Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei pidä minään kotimaanmatkailua

Vierailija
25.02.2018 |

Vaan lapsen kanssa pitäisi reissata ulkomailla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa ulkomaan kohteessa tulee sellainen "olen tyhmä turisti, jota yritetään joka käänteessä huijata" -olo. Suomessa on paljon rentouttavampaa lomailla, kun kaikki toimii ja kaikkiin voi luottaa, eikä yritetä kusettaa joka välissä.

Vierailija
22/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viime vuosina harrastanut lähinnä kotimaanmatkailua. Matkustan mieluiten moottoripyörällä, eikä siihen ole ihan hirveästi aikaa, joten sekin rajoittaa. Jos matkustellaan perheenä, mennään yleensä autolla. Tykkään siitä, että on aikataulu on suht vapaa. Voisin toki junallakin matkustaa, mutta se on hieman hankalampaa (tietty kohteesta riippuen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään kotimaanmatkailu. Samalla rahalla saa ulkomailla paljon enemmän.

mistä tiedät mitä kotimaanmatkailu sulle antaa, jos et sitä harrasta?

Vierailija
24/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Katsokaa vaikka napakympissä niiden reaktioita, jotka ulkomaan matkan sijaan kuulevat saaneensa matkan johonkin Suomessa sijaitsevaan lomakohteeseen. 

Niinpä. Vaikka todennäköisesti se Suomen matka on kuluiltaan paljon kalliimpi.

Ehkä ne kohteet vois olla muutakin kuin kylpylöitä jossain Naantalissa, Huittisissa tai Hämeenlinnassa. Kyllä täällä voi muutakin tehdä kuin hengata pitkän viikonlopun kylpylässä.

Vierailija
25/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään kotimaanmatkailu. Samalla rahalla saa ulkomailla paljon enemmän.

mistä tiedät mitä kotimaanmatkailu sulle antaa, jos et sitä harrasta?

Ei vaan suomessa kiinnosta mikään. Lomalla kaipaan esim. lämpöä ja aurinkoa, mitä täältä ei löydy tarpeeksi.

Vierailija
26/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme matkustaneet lasten kanssa yli 20 eri maassa ja kyllä kotimaa on ihan hyvä vaihtoehto. Ei yhtään tarvitse hävetä Suomen lomakeskuksia. Itse asiassa ne, joilla on rahaa matkustavat kotimaassa, ja ne joilla ei ole lähtevät Espanjaan.

Vierailija
27/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ainakin vanhemmiten (hih, 30+) lentokoneissa istuminen ruvennut tuntumaan tuskaiselta, joten ihan oman mukavuuden vuoksikin kotimaan matkailu tuntuu hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija
28/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin viime viikon Tahkolla, se oli täynnä suomalaisia turisteja.

Vierailija
29/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin viime viikon Tahkolla, se oli täynnä suomalaisia turisteja.

Kuulostaa tosi rasistiselta paikalta!

Vierailija
30/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa on paljon nähtävää ja puuhattavaa lapsen kanssa. 

Vierailija
31/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa matkustaa kotimaassa. Lapsen harrastuksen myötä ollaan jokusen kerran reissattu viikko Suomessa ja jösses, että fyrkkaa palaa... Ja se viileässä sade”kesässä” lomailu ei kyllä mulle paljoa anna. Kauniita paikkoja juu toki löytyy, mutta ei se hyttysten syötävänä heiluminen tuulipuku päällä (kun muussa ei tarkene) vastaa mun näkemystä lomailusta. Haluan lomallani myös syödä hyvin ja se se vasta kallista onkin.... Mieluummin suuntaan Etelä-Eurooppaan nauttimaan lämmöstä ja hyvästä, kohtuuhintaisesta ravintolaruoasta sekä mähtävyyksistä, konserteista jne.

Vierailija
32/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin matkustaa kotimaassa, jos vaan markkkinoijat keksisivät jotain, mitä haluaisin mennä katsomaan. Suomea matkailumaana markkinoidaan ehkä enemmän ulkomaalaisille kuin suomalaisille itselleen. Lumi, joulupukki ja porot eivät ole mulle suomalaisena sellaisia asioita, joita haluaisin nähdä. Monet nähtävyydet kuten Koli, Turun linna, Olavinlinna, Porvoon vanha puutaloalue, Ainola, Parolan panssarimuseo, Näsinneula, Helvetinkolu jne on tullut nähtyä jo lapsena. 

Vierailija
33/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mökkikauden ajan yritän ostaa kaiken mahdollisen sieltä mökkikylästä, tavaroita kaupunkikotiinkin, niin kylä pysyy elossa. Arvostan Suomen luontoa ja maaseutukyliä enemmän kuin mitään koko maapallolla.

Vierailija
34/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaanmatkailu on vähän kuin tarjoaisi juhlissa makkarakeittoa. Arkista. 

Minä päätin, etten matkusta ulkomailla ennen kuin Suomen lama hellittää. Matkailin monella eri suomalaisella paikkakunnalla ja kiinnitin huomioni siihen, että monella paikkakunnalla ihmiset suhtautuvat epäluuloisesti siihen, minkä vuoksi olen tullut sinne lomalle. Ikäänkuin olisin viemässä jotain pois paikkakunnan ihmisiltä! Minusta se oli ihmeelliseen asenne koska halusin ensinnäkin tukea kotimaastani ja nähdä sitä enemmän sekä kaikessa rauhassa. En todellakaan mennyt minnekään vakoilemaan tai varmaan paikkakuntalaisen ihanuuksia. Paikallista tuotantoa ostin matkamuistoksi.

Ja kyllä kotimaanlomastakin voi laatia luksusversion jos haluaa. Monilla käsitys kotimaanlomasta on jotain sukulaisten nurkissa majailua jne.

Vierailija
35/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksi, mitä mä täällä Suomessa tekisin lomareissulla. En pidä talvesta, kylmästä, laskettelusta, mökkeilystä, vaeltamisesta itikoidem keskellä, lapsiperhehelvettikylpylöistä, huvipuistoista, veneilystä jne. jne.... Ja nähtävyydet on nähty moneen kertaan jo lapsena.

Vierailija
36/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaanmatkailu on ylihintaista touhua. Maksat itsesi kipeäksi päästäksesi johonkin Yli-Yhtyälle katsomaan maan suurinta kirkkovenettä tai Pöyryälle humppaviikoille tylsistymään kuoliaaksi. Samalla hinnalla saat lennot ja hotellit koko perheelle.

Vierailija
37/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty perheen kanssa paljon matkoja niin Suomessa, kuin ulkomailla. pidän tärkeänä, että lapsi on tutustunut mahdollisimman monipuolisesti omaan kulttuuriinsa ja historiaansa mahdollisimman hyvin. SIlloin myös muiden kulttuurien tuntemisesta tulee rikkaampaa.

Vierailija
38/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on paljon nähtävää, mutta ehkä ne kohteet sitten eläkkeellä. Nyt nuorena on voimia mennä pitkin muuta maapalloa!

Vierailija
39/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin kallista matkailla, että en ole ollut täällä ikinä edes hotellissa. En ole kyllä ulkomaillakaan usein käynyt, vaan ei mitään järkeä että täällä viikonloppu maksaa saman mitä viikko jossain keskieuroopassa.

Ahneita paskoja hotellinpitäjät, 20-30€/yö/huone olisi siedettävä hinta

Vierailija
40/40 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä täytyy päästä Hankoon vähintään kerran. Muuten en oikein jaksa kotimaan matkailusta innostua. Tai kyllä se aina piristää käydä silloin tällöin jossain itselle vieraammassa kaupungissa muutaman yön mini-lomalla mutta "oikeat" lomat vietän kyllä mieluummin etelän auringossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme