Gallup työttömille
Mitä aiotte tehdä aktiivimallin kanssa? Ja kysyn nyt lähinnä teiltä, joilla ei ole sellaista syytä kuin aiheellinen eläkehakemus tai jatkuva osa-aikatyö ja joita aktiivimalli ei sen takia pure.
Kommentit (63)
Kyllä se on nyt vaan laitettava eläkepaperit vetämään, kun näin on viisas hallituksemme näin päättänyt. Eläkeelle aktivoitumaan omaan elämään.
Eläkehakemus toisensa perään. Kiva pelata samanlaista peliä kuin päättäjät.
Jätin soittopyynnön työkkäriim kysyäkseni kurssia. Ellei löydy niin laitan eläkepaperin. Töitä haen koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas vaihtoehtoja :D Ei kuitenkaan vaihtoehtoa: Otan lusikan kauniiseen käteen ja menen töihin.
Onhan siellä tuo osa-aikatyö. Jos joku on saanut työpaikan, hänhän ei ole enää työtön. Mutta suurin osa työttömistähän on hakenut kokoaikatyötä kaiken aikaa. Ei aktiivimalli ole siihen vaikuttanut.
Haen kokoajan töitä aktiivisesti, mut laitan ton eläkepaperin menemään. Ilmaiseksi työvoimaksi en ala kenellekkään, minulla on kuitenkin koulutus ja työkokemusta. Orjaksi en ala.
Pysyn saikulla kunnes pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle.
Miksi jotkut antavat tukensa pienentyä?
Muuten antaisin tukeni pienentyä sen 4,5%, mutta koska olen karenssissa, menen kurssille saadakseni ylipäänsä rahaa. (Toimeentulotukea en saa, koska mulla on työssä käyvä puoliso ja minun nollatuloille jääminen olisi meille taloudellinen katastrofi.)
Vierailija kirjoitti:
Yllätti minutkin. Olisi kiinnostava kuulla perustelut.
Ap
Pitäisi olla vaihtoehto: jos en yrittämisestä huolimatta saa keinoa välttää leikkauksen, haen eläkettä.
Olin jo uravalmennuskurssilla neljä viikkoa, korotettu ansiosidonnainen päiväraha + veroton 9€ per päivä, tuli siinä muutama satanen rahaa lisää, toki se maksoi kunnalle muutaman kympin per päivä, täysin minulle turhasta kurssista jonka olisin itsekin voinut pitää, mutta Spring House nettosi. Puolet kurssilaisista oli aktiivimallin takia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on rahaa ihan tarpeeksi, tuollainen ei tunnu missään. Ei työttömyys välttämättä köyhyyttä tarkoita, itselläkin on hyvät säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Muuten antaisin tukeni pienentyä sen 4,5%, mutta koska olen karenssissa, menen kurssille saadakseni ylipäänsä rahaa. (Toimeentulotukea en saa, koska mulla on työssä käyvä puoliso ja minun nollatuloille jääminen olisi meille taloudellinen katastrofi.)
Jos et olisi karenssissa, miksi antaisit tukesi pienentyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on rahaa ihan tarpeeksi, tuollainen ei tunnu missään. Ei työttömyys välttämättä köyhyyttä tarkoita, itselläkin on hyvät säästöt.
Hyvä peruste. En edes muistanut enää aikoja, kun rahaa oli tarpeeksi. Itse olen iloinen, kun saan tuolla eläkehakemuskikkailulla maksettua itseni edes pari kertaa kuussa teatteriin. Ennen noita ei tarvinnut miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kolmenkympin tähden en lähtisi turhaakin turhemmalle pupukursseille tuhlaamaan aikaani ja kolmenkympin menetys ei vielä meidän taloutta hetkauttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kolmenkympin tähden en lähtisi turhaakin turhemmalle pupukursseille tuhlaamaan aikaani ja kolmenkympin menetys ei vielä meidän taloutta hetkauttaisi.
Pupukurssille en minäkään menisi, mutta eläkehakemus on minusta reipas idea
Ihan periaatteellisista syistä haen eläkkeelle ja jätän muut nyt väliin. Tästä kiitokset hallitukselle ja heidän kannattajilleen.
Onpas vaihtoehtoja :D Ei kuitenkaan vaihtoehtoa: Otan lusikan kauniiseen käteen ja menen töihin.