Kukaan ei pidä minään kotimaanmatkailua
Kommentit (40)
On se, jos menee tarpeeksi mitäänsanomattomaan paikkaan. Siikajoelle, Uuraisiin, Mikkeliin....hipsterityyliin.
Miten niin ei pidä? - Kyllä minä ainakin pidän ja arvostan kotimaan matkailua. - Mutta kieltämättä kun katsoo, mitä maksaa vaikka sitten hiihtolomaviikko Levillä, hotellimajoituksella ja viikon laskettelukortilla etc ja vertaa vain hintaa johonkin rantalomaan tai kaupunki lomaan, niin ei Levin reissu ainakaan hinnaltaan ole -automaattisesti- lainkaan edullisempi.
Mä matkustaisin mielelläni kotimaassa mutta kun ei ole varaa. Ulkomailla edullisempaa yöpyä. Kotimaassa tehdään päiväretkiä jotka ei vaadi yöpymistä.
Talvella käydään etelässä ja se taas johtuu ihan siitä että halutaan aurinkoon ja lämpöön, emme ole Lapin matkaajien tyyppiä. Nuoruudessa olen käynyt mutta aikuisen ei kiitos, lunta näkee ihan omalla pihallakin.
Minä pidän sitä kalliina. Muuten mukavaa ainakin kesäisin.
Olen käynyt yli 40 maassa, mutta paras matka on tähän mennessä ollut pitkä patikkaretki Lapissa! :)
Ei se tietysti arubanmatkailuun verrattuna mitään olekaan... ;)
Minä pidän. Vietän lomani mieluummin vaeltamassa lapissa kuin aurinkolomalla jossain espanjassa.
Tärkeä aihe. Kyllä minä otan perheen kanssa auton alle ja kierretään Suomea. Yritetään vähän ostella paikallisilta pienyrittäjiltä kaikkea ja suosia ruokapaikoissa kotimaista pienyrittäjää. Kallista se on. Mutta koska mulla on rahaa, niin mieluummin sitä jaan kotimaahan ja tuen suomalaista työtä. Hyvää pitää laittaa kiertoon. Se on meidän velvollisuus joilla on varaa.
Itäkeskukseen pääsee 2,20 eurolla ja näet taatusti siellä vähemmän suomalaisia kuin Kanarialla!
Öh, kuinka niin?
Lapinmatkailu on trendikkäämpää kuin koskaan - ulkomaita ja etenkin niitä myöten.
Lappi on se, mikä nyt on hip ja cool.
T: nuori aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Öh, kuinka niin?
Lapinmatkailu on trendikkäämpää kuin koskaan - ulkomaita ja etenkin niitä myöten.
Lappi on se, mikä nyt on hip ja cool.T: nuori aikuinen
Onneksi turistit pyörii lähinnä lomakeskusten välittömässä läheisyydessä. Yhden yön matkan päässä saa jo vaeltaa ihan rauhassa.
Samaa mieltä. Katsokaa vaikka napakympissä niiden reaktioita, jotka ulkomaan matkan sijaan kuulevat saaneensa matkan johonkin Suomessa sijaitsevaan lomakohteeseen.
Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään kotimaanmatkailu. Samalla rahalla saa ulkomailla paljon enemmän.
Kallista, kallista ja kallista. Ei vain pysty.
Onpas sitten asiat muuttuneet viime vuodesta:
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/201701122200052645_ma.shtml
http://www.mynewsdesk.com/fi/scandic_hotels/pressreleases/taemaen-kesae…
https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/kotimaan-matkailu-vetaa-p…
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Katsokaa vaikka napakympissä niiden reaktioita, jotka ulkomaan matkan sijaan kuulevat saaneensa matkan johonkin Suomessa sijaitsevaan lomakohteeseen.
Niinpä. Vaikka todennäköisesti se Suomen matka on kuluiltaan paljon kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Helsinki on nykyään jo Itä-Eurooppaa eksoottisempi matkakohde. Kaikenlaista murjaania ja mustakaapua on laiturin täydeltä heti junasta noustessa.
Anteeksi rehellisyyteni, mutta oikeasti säikähdin ja mietin mihin maahan tulin kun pikkupitäjästä nousin junaan ja nousin Helsingistä pois. Oli ihan epätodellinen olo...
Kotimaanmatkailu on vähän kuin tarjoaisi juhlissa makkarakeittoa. Arkista.