö 16 ole tärkeämpi ikä?
Tammikuu, koska on ikäluokkansa vanhin sitten, mistä voi olla etua.
Meillä kaikki syntyneet helmikuun lopun ja huhtikuun lopun välissä. On ollut hyvä aika.
touko-elokuu. On yleensä sellaisia ilmoja että voi heti lähteä ulos eikä vauvaa tarvitse pukea niin paljon kuin esim. talvella.
Keväällä kuten olen itsekin. Mutta vauva on tulossa syyskuussa ja se kelpaa kyllä.
Kesäkuukaudet. Mulla kaksi lasta, eka syntyi talvella ja toinen kesällä. Kesävauvan kanssa pääsi heti ulkoilemaan eikä tarvinnut vuorata vauvaa paksusti vaatteilla. Suomen kesä ei oo myöskään liian kuuma.
Niin kuin synnyin itse ja lapseni syntyi: marraskuussa. Talven voi hyvällä omallatunnolla pesiä vauvan kanssa hämärän hyssyssä.
Meistä molemmista on kasvanut sinnikkäitä, kun on opittu asioita vähän isompien samanvuotisten kanssa. Jos jotkut ikäluokkaan perustuvat joukkuelajit olisivat lähinnä sydäntä, tää ois ”vaikea” syntymäkuukausi. Mutta meille sopii venyttää kroppaamme kiipeilytelineillä ja jumpassa, oppia aiemmin lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu, koska on ikäluokkansa vanhin sitten, mistä voi olla etua.
Miksi alapeukut :D? Tämähän on selvä juttu että pienillä lapsilla on eroa sillä onko ikäluokassaan syntynyt tammi- vai joulukuussa. Tammikuussa syntynyt on saanut kypsyä enemmän esim kouluun mennessä.
Itse olen syntynyt 6.12. Lapseni 26.6. Kesäkuu on sään kannalta parempi, mutta joulukuussa syntyneellä joulu on lähempänä 🐯
Heti alkuvuodesta, koska silloin saa niin huiman kilpailuedun toisiin lapsiin nähden oikeastaan kaikessa: koulussa, sosiaalisissa taidoissa, liikunnallisissa kyvyissä etc.
Meillä lapset ovat syntyneet tammikuussa ja masliskuussa. Tammikuussa on toki ikäluokkansa vanhimpia, vastasyntyneenä joutui käkeilemään kotona viikkokaupalla kun oli liian kylmä. Maaliskuu oli vauvana kivampi: kevät ihanaa aikaa vauvan kanssa. Ei liian kuuma eikä kylmä. Pärjää ihan hyvin ikäluokassaan eikä tarvii olla polun avaaja. Itse synnyin joulukuussa ja se oli kyllä ihan vihoviimeistä. Selvästi olin koulussa aina pienin ja varsinkin ekalla kypsymättömämpi koululainen. Ja sit 18v sai oottaa ikuisuuden. Jos saisin valita, niin kevätvauvan haluaisin.
Mulle tuli jostain syystä tästä vaan ekana mieleen se, miten olin lapsena aina tyytyväinen siihen, että olin syntynyt toukokuussa, koska en ollut luokalta nuorin tai vanhin vaan keskiväliltä ja silloin oli myös hyvä pitää synttärit :D. Toukokuussa oli vielä kouluaika, joten kukaan kavereista ei ollut lomalla vaan pääsivät osallistumaan juhliin, enkä saanut lahjaksi mitään joulupukkikynttilöitä, niinkuin siskoni joka on syntynyt joulukuussa.
Huhti-kesäkuu, koska valo ja lämpö... jouluvauva olisi ihana, mutta sitten voi varautua olemaan ainakin pohjoisessa paljon sisällä pakkasten vuoksi...
Minä olen syntynyt ihan joulukuun lopussa ja olen siitä todella tyytyväinen. Olin lapsena huomattavan isokokoinen ja vaikka olin luokan nuorin niin silti päätä pidempi muita. Hirvittää ajatuskin siitä että olisin syntynyt pari viikkoa myöhemmin ja aloittanut koulun vasta vuotta myöhemmin jolloin muut luokkalaiseni olisivat olleet tuskin vyötäröni korkuisia.
Maalis-kesäkuu, haluaisin vauvan ulos ennen kesää, en jaksaisi olla helteillä viimesillään raskaana. Enkä myöskään keskellä talvea, sen mahan vuoraaminen talvitakkiin, ei kiitos.