Lopetin alkoholin juonnin - ei mitään muutosta
Join kolmekymmentä vuotta raskausaikoja ja imetyksiä lukuunottamatta. Viiniä, olutta. Joka viikko, viime vuodet joka päivä. Lopetin jouluna. Ei pisaaraakaan enää. Ei vieroitusoireita, ulkonäkö ei muuttunut miksikään. Hieman pettynyt.
Kommentit (60)
Vois olla mun kirjoittama mutta en Ole ikinä ollut raskaana saatuja synnyttänyt.
Viime joulukuussa viimeks juonut, paino edelleen 81 ( pit. 168cm).
Olisin luullut että maha kutistuu ja posket kapenee mutta not.
Eniveis huomenna kehonhuolto-tunnille ja jos ei liikaa pakkasta niin tunnin kävelylenkki. Hyvä me!
Jep. Mulla ei muuttunut kuin hermojen kestävyys. Nykyään ne ovat katkeamispisteessä. Taidan aloittaa juomisen näin parin vuoden tauon jälkeen. Elämä olisi ainakin leppoisampaa.
Et voi olettaa monen kymmenen vuoden ryystämisen jälkeen, että kaikki kirkastuu hetkessä. Ihon uusiutuminen ottaa aikaa ja terveys paranee hitaasti, mutta varmasti. Vuoden päästä tai raittiin kesän jälkeen olet jo eri mieltä. Älä anna periksi, sulla on jo hieno alku.
Jotain pitäisi saada tilalle mutta mitä? Lopetin myös, ulkonäkö ei ole muuttunut paremmaksi, ainoa muutos on että nukun nykyään kuin tukki. Ennen heräilin pitkin yötä.
Olen ollut ihan freesin oloinen aina ( ainakin omasta mielestäni) ja siks harmittaa, että luulin muuttuvani vielä paremmaksi kun juominen lakkaa. Aina kaikkialla hoetaan, että näin käy. Samoin se, että on alkoholisti, jos juo joka päivä ja sen jälkeen on vaikeaa luopua. Ei todella ollut. En ole sekuntiakaan kaivannut alkoholia tai taistellut asiasta. On tullut hyviäkin muutoksia, että homma palkitsee ( parempi jaksaminen, uni, ei huono omatunto, rahaa säästyy jne). Enkä todella aio palata vanhaan. Se on ohi nyt. Mutta pohdin asiaa, koska olen elävä todiste, että voit lopettaa juomisen kuin seinään, vaikka olisit juonut vuosikausia ilman pienintäkään ongelmaa.
Ap.
Hieno päätös! Oletko huomannut mitään positiivisia muutoksia esim. unen laadussa, virkeydessä tai jaksamisessa yleensä? Varmasti maksa-arvot ovat laskeneet ja muitakin terveysvaikutuksia on ollut. Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet trolli...
????
Oliko sun juomat määrät millaisia?
Onhan sulla rahaa ehkä enemmän nyt?
Vierailija kirjoitti:
Hieno päätös! Oletko huomannut mitään positiivisia muutoksia esim. unen laadussa, virkeydessä tai jaksamisessa yleensä? Varmasti maksa-arvot ovat laskeneet ja muitakin terveysvaikutuksia on ollut. Hyvä sinä!
Kiitos kannustuksesta. En ole voinut hehkuttaa asiaa kenellekään, iloita vaan salaa. Kukaan ei ole koskaan tiennyt, että olen juonut niin paljon.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Arkisin puoli pulloa viiniä illassa, viikonloppuisin kaksi pulloa/ ilta.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tuttua on. Ikää 52v ja 20vuotta juonut reippaasti. Keskiviikkoisin pullo viiniä ja ehkä pari tukevaa konjakkia.
Torstaina välipäivä että jaksaa ottaa pe-la. Kolloin 2ploa viiniä ja puoli pulloa konjakkia loppuillasta.
Ulkonäöstä en osaa sanoa. Rahaa on ollut käyttää, joten olen pukeutunut ainakin hyvin ja laadukkaasti, samoin hiukset ja meikki.
Nyt ollu ihan vaan huomaamatta tipattoman tammikuun jälkeen näköjään helmikuunkin. Voi olla että kohta otan tai voi olla että en ota.
Eikä ole ketään, kenen kanssa ihmetellä tätä asiaa ja olemista, kun kukaan ei tiedä miten paljon ja usein join...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Tuttua on. Ikää 52v ja 20vuotta juonut reippaasti. Keskiviikkoisin pullo viiniä ja ehkä pari tukevaa konjakkia.
Torstaina välipäivä että jaksaa ottaa pe-la. Kolloin 2ploa viiniä ja puoli pulloa konjakkia loppuillasta.
Ulkonäöstä en osaa sanoa. Rahaa on ollut käyttää, joten olen pukeutunut ainakin hyvin ja laadukkaasti, samoin hiukset ja meikki.
Nyt ollu ihan vaan huomaamatta tipattoman tammikuun jälkeen näköjään helmikuunkin. Voi olla että kohta otan tai voi olla että en ota.
Eikä ole ketään, kenen kanssa ihmetellä tätä asiaa ja olemista, kun kukaan ei tiedä miten paljon ja usein join...
No mä olisin....
Ap.
Älä v%tussa. Ite aattelin pumpata itttäeeni vaikka mitä mömmöjä. Siitähän se leikki vastaalkaa.tsoukki.
No jos olet juonut 30 vuotta, miksi odotat muutosta alle 3 kuukaudessa? Toisaalta 30 vuotta on jo niin pitkä aika, että on muutoksia kudoksissa, ihossa, joihin alkoholi on jo vaikuttanut, joten niitä ei voi muuttaa lopettamalla juominen.
Mutta jos vaikka nukut paremmin, niin kyllähän se alkaa pelkästään näkyä monessa asiassa. Lisäksi alkoholi vaikuttaa hyvin paljon kehon sisäisesti, joten jos siellä tapahtuu parannusta, et näe sitä omin silmin.
Koska raittius on noin lyhytaikaista, keskity vaan pysymään raittiina päivä kerrallaan. Olet nauttinut siis 39 annosta viikossa, mikä on reilusti yli riskirajan (miehillä 24/naisilla 16). Koska käyttö on ollut noin pitkäaikaista ja runsasta, kannattaa myös seurata terveyttään, että mahdollisiin jo aiheutuneisiin vaurioihin voidaan puuttua ajoissa.
Jos kaipaat positiivista kannustusta, käy 12 kk päästä tarkistuttamassa veriarvot ja verenpaine, otata maksa-arvot yms. Vertailet sitten entisiin arvoihin, ehkä parannusta näkyy konkreettisesti siellä.
Voisit kokeilla myös sellaista, että hankit säästöpossun. Laitat sinne joka päivä tai viikko sen summan rahaa, joka sulta olisi mennyt viinaan. Avaat sitten säästöpossun vaikkapa 3 kk kuluttua jos olet vielä raitis ja sulla on kiva pesämuna jolla vaikka käydä kosmetologilla saamassa parannusta ulkonäköön tai muuta.
Sama tupakan kanssa. Poltin paljon ja nyt olen ollut 5kk polttamatta. Ei mitään muutoksia. Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ihan freesin oloinen aina ( ainakin omasta mielestäni) ja siks harmittaa, että luulin muuttuvani vielä paremmaksi kun juominen lakkaa. Aina kaikkialla hoetaan, että näin käy. Samoin se, että on alkoholisti, jos juo joka päivä ja sen jälkeen on vaikeaa luopua. Ei todella ollut. En ole sekuntiakaan kaivannut alkoholia tai taistellut asiasta. On tullut hyviäkin muutoksia, että homma palkitsee ( parempi jaksaminen, uni, ei huono omatunto, rahaa säästyy jne). Enkä todella aio palata vanhaan. Se on ohi nyt. Mutta pohdin asiaa, koska olen elävä todiste, että voit lopettaa juomisen kuin seinään, vaikka olisit juonut vuosikausia ilman pienintäkään ongelmaa.
Ap.
Taidat olla enemmänkin tilastollinen poikkeus. Hyvin harva pystyy lopettamaan noin pitkään kestäneen säännöllisen juomisen tuosta vaan.
Mutta hienoa, että sinä onnistuit.
Sama täälä. Join lähes joka päivä 10 vuotta, ja luulin et laihtuisin tai kaunistuisin kun lopetin. Mitä kakkaa. Olen lihonut 10 kiloa 3 kuukaudessa. Määrät oli isoja. 10-12 annosta kerralla. Nyt vasta näytän turvonneelta.
Kyllä sun terveys muuttuu koko ajan paremmaksi. Nauti siitä, että et ole enää alkoholin orja.