Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on sairaus, joka löytyi vasta muutamia vuosia sitten (aikuisena) eikä oireile -> lääkäri määräsi silti haittaa aiheuttavat

Vierailija
24.02.2018 |

Niin. Lääkäri määräsi loppuelämäksi lääkkeet, joista tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka tosiasiassa tämä sairaus ei ilmene mitenkään muuten kuin paperilla.
Toki voin olla syömättäkin, mutta enpä jotenkin uskalla. Sanoin myös, että tykkään alkoholista ja sekin sallittiin, kunhan syön (kolmio)lääkkeeni.

Nyt olen huomannut, että saattaisivat aiheuttaa jotain mielenterveysongelmiakin muiden elämää haittaavien sivuvaikutusten lisäksi ja nytkin mietin, että mitä jos nappaisi vielä pari kapselia, kun kerran tuntuu niin kivasti päässä!! Oikeasti olen kyllä ottamatta, mutta ei ny jumalauta..... Jo tuo ajatus on SAIRAS!! Noita lääkkeitä tosiaan käytetään väärinkin ja jos tuollainen ajatus käy mielessä ja jotain masista pukkaa, niin olenko kohta lääkkeiden väärinkäyttäjä??
Tämä sairaus on siis suht. yleinen, joka tutkitaan ja sitten laitetaan paperille, että tällainen on ja lääkitään. Piste. Vaikka se ilmenisi vain kerran tai pari koko elämän aikana.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, käy juttelemassa lääkärin kanssa

Vierailija
2/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noin salainen sairaus voi olla? Älä tee aloituksia jos pitää olla noin seikkaperäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi?

Ennaltaehkäisevät lääkkeet on todella tärkeitä. Älä jätä syömättä ilman lääkärin lupaa.

Vierailija
4/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se sairaus olekaan tässä pääasia, vaan se miten täällä hoidetaan näitä juttuja. Lääkkeet vaan, seuraava kontrolli vuoden päähän ja kiitos hei. Soitin kerran ja koetin saada aikaa niin hoitaja länkytti vastaan jotain, että onko sulla siis ongelma sen annoksen kanssa vai? Että tällaisena rauhallisena ihmisenä lopetin sen puhelun siihen.

Vierailija
5/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa, mikä sairaus on kyseessä? Muuten aloitus on vähän mitäänsanomaton?

Vierailija
6/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se sairaus olekaan tässä pääasia, vaan se miten täällä hoidetaan näitä juttuja. Lääkkeet vaan, seuraava kontrolli vuoden päähän ja kiitos hei. Soitin kerran ja koetin saada aikaa niin hoitaja länkytti vastaan jotain, että onko sulla siis ongelma sen annoksen kanssa vai? Että tällaisena rauhallisena ihmisenä lopetin sen puhelun siihen.

Vastaa että on

Vierailija
7/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä

Vierailija
8/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis epilepsiakotauksen muutama vuosi sitten, yli kolmekymppisenä ja silloin päätettiin että ahaa, minulla on siis epilepsia ja ehdottomasti täytyy heti aloittaa lääkitys. Ei ole ollut oireita aiemmin eikä jälkeen (voi tietysti johtua myös lääkkeistä, mutta epäilen...)

Olisi edes tullut kaksi kohtausta ennen lääkityksen aloittamista.

Vierailija
9/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikäisiä lääkityksiä on esim. diabetes-, kolesteroli-,verenpaine-, kilpirauhaslääkkeet.

Riippuu mistä on kyse mutta kyllä minä söisin määrätyt lääkkeet.

Vierailija
10/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia, olettaisin (en ole Ap).

Vierailija
11/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä sun ongelma nyt on. Jos sairaus ei aiheuta vaivaa niin miksi söisit siihen lääkkeitä? Etenkin jos ne aiheuttaa ikäviä ja jopa vakavia sivuoireita. Ei kukaan pakota niitä lääkkeitä syömään

Vierailija
12/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on kahteen sairauteen määrätty lääkkeet. Hankin kolmen muun erikoislääkärin mielipiteen, enkä noita sairauksia sairasta. Kela-kortissa on merkinnät erikoiskorvattavuudesta, eikä niittä kuulemma voi poistaa.

Itse tein ratkaisun ja molempiin sairauksiin hain lääkkeet ja söin tasan yhden pillerin. Otin selville mitä kaikkia sivuvaikutuksia niistä on. Nämä kolme lääkäriä sanoi että hyvä kun et syönyt lääkkeitä.

Hanki nyt ainakin toinen erikoislääkärin mielipide, en kannusta lopettamaan lääkkeitten syöntiä omin kuten itse tein, mutta onneksi olin oikeassa.

Vierailija
13/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle vaan sanottiin, että kannattaa syödä.

Vierailija
14/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omin päin, korjaus 12:n kirjoitukseen.

Vierailija
15/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan suoraan Terveyskirjastosta: "Epilepsiaa hoidetaan lääkkeillä, joiden tarkoitus on estää kouristuskohtausten uusiutuminen. Tavallisesti yhden kohtauksen jälkeen lääkitystä ei vielä aloiteta, koska yli puolella ihmisistä kohtaus ei uusiudu. Lääkitys on aiheellinen vasta, jos vuodessa esiintyy vähintään kaksi kohtauksia. Lääkitys aloitetaan kuitenkin heti ensimmäisen kohtauksen jälkeen, jos aivojen rakenteessa on kohtauksille altistavia poikkeavia alueita, kuten arpia vammojen, leikkausten tai aivoverenkiertohäiriön vuoksi."

Ehkäpä sun tilanteessa on katsottu että lääkitys on tarpeen, joten kannattaahan sitä ottaa. Jos haluat vaihtaa lääkitystä, se ei tapahdu AV:tä konsultoimalla vaan menet sinne hoitavalle lääkärillesi ja neuvottelet asiasta.

Vierailija
16/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on syy miksi ne kohtauksia ehkäisevät lääkkeet on sinulle määrätty. Sinusta ne tuntuu nyt turhilta koska uusia kohtauksia ei ole tullut lääkityksestä johtuen. Tunteesi on ihan ymmärrettävä, mutta faktat on eriasia kuin tuntemuksesi. Tiedostathan sen.

Kohtaukset myös tuhoavat yllättävän paljon aivosoluja. Älä lopeta lääkitystä ilman keskustelua lääkärin kanssa ja huomioi että voit jossain tapauksissa menettää ajolupasi määräajaksi jos haluat kokeilla jonkin aikaa ilman lääkkeitä.

Vierailija
17/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko.se lääkkeet määrännyt lääkäri niin?

Jos olet jo käynyt toisellakin lääkärillä, niin sitten lääkkeistä voi ollakin apua.

Vierailija
18/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee maallikon mielipide, eli en söisi, jos olisin sinä. Jopa terve ihminen voi saada epilepsiakohtauksen, jos noita tulis muutama sun elämän aikana, en söisi. 

Vierailija
19/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse syödä niitä lääkkeitä. Itselläni on sairaus johon on määrätty aika kovat lääkkeet joista haittaa esim. Kortisonia ja solunsalpaajia. Kun voin paremmin jätän niitä lääkkeitä ottamatta, ja peruuttelen lääkäriaikoja joita olisi jopa välillä kuukauden välein (maksaa sen 39e kerta..)

Lääkäri ei toki tästä tykkää mutta tämä on minun elämäni.

Vierailija
20/31 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sanottiin, niinhän kartelli pysyy pyörimässä.