Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämmentynyt, kihlattuni paljasti olevansa rikas

Vanamo
25.02.2018 |

Menimme avomieheni kanssa kihloihin hiljattain. Viime viikolla hän kertoi minulle omaisuutensa määrän, hän on siis todella rikas, ei nyt miljönääri, mutta useampi sata tuhatta yhteensä. Rahat on ihan rehellisesti ansaittu, sijoittanut perintöä jne.

Mies kertoi paljastaneensa asian vasta nyt, koska tahtoi olla varma, että haluan hänet hänen itsensä takia. Olemme asuneet kerrostalo-osakkeessa, joka miehen. Mies pukeutuu kuten ihmiset yleensä, ajaa ihan hyvällä autolla, jonka on käytettynä ostanut jne. Mistään ei voisi arvata hänen rikkauttaan.

Ihailen miehen malttia siinä, että hän ei ole leveillyt rahoillaan. Kuitenkin olen hyvin hämmentynyt. Mitä nyt?

Mies on vakaasti sitä mieltä, ettei avioehtoa tarvita, kun menemme naimisiin. Mikä luottamuksen määrä, vetää nöyräksi.

Voinko elää toisen rahoilla? Olen aina kuvitellut, että maksamme yhdessä omakotitalon lainaa sitten joskus. Olen itse perheestä, jossa rahasta on ollut tiukkaa. Olen ylpeä opiskelutuani ihan hyväpalkkaisen ammatin ja saanut itsekin joitakin kymmeniä tuhansia säästettyä asuntosäästötilille. Säästäminen on tuonut tunnetta itsenäisyydestä. Yhtäkkiäkö olisin mieheni rahoilla elävä nainen?

Tuttaville en voi tästä puhua, koska en halua paljastaa miehen omaisuutta heille. Mies toivoi minultakin matalaa profiilia asian suhteen. Haluan olla luottamuksen arvoinen. En tiedä, ymmärtääkö kukaan tämän kirjoitukseni perusteella hämennykseni syytä. Toivon, etten loukkaa niitä, joilla on rahasta tiukkaa. Tarkoitus ei ole myöskään hakea huomiota. Mutta toivoisin asiallisia kommentteja, tarvitsen keskustelua ajatusteni selkeyttämiseksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin seurustelin kerran miehen kanssa jonka luulin että oli tavallinen suomalainen keski-ikäinen mies. Hän oli valehdellut minulle että hän työskenteli siivojana putsaen vessoja. Vähitellen selvisi että hän oli vapaaherra ja vanhan rahan superrikkaasta suomenruotsalaisesta perheestä. Ikänsä hän oli myös valehdellut. Oli oikeasti 25 eikä 35v. Hän oli ajanut hiuksensa jotta luulisin että hän on kalju. Sitten kun hän kasvatti tuuheat tummat hiuksensa takaisin niin hän olisi voinut olla Lauri Tilkkasen komeampi veli. Pari kuukautta myöhemmin hän paljasti että hänellä oli romanttinen kartano-maatila eteläranskassa ja oma saari karipialla ja penthauset nykissä, lontoossa ja pariisissa ja 7 muussakin isossa kaupungissa. Se 20m2 kerrostaloasunto korsossa oli vain hänen poikamieskämppä mihin vei uudet naistutut jotta ne luulisivat että hän on köyhä. Oikeasti hän asui isossa kivitalossa kauniaisten gallträskin rannalla.

Sääli että piti jättää se sika kun eihän tuollaiseen patologiseen valehtelijaan voi luottaa. Sitä paitsi se oli vain 179,5cm ja minä kyllä ansaitsen miehen mittaisen miehen enkä mitään tumppia. Ja kyllähän miehellä pitää olla työpaikka, kun kaikilla ystävättärilläkin on lääkäri-juristi-johtaja miehet. 

Vierailija
22/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Tee Janni Huussit ja tyri taloudellisesti vakaa tulevaisuutesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono, keksi parempi.

Olet muuten aikamoinen tarinaniskijä. Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin keksiä tänne joku tarina joka päivä? Kirjoitustyyliä voisit yrittää ainakin vaihtaa, tunnemme jo nykyisen tyylisi.

Anteeksi vain, mutta tilanne on kyllä ihan tosi. Miten muka voitte tuntea kirjoitustyylini - tämä on tasan ensimmäinen viestiketju, jonka täällä aloitan. Voi myös jäädä viimeiseksi... Harmi, että täällä palstalla on sekä sellaista provo-porukkaa, jotka keksivät mitä sattuu aloituksia, että sellaisia, jotka näiden provojen takia näköjään epäilevät joka toista viestiketjua tekaistuksi aiheeksi.

Vierailija
24/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastanneille!

Ensinnäkin kommentoin - "rikas"-termi oli ehkä todella väärä ja aiheutti kommentteja, mutta siltä se tosiaan minusta tuntui, kun olen itse niukemmista lähtökohdista! Minun näkökulmastani on rikas se, joka voi ostaa omakotitalon Helsingin liepeiltä ilman lainaa. Se lienee suhteellista, suomen kielen tarkkoihin termeihin en puutu. En tarkoittanut myöskään, että jäisi töistä pois, kun mietin miehen rahoilla elämistä. Mitä sillä tarkoitinkaan, en ehkä itsekään hahmota, kun tilanne on ihan uusi. Varmaan velattomassa talossa asumista. Mutta onhan elämässä toki muitakin kuluja, tosiaan.

Joka tapauksessa monet neuvot olivat hyviä. Esim. avioehdon tekeminen kuitenkin sekä asunnon ostaminen vain miehen nimiin tai niin, että omistaisin itse siitä sen verran kuin maksaisin. Täytyy vielä keskustella miehen kanssa asiasta.

Oli myös kiva kuulla saman tyylisessä tilanteessa olevien ajatuksia. Kiitos, että viitsitte vastata! Tämä selkiytti ajatuksiani paljon.

Vierailija
25/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tienaa noin 4 kertaa niin paljon kuin minä. Asia selvisi minulle kun oltiin muuttamassa yhteen. Maksetaan vuokra nettotulojen mukaan, mulla ei olisi varaa maksaa puolta tässä missä asutaan. Säästöjä kerrytetään erikseen, mutta samasta syystä, eli ollaan ostamassa oma asunto.

En ala valehtelemaan, että eikö miehen tulot helpottaisi omaa elämää. Olin jokin aika sitten omasta halusta työttömänä pari kuukautta ilman elintason romahdusta (ei asuta Suomessa) koska mies halusi maksaa sen ajan kulut. Kyllä mun mielestä sen toisen varallisuudesta saa nauttia ja olla siitä iloinen. Se on ihan eri asia, kuin toiden rahoilla loisiminen. 

Huolehdi kuitenkin siitä, että kartutat myös omaa omaisuuttasi. Avioehdon voi tehdä myös koskemaan ennen avioliittoa hankittua omaisuutta eli sen ei tarvitse olla niin ehdoton. 

Kiitos paljon kommentistasi! Avasi paljon ajatuksiani ja oli käytännön vinkkejäkin! Myös muilla vastaavanlaisten kommenttien kirjoittajille kiitos!

Vierailija
26/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei miehen rahat. Avioeron riski on suuri ja varsinkin jos vauva sivustolla ollaan kirjoittelemassa niin ero on lähes varma! 

Vierailija
27/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo, se ap kirjoitti:

Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastanneille!

Ensinnäkin kommentoin - "rikas"-termi oli ehkä todella väärä ja aiheutti kommentteja, mutta siltä se tosiaan minusta tuntui, kun olen itse niukemmista lähtökohdista! Minun näkökulmastani on rikas se, joka voi ostaa omakotitalon Helsingin liepeiltä ilman lainaa. Se lienee suhteellista, suomen kielen tarkkoihin termeihin en puutu. En tarkoittanut myöskään, että jäisi töistä pois, kun mietin miehen rahoilla elämistä. Mitä sillä tarkoitinkaan, en ehkä itsekään hahmota, kun tilanne on ihan uusi. Varmaan velattomassa talossa asumista. Mutta onhan elämässä toki muitakin kuluja, tosiaan.

Joka tapauksessa monet neuvot olivat hyviä. Esim. avioehdon tekeminen kuitenkin sekä asunnon ostaminen vain miehen nimiin tai niin, että omistaisin itse siitä sen verran kuin maksaisin. Täytyy vielä keskustella miehen kanssa asiasta.

Oli myös kiva kuulla saman tyylisessä tilanteessa olevien ajatuksia. Kiitos, että viitsitte vastata! Tämä selkiytti ajatuksiani paljon.

Ei kylläkään mikään sijoitusihminen, jos ostaa asunnon ilman lainaa näillä koroilla. Mieluummin lainaa ja rahat sijoitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme