Miksi Pärmäkoski ei huikannut itävaltalaiselle että väärä latu?
Totuus on se että hän ei huikannut siksi koska tämmöiset asiat tapahtuvat niin äkkiä ettei tiedä mitä sanoisi. Miettii että onko itse oikealla ladulla ja sitten tilanne on jo ohi.
On sitten eri asia mitä sanoo haastattelussa. Kysyttäessä sitten "keksii" järkeviä syitä mutta nämä ei ole varsinaisesti totta.
http://www.iltalehti.fi/pyeongchangin-olympialaiset-2018/20180225220077…
Kommentit (60)
Ei ne siellä ole toistensa hiuksia letittämässä!
Auttaisiko miehet vaikkapa jääkiekossa kun joku on tekemässä omaa maalia? No ei.
Vierailija kirjoitti:
falsche Spur
!!!
"Ja tästä oikealle!"
Olis huutanut:
Hurraa!
Ei pakkoruotsilla voi enempää vaatia osaamista itävallan kielessä.
Miksi olisi edes pitänyt? Siksi että hän on nainen niin hänen pitäisi pitää huolta kanssakilpailijoittensakin reittivalinnoista? Käytäiskö tätä keskustelua jos kyseessä olisi miesten kisa?
En minäkään olisi huikannut yhtään mitään, jos aikuinen kilpailija menee väärää reittiä, sit menee.
Mun kielitaidolla olisin huutanut ”eine kleine nachtmusik!”
Joten parempi olla hiljaa.
Miksei Marit kääntynyt auttamaan eksynyttä itävaltalaista?
Norjalaiset hiihtäjäthän ovat tunnetusti jaloja ja virheettömiä.
Taatusti Kristalla meni hetki miettiessä että kumpi oikeastaan on oikealla ladulla. Ja sittenhän tilanne jäi jo kauas taakse.
Vilken idiot, olis mun ruotsinmaikka sanonut.
Tyhmyyttä on hiihtää väärälle ladulle. Krista teki oikein ja paineli menojaan. Tuskin siellä olisi kukaan hiihtäjä huutanut ja ei varsinkaan norjalaiset.
Kristan olisi ollut helppo vaan löhteä seuraamaan kilpakumppania, varmaan meni itekki vähä ”wait whaaaat!?” että meniköhän itse nyt oikeelle ladulle vai ei
Tämän linkin videolla kohdassa 1 minuutti näkyy tuo tilanne. Pärmäkoski toki näki että miksi hiihtää niin oikealla ja ajatteli varmaan että mitä?
Se että sitten tosiaankin kääntyi väärään suuntaan tapahtuu niin äkkiä ettei ole aikaa huudella.
http://www.iltalehti.fi/pyeongchangin-olympialaiset-2018/201802252200770695_pz.shtml
Aloitusviestissä linkatussa jutussa oli että itävaltalainen eksyi reitiltä kahteen kertaan. Olisiko Kristan pitänyt kädestä pitäen taluttaa hänet maaliin asti?
Jokainen kilpailija on ITSE vastuussa omasta hiihdostaan ja siitä että pysyy oikealla reitillä. Jälkikäteen on kiva moralisoida, mutta todellisuudessa kukaan ei olisi auttanut tuossa tilanteessa kuin omaa joukkuekaveriaan.
Eiks nää kisat ollu KILPAurheilua?
Joihin valmistaudutaan neljä vuotta, että kaikki otetaan huomioon mitä vaan VOIS EES sattua?
Ja sieltä ihan korkeimmalta kilpailun tasolta..?
Silläkin voi spekuloida, että olisiko Stadlober edes kuullut, vaikka Krista olisikin huutanut hänelle. Välimatkaa oli jo muutenkin ja siinä vaiheessa kun itävaltalainen kurvasi väärälle kaistalle, niin aika kaukana jo oli.
Tai jos joku hiihtää hitaasti, pitää jäädä vierelle tsemppaamaan. Heh.