Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko varastotyö huonokuntoiselle?

Vierailija
25.02.2018 |

Mua kiinnosttais kokeilla varastotyötä kun en koe olevani kovinkaan älykäs ihminen. Sain intistä paperit jonka mukaan lihaskuntoni on välttävä. Olen samaa mieltä sen kanssa.

Voisinko miten saada tietoon, kannattaako työhön ryhtyä? Toisaalta mua motivoi ihan helvetisti se että työn puolesta tulee kuntoiltua, sitten voi vapaa-ajalla hyvillä mielillä ottaa lungisti. Koheneehan se kunto työtä tehdessä, jos tekee 7,5 tuntia päivässä? Vai luulenko varastotyön olevan raskaampaa kuin se oikeasti on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos ajat enimmäkseen trukkia ja esim. hyllytät, pärjäät hyvin. Jos keräilet tehokkaalla tahdilla, niin kunto tulee kasvamaan ja paljon. Itse olen varastossa töissä, jonka kuormittavuuden työterveys on luokitellut fyysiseksi tai erittäin fyysiseksi työtehtävästä riippuen. Mutta kannattaa kokeilla, työllisyys näyttää hyvältä logistiikka-alalla. Tervetuloa alalle.

Vierailija
2/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varastolla on fyysistä työtä ja yleensä hyvä fyysinen kunto on edellytyksenä! Olen ollut kahdella varastolla töissä ja molemmissa työ oli kyllä erittäin fyysistä. Vuoron jälkeen oli aivan loppu hyväkuntoinenkin ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kunto on edellytys varastossa työskentelylle.

Vierailija
4/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta raskaudesta, meidän varastossa hyvä työntekijä nostelee tavaraa 3000-5000kg työvuorossa.

Vierailija
5/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävyys on tärkeämpää kuin varsinainen voimakkuus. Yksittäiset tavarat eivät yleensä ole kovin painavia, mutta erilaisia nostoja tulee päivässä hirveästi. Olen aika pienikokoinen nainen enkä koe, että kuntoni olisi mitenkään erikoisen hyvä. Kuitenkin olen pärjännyt ihan hyvin neljässä eri varasto-alan työpaikassa, joista kaksi oli keräilyä. 

Vierailija
6/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen huonokuntoisena ollut keräilijänä. Kyllä muuten hengästytti. Kyllä se mulle oli kunnon urheilua, kun taas ne hyväkuntoiset veti ihan rennosti siellä eikä olleet yhtään hikisiä tai hengästyneitä. :D No mä olin kyllä niidenkin puolesta. Mutta kyllä ne hommat hoitui, että ei se NIIN raskasta ollut, etten olisi suoriutunut. Mutta urheilusta kävi, todellakin! Varmasti olisi kunto kohentunut ja paljon, jos olisin pitempään siellä ollut. Nyt olin vain yhden kesän, niin ei ihan hirveästi kerennyt. Mutta sitä varsinaista jaksamista pahempi oli kyllä se, miten se kävi selälle! Mun meni selkä aivan jumiin siitä jatkuvasta ylös-alas-ylös-alas kyyristelystä ja nostamisesta ja taas kyyristymisestä ym. Hirveitä asentoja noin pitemmän päälle, tosi kipeäksi tuli paikat. Mutta selviää kai siitäkin, jos opettelee oikeaoppiset nostotekniikat ja -asennot ja jaksaa venytellä ja jumppailla.

Mutta juu. Kyllä keräilyssäkin selviää, kun minäkin jotenkuten selvisin, ja mulla oli ihan oikeasti huono kunto. Mutta onhan niitä tietysti monia muitakin varastoduuneja, jotka ei ole niin raskaita.

Vierailija
7/7 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastanneille. Kuudennes kommentti antaa nyt hieman toivoa :D Olisin nimenomaan keräilijäksi hakemassa. En nyt haluaisi olla työttömänä loppuelämää, tällä hetkellä teen keikkatyötä ja saan sen lisäksi soviteltua työmarkkinatukea yht n. 800€ kuussa. Olen valmistunut ammattiin, mutta en uskalla hakea koulutustani vaativiin tehtäviin, koska itsellä on tunne ettei mulla ole mitään hajuakaan mitä pitäisi tehdä.

Oon tällä hetkellä tosi motivoitunut aloittamaan kyseisen työn, eli kai sitä pitäisi sitten todellakin venytellä. Oon itse vielä vajaa 195cm pitkä. Mikä sitten on huono kunto? Oma cooper tulos oli 1950m ja lihaskunto välttävä.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi