Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitotuotteiden alottelusta taas...

18.04.2006 |

Vajaa viikko ollaan makusteltu 11-kuisemme kanssa raejuustoa ja nyt se alkaa jo maistua. Siis ihan muutamia lusikallisia ruokailun yhteydessä oon tarjonnu; ilmeisesti maku on melko mieleinen mutta ruuan koostumus niin erikoinen et ryynejä pitää pyöritellä tovi suussa (vaikka ois ihan hyvä purukalusto jo juuston pureskeluun). Tänään tarjosin maustamatonta viiliä, jolle vähän irvisteltiin mut kyl sitä alas meni, paremmin tietty marjasoseella höystettynä. Nyt mietityttää et minkä verran ois hyvä kerralla antaa näin alkuun. Luulen et viiliä meni jotain puolisen desiä, raejuustoa aterialla ehkä 2-3rkl. Vaikuttaako miten kakkaan, sen koostumukseen tai tulemiseen yleensä? Voiko tulla muita mahaoireita?

Mikä ois hyvä jugurtti vauvalle? Muksun vauvajugurtista meidän muksu tykkää, mut mitä " aikuisten" jugua vois alkuun tarjota, maustettua vai maustamatonta? Neuvolantäti sano et A-jugulla on vähäsokerisia eli tarkottaako et A-jugun mustikkajugua vois antaa ensijugurttina (hölmö, en tajunnu neuvolantädiltä kysyä...)? Miten pian annettavan viilin/jugun määrää voi suurentaa ja antaa syödä niin paljon kuin haluaa aamu/väli/iltapalalla?

Entä sitten tavallinen maito, miten sitä aletaan antamaan: sekoitetaanko tutteliin? Mikä ois hyvä suhde ja onko väliä mihin aikaan päivästä sitä annetaan? Meidän muksu juo ruokajuomana vettä, maitoa vaan ennen unia (aamulla tissimaitoa sängyssä). Uskaltaako tutteli-maitoseosta antaa ennen unia, voiko tulla mahanpuruja?

Kiitos jo etukäteen. Täältä saa yleensä tosi kivasti vinkkejä!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joqhurtista antaisin maustamatonta ja siihen pari lusikallista hedelmäsosetta. Rahka on myös hyvä vaihtoehto ja sitä voi sitten kanssa maustaa hedelmäsoseilla.

Varmaan kannattaa ainakin pari viikkoa antaa vain pieniä maistiaisia ja jos ei mitään oireita ala ilmaantumaan, niin sitten lisää määrää.

Tavallista maitoa kannattaa ensin sekoittaa vastikkeeseen, ihan vähän ekak vaikka 10 ml ja siitä sitten nostamaan määrää päivä päivältä.

Nämä siis vain minun mielipiteitä, ei todellakaan ole omaa kokemusta vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla