Mies ja 9- vuotias tytär ovat asuneet laittomasti koko talven siirtolapuutarhamökissä. Mökissä ei ole suihkua, putket on jäässä ja lämpöä sisällä kovalla pakkasella 7 astetta. Mitä ajatuksia tästä?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöllä on aina 20 astetta yläkerrassa.
Voiko siirtolapuutarhamökissä muka olla yläkerta??
Laittomasti rakennetussa voi olla vaikka mitä.
Siirtolapuutarhan säännöissä määrätään minkälaisen tönön saa alueelle rakentaa. Piirrustuksia olisi noudatettava, kun aletaan rakentaa.
Sellaisia ajatuksia, että kannattaisi lukea juttu läpi.
Siinä kerrottiin, että mökin kylmimmässä kohtaa on lämpöä seitsemän astetta. Ja sitä on sitten patteri lämmittämässä.
Samoin kerrottin, että suihkussa käyvät muualla ja vettä heiltä löytyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa ja väärää ainoastaan se, että tuon joutuu tehdä laittomasti.
Häpeä, Suomi.Mökeissä yöpyminen talvella on kielletty paloturvallisuussyistä.
Tunnen tuon siirtolapuutarhan hyvin. Mulla on ollut mökki siellä.
Mies vaikuttaa oikein asialliselta tyypiltä. Sääntöä ei olekaan tehty hänen kaltaistensa takia, mutta sääntöjä on vähän pakko sorvata huolimattomammat huomioiden. Jos mökki olisi täynnä ylimääräistä tavaraa ja kamiinanlämmittäjä vähän viineissään, kävisi ennemmin tai myöhemmin huonosti.
Ihmisiä koitetaan suojella näillä säännöillä. Niiden rikkominen on vähän anarkistista, mutta en nyt lähtisi katsomaan maamme toimintaa häpeälliseksi.
Mun järkeeni ei käy se, että kaikilta kielletään, kun yksi ei osaa. Ja en myöskään tiedä, että miksi ne hamsterit, jotka sitä tavaraa keräisi, niin välittäisi sitten muistakaan säännöistä eli saattavat ihan hyvin siellä mökissä asua (jos siis suuren tavaramäärän säilytystä ei voida kieltää).
En itsekään sen kummemmin koe asiasta häpeää tai koe, että jonkun pitäisi kokea, mutta on se turhauttavaa, että maata pitäisi aina viedä eteenpäin tyhmimpien ehdoilla. Peruskoulussahan sen näkee jo.
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka, mutta vain kylmän sisälämpötilan takia, ei siksi ettei siirtolamökissä saisi jonkun urposäännön mukaan asua. Vastustan holhous- ja kieltomentaliteettia.
Aika monessa rintamamiestalossa on lämmittämätön kuisti. Kannattaa pistää pinkka niitä lasuja menemään samalla, jos kerran perusteeksi riittää että talossa voi jossain kohdin olla kylmä ;)
Vierailija kirjoitti:
Tarpeet tehdään ämpäriin. Sama käytäntö Suomessa monessa vankilassa.
Olihan siellä huussi. Ja illalla tytölle alapesumahdollisuus wc-"ämpärissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa oikein asialliselta tyypiltä. Sääntöä ei olekaan tehty hänen kaltaistensa takia, mutta sääntöjä on vähän pakko sorvata huolimattomammat huomioiden. Jos mökki olisi täynnä ylimääräistä tavaraa ja kamiinanlämmittäjä vähän viineissään, kävisi ennemmin tai myöhemmin huonosti.
Ihmisiä koitetaan suojella näillä säännöillä. Niiden rikkominen on vähän anarkistista, mutta en nyt lähtisi katsomaan maamme toimintaa häpeälliseksi.Mun järkeeni ei käy se, että kaikilta kielletään, kun yksi ei osaa. Ja en myöskään tiedä, että miksi ne hamsterit, jotka sitä tavaraa keräisi, niin välittäisi sitten muistakaan säännöistä eli saattavat ihan hyvin siellä mökissä asua (jos siis suuren tavaramäärän säilytystä ei voida kieltää).
En itsekään sen kummemmin koe asiasta häpeää tai koe, että jonkun pitäisi kokea, mutta on se turhauttavaa, että maata pitäisi aina viedä eteenpäin tyhmimpien ehdoilla. Peruskoulussahan sen näkee jo.
Kielto on ihan sen takia, että ympärivuotisina mökkeinä noiden hinnat olisi ihan taivaissa.
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka, mutta vain kylmän sisälämpötilan takia, ei siksi ettei siirtolamökissä saisi jonkun urposäännön mukaan asua. Vastustan holhous- ja kieltomentaliteettia.
Luitko sinäkään juttua? Lapsen huoneessa on yli 20 astetta lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeet tehdään ämpäriin. Sama käytäntö Suomessa monessa vankilassa.
Eikä ole. Sano missä vankilassa on Suomessa laskiämpärit 2018?
Kaikilla alkaa olla henk. koht. wc-kylppärit sellin yhteydessä.
Missä murteessa puhutaan lukeista?
Hesari kampanjoi alati suurempien tulo- ja hyvinvointierojen puolesta. Isoa osaa kansasta ollaan ajamassa takaisin surkeisiin sadan vuoden takaisella tasolla oleviin hökkeleihin ja niistäkin ihmiset saavat maksaa valtaosan tuloistaan.
Tämä juttu ja muut vastaavat miniasuntojen ympärille kyhätyt jutut ovat samaa kansalaisten totuttamista tolkuttoman ylihintaiseen asumiseen. Pian saa keskituloinenkin olla onnessaan pienestä kerrostaloyksiöstä, onhan siellä sentään juokseva vesi. Omakotitalot työväestö on jo saanut unohtaa asumismuotona, sellaisen ostaminen vaatii nykyään lottovoittoa.
Toi olis mun unelma. Ilman lapsia tietysti. Kissa sinne vielä ja jos uskaltaisi kamiinaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä sinä kutsut niitä? Itse olen Hämeestä ja asun Helsingissä ja lukkeja ne on joka paikassa olleet :0
Olin jo 17-vuotias, kun ensimmäisen kerran muutin asuntoon, jossa oli sisävessa. Osaanpahan arvostaa näitä maallisia mukavuuksia nykyisin hyvin.
Samanlainen jäteämpäri kuin sairaaloissa.
Miksi tämä nipotus?
Valittakaa mieluummin sairaaloiden alusastioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä koitetaan suojella näillä säännöillä. Niiden rikkominen on vähän anarkistista, mutta en nyt lähtisi katsomaan maamme toimintaa häpeälliseksi.Mun järkeeni ei käy se, että kaikilta kielletään, kun yksi ei osaa. Ja en myöskään tiedä, että miksi ne hamsterit, jotka sitä tavaraa keräisi, niin välittäisi sitten muistakaan säännöistä eli saattavat ihan hyvin siellä mökissä asua (jos siis suuren tavaramäärän säilytystä ei voida kieltää).
Kielto on ihan sen takia, että ympärivuotisina mökkeinä noiden hinnat olisi ihan taivaissa.
Minkä takia asuntopulasta kärsiville hyville alueille ylipäänsä pitää tuollaisia mökkejä jättää, joita ei voi kokoaikaisesti käyttää. Ennen ei työläiset ehtineet maalle, mutta nykyään on autot ja bussitkin kulkee iltaa myöten. Siirtolapuutarhat voisi siirtää kaupunkien reunoille. Helsingissä ainakin Herttoniemen, Vallilan ja Kumpulan tarhat vievät paljon tilaa oikealta hyötykäytöltä. Nyt vain muutama sata henkilöä kiittää, kun tuhannet voisivat saada asunnon, kun tilalle rakennettaisiin hyödyllisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä sinä kutsut niitä? Itse olen Hämeestä ja asun Helsingissä ja lukkeja ne on joka paikassa olleet :0
Hämähäkeiksi kutsumme kaikkia tuollaisia elukoita. Tiedän kyllä ristilukin, mutta en ole koskaan käyttänyt lukki-sanaa yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo 17-vuotias, kun ensimmäisen kerran muutin asuntoon, jossa oli sisävessa. Osaanpahan arvostaa näitä maallisia mukavuuksia nykyisin hyvin.
Mummoni taisi olla jotain 80v, kun muutti ensimmäisen kerran sisävessaiseen asuntoon... Eikä tästä ole kovin pitkää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko sinäkään juttua? Lapsen huoneessa on yli 20 astetta lämmintä.
Eli lapsen olisi siis asuttava matalassa huoneessaan koko talven?