Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylinopeutta ajavat

VoiKunOlisinOlluSiviiliPoliisi
25.02.2018 |

Tänäänkin kun ajoin nopeusrajoitusten mukaisesti 100km/h alueella tasan 100km/h. Minut ohitti vaikka kuinka monta ylinopeutta ajavaa niiloa. Pääasiassa uusia volvoja, mersuja, audeja ja bemareita.

Mistä johtuu?? Onko näillä oikeasti jotain vajaatoimintaa aivoissa vai miks ajelevat reilua ylinopeutta tuolla lumisilla teillä, missä pöllyää ja hyvä jos näkee eteensä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus on asennevamma. Niitä kaikkein huonotuurisimpia käydään irrottamassa pelastuslaitoksen voimin romuistaan.

Oman kokemukseni mukaan (ajan pääkaupunkiseudulla) jouhevinta ja huomaavaisinta liikenteessä on silloin, kun mediassa ilmoitetaan poliisin tehovalvonnasta, joka kohdistuu ylinopeuksiin. Kas, silloin liikenne on erittäin sujuvaa ja vauhtia on bemmi/audi/mersu kuskeillakin juuri sen nopeusrajoituksen verran. Kaikki voittavat, kun jokainen pääsee turvallisesti sinne minne on matkalla.

Vierailija
22/22 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Itse ajan gps:n mukaan 100 km/h (mittarissa 105 km/h lukema tuolloin) ja iso osa posottaa ohi arviolta 120 km/vauhdilla. Tieosuudella nopeusrajoitus 100 km/h.

Jäi vähän epäselväksi mielipiteesi aiheeseen?! ap

Mitä epäselvää tuossa on? Ärsyttää noi ylinopeutta ajavat asennevammaiset, joiden on mahdotonta noudattaa liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Sama koskee keliolosuhteisiin nähden huomattavaa alinopeutta ajavat.

Ei ole mitään rakettitiedettä ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti suurinta sallittua nopeutta.

Ärsyttääkö sinua säännön rikkominen, vai itse se, mitä tilanteessa käytännössä tapahtuu, esim. se, että olet huolissasi turvallisuudesta? Jälkimmäisen ymmärrän, mutta säännön rikkomisesta ärsyyntyminen on lähinnä suomalaisille tyypillistä sääntöjen pitämistä itseisarvoina, jossa ei tietenkään ole mitään järkeä. Sääntö ei ole itseisarvo, vaan tärkeämpää on se, mikä on säännön sisältö; jos sääntö käskee hyppäämään kaivoon, ei sitä pidä noudattaa vain siksi, että se on sääntö. Sen sijaan on arvioitava säännön järkevyyttä, sen sisältöä.

Suomessa on niin paljon sääntöjä, joita voi huoletta rikkoa, koska niiden sisällössä ei ole mitään järkeä. Esim. alkoholin anniskelualueet ja sellainenkin sääntö, että jos anniskelualue on erotettu esim. jalkakäytävällä itse baarista, eikä baari omista tuota aluetta, niin tällöin asiakas ei saa itse kantaa tuoppiaan pöytään, vaan baarin työntekijän on kannettava se asiakkaalle.

Suomalaisten pitäisi yhteisrintamassa alkaa uskaltaa lopettaa seuraamuksien pelko juuri tälläisissä jutuissa ja alkaa tietoisesti rikkoa tuollaisia esimerkkini kaltaisia järjettömyyksiä vastaan. Sillä kun tarpeeksi suuri joukko rikkoo tuollaista baari-sääntöäkin ja tähän yhtyisivät myös itse baarit, olisivat sääntöjen toteuttamista seuraavat virkamiehet täysin voimattomia tuon kapinan edessä, eivätkä he puuttuisi enää koko asiaan.

Mutta ei..... suurimmasta osasta suomalaisia ei ole rikkomaan järjettömiäkään sääntöjä, vaan sen sijaan he kiltisti alistuvat noiden järjettömyyksien alle antaen viranomaisille täyden kontrollin jatkossakin. Kaikkialla muualla maailmassa jotain diktatuureja lukuunottamatta ihmisillä on paljon enemmän uskallusta rikkoa sääntöjä. Eu:ssa esim. yleisesti rikotaan Eu:n asettamia baarien tupakointikieltoja vastaan (ollut Uudessa Suomessa ainakin juttua), eivätkä viranomaiset puutu rikkomuksiin tietäessään olevansa voimattomia, vaan sääntö on pelkkä kuollut kirjain. (sinänsä itse pidän savuttomuuttta baareissa hyvänä, mutta tämä oli vain esimerkki, kuinka viranomaisia vastaan kapinoidaan muualla.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän