Syötin vauvaani pullosta: tuli vieras pätemään
Olin siis kauppakeskuksessa 1kk ikäisen lapseni kanssa odottamassa lapsen isää. Vauvalle tuli nälkä joten kaivoin tuttipullon jossa korviketta esiin ja aloin syöttämään. Meni ehkä muutama minuutti kun joku nainen tuli siihen viereen selittämään mulle kuinka en välitä mun lapsesta koska syötän pullosta enkä imetä. Järkytyin oikeesti tästä niin paljon ja loukkaannuin kyllä. Olin odottanu imettämistä niin paljon mutta mun oma maito ei riitä mitenkään eikä noussu kunnolla koskaan, tosin vieläkin pidän toiveita hengissä jos se siitä vielä.
Kommentit (23)
Voisin listata vaikka kuinka paljon hyvän äidin tunnusmerkkejä. Se imettääkö vai antaako korviketta ei kuuluisi mitenkään tälle listalle. Molemmilla tavoilla kasvaa terveitä ja hyvinvoivia lapsia. Kyllä ne on ihan muut asiat jotka ratkaisee sen onko hyvä äiti vai ei.
Olimme kerran reissussa lapsen kanssa ja annoimme hänelle nopeasti välipalaksi purkillisen omenasosetta ja joku ukko alkoi haukkua meitä laiskoiksii ja huonoiksi vanhemmiksi kun annamme purkkiruokaa.
Siinä reissun päällä kyllä tärkeintä oli säilyvyys, helppous ja nopeus.
Minulla ei esikoisen kanssa maito noussut ollenkaan. Rinnoista tihkui vain verta ja kudosnestettä.
Mutta olisi vissiin pitänyt tappaa vauva nälkään kun paska mutsilla oli paskat tissit niin tuollaiset pätijä-akat olisi saaneet rauhan. Kuollut vauva on varmasti parempi vauva kuin korvikevauva?
Oikeassa elämässä tästä korvikevauvasta tuli erittäin hyvä. Nukkui täydet yöt jo 3kk, konttasi 6kk, puhui täysillä 1,5v ja oppi lukemaankin 5v. On terve ja fiksu ja urheilullinen. Hyvin kasvaa lapset siis korvikkeellakin.