Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup työttömille

Vierailija
25.02.2018 |

Mitä aiotte tehdä aktiivimallin kanssa? Ja kysyn nyt lähinnä teiltä, joilla ei ole sellaista syytä kuin aiheellinen eläkehakemus tai jatkuva osa-aikatyö ja joita aktiivimalli ei sen takia pure.

Gallup työttömille

Vaihtoehdot

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu että aktiivimalli koskee myös meitä työkyvyttömiä, joilla on eläkehakemus vetämässä. 

Ainakin on minullakin kutsu työkkäriin ja tuli kutsu myös ryhmäkokoontumiseen, jonka sain muutettua tähän tapaamiseen mihin menen. Ei ne TE-viranomaiset tunnu tietävän mistään säännöistä kun työkyvyttömiä ahdistellaan samanlailla.

Vierailija
42/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineisiin kuluu enemmän kuin leikkaus jos neljä päivää pitää käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa uravalmennukseen. Olisin tosin mennyt ilman aktiivimalliakin.

Jos en olisi ollut joka tapauksessa menossa kurssille tai en olisi päässyt niin olisin antanut tukeni leikkaantua. Vaikka ollaan köyhiä, niin silti se 30€ vähemmän ei olisi katastrofi ja jos olisi voisi hakea toimeentulotukea

Vierailija
44/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan toiminimiyrittäjyyttä kuten tähänkin saakka. Ja olen samalla työvoiman mahdollisesti käytettävissä eli työmarkkinatukea saava.

Vierailija
45/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut antavat tukensa pienentyä?

Kyllä sinä tiedät ihan hyvin, että kaikille ei töitä tai aktiivimallipaikkoja löydy. Minä ainakin näen asian niin, että oma arvoni on suurempi kuin kyykytykseen alistuminen. Hallitus haluaa siivota tilastoja, mutta minuahan eivät saa mokomiin leikkeihinsä laskettua. Aion pysyä aidosti työttömänä, jos oikeita töitä ei ole.

Toisekseen minua ei haittaa kolmenkympin menetys ja aion toimia samoin kun erään toisen ketjun kommentoija. Hän sanoi mieluummin antavansa aktiivimallipaikkansa sellaiselle, jolle tulonmenetys on oikeasti paha asia.

Tähän on tultu. Työtön antaa vähästään, hallituksen kroisos ei paljostakaan.

Mutta miksi et käytä tuota eläkehakemuskikkaa?

Koska olen laiska. Ei kiinnosta täytellä kaiken maailman papereita.

Sen voi täyttää netissä. Kertoivat olevan simppeli homma. Muutama minuutti ja kolmekymppiä tienattu.

Joo, ymmärrän sen pointin ja olen kansalaistottelemattomuuden kannalla, mutta oma tapani toimia on nyt se, että minua ei tulla poistamaan työttömien joukosta ennen kuin olen saanut oikean työn tai kuollut. En halua olla yksi niistä, jotka on siivottu näennäisesti johonkin muuhun kategoriaan.

Kaikki kunnia silti niille, jotka päättävät jättää eläkehakemuksen.

Mutta eihän meitä hakemuksen jättäviäkään työttömistä poisteta. Meillä on aikansa se aiheeton hakemus siellä odottamassa liitteitä. Sinä aikana työttömyysturvaan ei tule aktiivimallileikkauksia. Ehkä n. Kahden kuukauden päästä tulee hylkäävä päätös. Sitten laitetaan taas uusi hakemus.

Pointti on siis se, että jos olet laittanut tuon eläkehakemuksen, säästyt siltä 4,5% leikkaukselta. Tarkoitus ei ole mitenkään päästä eläkkeelle. Nuoria terveitä ihmisiä meistä monet ovat.

Tajuatko että meitä oikeasti työkyvyttömiä on joilla on vaikeuksia ppäästä eläkkeelle, teidän takia ei ole enää pienintäkään mahdollisuutta.

Hävytöntä toimintaa sulta.

Tiedän että hallitus on hävyttömämpi, mutta tällä kiusaatte vain meitä jotka eläkkeelle kuuluisimme.

Vierailija
46/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä kotona lapsen kanssa, mutta mies on kuntouttavassa työtoiminnassa. Se tosin lopetetaan keväällä, sanottiin ihan suoraan, että siksi lopetetaan kun on tulijoita niin paljon. Mies saa kuitenkin vältettyä leikkurin vielä viimeisellä jaksolla, joten on melkein se koko tarkastelujakso aikaa miettiä, mitä sitten tekee.

Työkkäri tarjosi työpaikkaa ja hän haki sitä, piti sopia haastattelu, mutta ei saa kiinni vastuuhenkilöä. On nyt kaksi viikkoa joka päivä soittanut ja laittanut sähköpostia, mutta ei saa vastausta. Työkkäriin on asiasta ilmoitettu, toivotaan nyt, ettei saa karenssia.

Jos ei saa tuota paikkaa, tai pääse edes sinne haastatteluun, niin sitten varmaan laittaa eläkehakemuksia siihen asti, että ehtii keksiä jotakin muuta.

Vierailija
47/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutusrahahakemuskin kuulemma kelpaa. On sama kuin määräaikaiben työkyvyttömyyseläke. Tiedättekö siitä jotain?

Vierailija
48/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä tiedät ihan hyvin, että kaikille ei töitä tai aktiivimallipaikkoja löydy. Minä ainakin näen asian niin, että oma arvoni on suurempi kuin kyykytykseen alistuminen. Hallitus haluaa siivota tilastoja, mutta minuahan eivät saa mokomiin leikkeihinsä laskettua. Aion pysyä aidosti työttömänä, jos oikeita töitä ei ole.

Toisekseen minua ei haittaa kolmenkympin menetys ja aion toimia samoin kun erään toisen ketjun kommentoija. Hän sanoi mieluummin antavansa aktiivimallipaikkansa sellaiselle, jolle tulonmenetys on oikeasti paha asia.

Sen voi täyttää netissä. Kertoivat olevan simppeli homma. Muutama minuutti ja kolmekymppiä tienattu.

Joo, ymmärrän sen pointin ja olen kansalaistottelemattomuuden kannalla, mutta oma tapani toimia on nyt se, että minua ei tulla poistamaan työttömien joukosta ennen kuin olen saanut oikean työn tai kuollut. En halua olla yksi niistä, jotka on siivottu näennäisesti johonkin muuhun kategoriaan.

Mutta eihän meitä hakemuksen jättäviäkään työttömistä poisteta. Meillä on aikansa se aiheeton hakemus siellä odottamassa liitteitä. Sinä aikana työttömyysturvaan ei tule aktiivimallileikkauksia. Ehkä n. Kahden kuukauden päästä tulee hylkäävä päätös. Sitten laitetaan taas uusi hakemus.

Pointti on siis se, että jos olet laittanut tuon eläkehakemuksen, säästyt siltä 4,5% leikkaukselta. Tarkoitus ei ole mitenkään päästä eläkkeelle. Nuoria terveitä ihmisiä meistä monet ovat.

Tajuatko että meitä oikeasti työkyvyttömiä on joilla on vaikeuksia ppäästä eläkkeelle, teidän takia ei ole enää pienintäkään mahdollisuutta.

Tiedän että hallitus on hävyttömämpi, mutta tällä kiusaatte vain meitä jotka eläkkeelle kuuluisimme.

Mikä tuossa on hävytöntä? Ei muiden ihmisten hakemukset, oli turhia tai ei, vaikuta mitenkään sinun hakemukseesi ja päätökseen, jonka saat. En ole kuullutkaan mistään eläkehakemuksesta, mutta hyvin voin laittaa.

Vierailija
49/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muiden ihmisten hakemukset, oli turhia tai ei, vaikuta mitenkään sinun hakemukseesi ja päätökseen, jonka saat.

Miten niin ei vaikuta? Jos normaalisti yhden virkailijan pöydälle tulee esim. 50 hakemusta päivässä ja hän ehtii käsitellä ne, niin nyt tuleekin 200 hakemusta. Päätöstä odottavat joutuvat elämään pitempään epätietoisuudessa. Miten ihmeessä sinusta töiden ruuhkautuminen ei vaikuta mihinkään?

Vierailija
50/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä kurssille, mutta tämä eka jakso meni nyt niin etten päässyt (hain jo siis tammikuussa niihin mutta ei enää paikkoja). Huhtikuussa menossa kurssille. Sen jälkeen varmaan jos en saa töitä (joita haen kokoajan aktiivisesti) ei voi muuta kun antaa tuen pienentyä. Turha sitä cv-kurssille mennä monta kertaa. En saa toimeentulotukea kun tyttöystäväni saa ytk:n päivärahaa (sen verran ettei tt-tukea).

Vierailija
51/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Hallitus on määritellyt aktiivisuuden niin, että se mikä mun alalla ja tilanteessa on järkevä vaihtoehto, ei ole "aktiivista".

Mun pitäisi siis keskeyttää ainoa koulutus, joka auttaisi työllistymään ja ruveta pelleilemään hallituksen iloksi jollain pupukursseilla tai yrittää etsiä jotain työtä, joka ei vastaa koulutustani ja josta ei ole mitään hyötyä työllistymisessä.

En suostu epäoikeudenmukaiseen pelleilyyn. Tilanne on rahallisesti nytkin tiukka, joten joudun varmaan paastoamaan useamman päivän kuussa tms. Mutta ainakin elän vapaana rosvohallituksen määräysvallasta.

Siis oletteko tosissanne? Miettikää niitä jotka oikeasti tarvitsee tuota eläkettä. Ruuhkautuu koko palvelu. Olette itsekkäitä sikoja. Mieluummin otan sen 30 euroa miinusta kun vaikeutan muiden muutenkin vaikeaa elämää tuollaisella.

Mutta kun ymmärrät, että aktiivimalli on rosvohallituksen laatima epäoikeudenmukainen laki, etkö liittyisi meidän joukkoon, jotka laitamme tuon aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen?

Eläkehakemuksella säästyy leikkaukselta ja saa samalla osoitettua mieltä kyykyttävää rosvohallitusta vastaan. Suosittelen.

Vierailija
52/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muiden ihmisten hakemukset, oli turhia tai ei, vaikuta mitenkään sinun hakemukseesi ja päätökseen, jonka saat.

Miten niin ei vaikuta? Jos normaalisti yhden virkailijan pöydälle tulee esim. 50 hakemusta päivässä ja hän ehtii käsitellä ne, niin nyt tuleekin 200 hakemusta. Päätöstä odottavat joutuvat elämään pitempään epätietoisuudessa. Miten ihmeessä sinusta töiden ruuhkautuminen ei vaikuta mihinkään?

Jep. Nää ihmiset on ihan sairaita. Niin itsekeskeistä toimintaa ettei rajaa. Hävetkää! Vaikka kuinka hallitus toimii tässä väärin, ei tarvitse muiden asemaa huonontaa tuollaisella turhuudella.

Vierailija
53/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan toimeentulotukea, koska peruspäivärahan ja asumistuenkin kanssa "tulot" ovat pienemmät kuin menot.

Etsin koko ajan aktiivisesti töitä, mutta edellytyksenä on työn järkevys. Lähinnä siis kohtuulliset työmatkat ja riittävä tarjottu tuntimäärä (ei mitään nollatuntisopimuksia). Viime vuoden lopulla kävin yhdessä haastattelussa, jossa lupailtiin jo melko varmasti paikkaa minulle rivien välistä tämän vuoden alusta (tai sitten olen menettänyt viimeisetkin järjen rippeet ja sosiaaliset taidot) mutta koskaan se ei kuitenkaan toteutunut. 

Todellisia hakemisen "arvoisia" työpaikkoja tulee tarjolle alueellani oman kokemukseni mukaan maksimissaan 2 per kuukausi. Tarkoitan siis hakemisen arvoisella sellaisia, joihin minulla on a) pätevyys, b) jonkinlainen mahdollisuus päästä ja c) järkevät kulkuyhteydet.

Sipilän harhakuvitelmista huolimatta aktiivimalli ei aktivoi minua yhtään: työpaikkojen tarjonta ei lisäänny enkä tarvitse työllistymiskursseja koska osaan tehdä CV:n, käyttäytyä työhaastattelussa ja lisäksi olen suorittanut kaikki relevantit kurssit (EA, hyg.passi, anniskelupassi jne).

Mielelläni näkisin kuitenkin että fysioterapian ryhmäkuntoutus johon osallistun tällä hetkellä katsottaisiin aktiivisuudeksi, koska se on ehdottoman tärkeästi työllistymis- ja työkykyäni ylläpitävää aktiivisuutta. 

Vierailija
54/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, täppä jotenkin vinksahti kun siirsin hiiren vastaa-nappulan kohdalle. Yritin vastata, että annan tuen pienentyä 4,65%. Olin tuohon ihan henkisesti valmistautunut, että jos ei töitä löydy niin otetaan se päivärahan pienennys. Minulle kävi kuitenkin niin hassusti, että kävin työllistymissuunnitelman puolipakottamana rekrytilaisuudessa ja nyt olen ollut viikon töissä. Olen kuitenkin ollut niin pitkään työtön, että koen jotenkin olevani tilapäisesti töissä oleva työtön ja siksi tulin vastaamaan.

Tulot nousivat töihinpääsyn myötä muutamalla satasella, joten välitöntä iloa tästä työllistymisestä ei rahallisessa mielessä ole. Toisaalta edessä oli tulojen roima tippuminen kun ansiosidonnainen lähenteli loppuaan, joten vältyin sentään tulojen romahdukselta.

Vierailija
55/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on korkeampi moraali kuin hallituksella. Aika vähän noita eläkehakemusten laittajia. :)

Minä taidan kuitenkin hakea.

Vierailija
56/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päättänyt vielä. Ja toimeentulotukea saan jo muutenkin.

Vierailija
57/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on hävytöntä? Ei muiden ihmisten hakemukset, oli turhia tai ei, vaikuta mitenkään sinun hakemukseesi ja päätökseen, jonka saat. En ole kuullutkaan mistään eläkehakemuksesta, mutta hyvin voin laittaa.

Ai mikäkö on hävytöntä? Kysytkö tosissasi? Jos terve työkykyknen ihminen jättää työkyvyttömyyseläkehakemuksen, se on epärehellista ja moraalitonta toimintaa.

Ja totta kai se vaikuttaa meihin jotka oikeesti haetaan eläkettä oikeisiin vaivoihin. Kun eläkkeelle ei tunnu sairaat pääsevän muutenkaan, niin tämä että terveetkin ruuhkauttavat hakemuksillaan kelaa, vain pahentaa mahdollisuuksia koskaan päästä eläkkeelle. Totta kai tämä vaikutytaa juuri sairaisiin ja kelaan, ei toi "kapinointinne" hallitukseen vaikuta yhtään mitenkään. 

Vierailija
58/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikäkö on hävytöntä? Kysytkö tosissasi? Jos terve työkykyknen ihminen jättää työkyvyttömyyseläkehakemuksen, se on epärehellista ja moraalitonta toimintaa.

Ja totta kai se vaikuttaa meihin jotka oikeesti haetaan eläkettä oikeisiin vaivoihin. Kun eläkkeelle ei tunnu sairaat pääsevän muutenkaan, niin tämä että terveetkin ruuhkauttavat hakemuksillaan kelaa, vain pahentaa mahdollisuuksia koskaan päästä eläkkeelle. Totta kai tämä vaikutytaa juuri sairaisiin ja kelaan, ei toi "kapinointinne" hallitukseen vaikuta yhtään mitenkään. 

Lähetä valituksesi hallitukselle. Minä kyllä ymmärrän noita hakemusten laittajia. Laittaisin itsekin, jos olisin työtön.

Vierailija
59/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nää ihmiset on ihan sairaita. Niin itsekeskeistä toimintaa ettei rajaa. Hävetkää! Vaikka kuinka hallitus toimii tässä väärin, ei tarvitse muiden asemaa huonontaa tuollaisella turhuudella.

Juuri näin.

Vituttaa että noin epärehellisiä ihmisiä löytyy, kun itse yrittää rehellisyydellä selvitä, ja silti potklitaan päähän ja sitä eläkehakemusta ei koskaan hyväksytä vaikka olen kaikkien lausuntojen ja lääkärien mukaan oikeutettu eläkkeelle, mutta kela se aina vaan hakemuksen on hylännyt. ja nyt tollaset terveet vielä kuormittaa kelan, ne eivät perehdy hakemukseeni senkään vertaa ja sen jo tietää että hylky tulee.

Kiitos kuspäät jotka ette ajattele miten pahennatte kaikkien asioita, tekemällä turhia eläkehakemuksia. Edestänne löydätte kuitenkin ennenpitkää, sairastutte ja hups, eivät myönnäkään eläkettä kun näkevät että olette turhia hakemuksia tehtailleet.

Vierailija
60/63 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä valituksesi hallitukselle. Minä kyllä ymmärrän noita hakemusten laittajia. Laittaisin itsekin, jos olisin työtön.

Ei se hallitukseen iske jos ne niitä turhia hakemuksia laittavat, kelaan ja sairaisiin se koskee ja tolla tavalla tippuu tuet entisestään vuosi vuodelta. Hävytöntä toimintaa. 

Se kertoo vaan rehtiytesi tason, jos laittasit. Mulle ei tulis mieleenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme