Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin testamentti pitää paljastaa asianosaisille?

Vierailija
25.02.2018 |

Se on minun hallussani.

Täytyykö se näyttää heti vai milloin?
Kysyy ensikertalainen😕

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun testamentin laatija on kuollut.

Vierailija
2/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoituksessa viimeistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun tulee perunkirjoituksessa tiedoksi.

Vierailija
4/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä sun testamentti? Ei kai tolla ole väliä ennenkuin kuolet, eli pidä sitä nyt ainakin semmoisessa paikassa mistä se löytyy. Ei testamentista tarvitse kellekään kertoa.

Vai onko sulla hallussa jonkun muun testamentti? Joka on kuollut? Siinä tapauksessa toimitat sen hetimmiten kuolinpesän hoitajalle.

Vierailija
5/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jättää testamenttia vain piirongin taakse, ettei löytäjä pimitä löytöään. Toinen kappale kannattaa antaa lakitoimistolle tai pankkiin tai testamentatulle.

Vierailija
6/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laki24.fi/pepe-testamentti-tiedoksiantoperillinen/

Kyllä toi nyt ennen perukirjoitusta kannatata antaa tiedoksi ja se on sun velvollisuus. Ellei ole mitään kepulikonsteja tehty.

Anoppi koki henkilökohtaisena loukkauksena sen, että mies ja hänen veljensä vaativat testamentin toimitettavaksi ennen perukirjoitusta. No, sieltähän paljastuikin sitten, että koko roska oli testamentattu nuorimmalle veljeksistä. Tämä yritettiin salata, etteivät kaksi muuta olisi vaatineet lakiosaansa.

Mutta jos sulla ei ole siellä mitään outoa kuviota, niin miksi et antaisi testamenttia heti tiedoksi perillisille? Mun isän kuoltua äiti antoi meille testamentin heti tyyliin seuraavana päivänä.

Vierailija
7/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läheiseni siis kuoli, ja minulla on hallussa hänen tekemä testamentti.

Ap

Vierailija
8/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos testamentinantaja on kuollut, niin sitten on aika ilmoittaa testamentin olemassaolosta.

Vierailija
9/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.laki24.fi/pepe-testamentti-tiedoksiantoperillinen/

Kyllä toi nyt ennen perukirjoitusta kannatata antaa tiedoksi ja se on sun velvollisuus. Ellei ole mitään kepulikonsteja tehty.

Anoppi koki henkilökohtaisena loukkauksena sen, että mies ja hänen veljensä vaativat testamentin toimitettavaksi ennen perukirjoitusta. No, sieltähän paljastuikin sitten, että koko roska oli testamentattu nuorimmalle veljeksistä. Tämä yritettiin salata, etteivät kaksi muuta olisi vaatineet lakiosaansa.

Mutta jos sulla ei ole siellä mitään outoa kuviota, niin miksi et antaisi testamenttia heti tiedoksi perillisille? Mun isän kuoltua äiti antoi meille testamentin heti tyyliin seuraavana päivänä.

Kyllä perukirjoitus on nimenomaan oikea paikka kertoa testamentista muille perillisille. Tietysti se on syytä antaa hyvissä ajoin perukirjoituksen hoitavalle lakimiehelle muiden paperien mukana.

Vierailija
10/10 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä myös perunkirjoituksessa pesänilmoittaja ja ehkä koollekutsuja lähiomaisena tai rintaperillisenä? Jos olet, niin selkeintä olisi antaa tiedoksi jo perunkirjoituskutsun yhteydessä. Viimeistään perunkirjoitustilaisuudessa. Samalla voi myös pyytää allekirjoituksen paperiin, jossa rintaperilliset ilmoittavat, että eivät vaadi lakiosaa tai vaativat sitä. Silloin perintövero tulee heti oikein sen mukaan, mitä testamentin saajalle lakiosien jälkeen jää.