Ystäväsi täyttää pyöreitä, ei kuulu kutsua, mitä teet?
Täytin 40 pari päivää sitten. Hyvät ystäväni tiesivät tämän. Emme olleet puhuneet synttäreistäni mitään, mutta täytyy sanoa, että olen pettynyt. Lähettivät watsappiviestin kukin. Kukaan ei vaivautunut käymään ovella. Muusta puhumattakaan. Itse olisin ehdottomasti vienyt edes kukkapuskan, sillä se, että ei juhli, ei tarkoita, etteikö ystävä voisi jotenkin muistaa.
Kommentit (38)
Miksi on olemassa kukkakauppojen lähettipalvelut, jos ei juuri tällaisia tapauksia varten? Surukukkiako varten vaan? Itse sain vanhalta työkaverilta juuri kukkia 50-vuotisonnitteluina oven taakse ja oli tosi ihana yllätys.
"Ystäväsi täyttää pyöreitä, ei kuulu kutsua, mitä teet?"
En mitään. Jos ystäväni täyttää ämpäreitä, kattiloita ja kukkaruukkuja, se ei edellytä mitään toimenpiteitä.
Ainakin Suomessa on tapana, että kekkerien järjestäminen lähtee juhlakalusta itsestään eli yllätyssynttärijuhlat eivät ole tämän maan tapa. Mitäs et järjestänyt mitään, etkä kutsunut ketään. Ystäväsi toimivat hyvän tavanmukaisesti muistamalla sua viestein, kun et muuta järkännyt. Oma häpeä, sori vaan.
Kiitos kommenteista. Kovin yksin näytän ajatuksineni olevan, joku sentään komppaa. Kyseessä on parhaat ystäväni, joiden kanssa tapaamme useita kertoja vuodessa, vietämme yhteisiä juhlapyhiä, olemme toistemme lasten kummeja jne. Kyse ei ole mistään kaverisuhteet, vaan oikeista pitkäikäisiä ystävistäni.
En ole juhlien keskipistetyyppiä, mistä syystä en halunnut juhlia. Ystäväni kyllä tietävät, etten juhlisi ilman heitä, ja että meillä on aina joku kotona, ja asuvat kaikki kilometrin säteellä meiltä. Olin leiponut kakunkin varalta. Ilmeisesti ajattelen kovin eri lailla kuin muut ihmiset. Minusta on ihan normaalia laittaa ihmiselle muistaminen, vaikka en "vastineeksi" saisikaan kakkua ja kahvia.
Ap.
Siis käsitinkö nyt oikein? Sä olet ilmoittanut, ettet halua juhlia. Sitten istut kotona kakkujen kanssa odottamassa, että joku tulisi juhlimaan? Ja äimistelet, kun kukaan ei tulekaan? Eeehhh...
Vierailija kirjoitti:
Siis käsitinkö nyt oikein? Sä olet ilmoittanut, ettet halua juhlia. Sitten istut kotona kakkujen kanssa odottamassa, että joku tulisi juhlimaan? Ja äimistelet, kun kukaan ei tulekaan? Eeehhh...
Et käsittänyt oikein. En ilmoittanut mitään. Mutta minulla oli kakku, jos joku olisi piipahtanut ovella. Se ei liene juhla? Arki-iltana?
Ap.
Musta viesti on ihan oikeaa muistamista. Olisithan sä voinut viestin lähettäjää kiittää ja pyytää tulemaan kahville.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on olemassa kukkakauppojen lähettipalvelut, jos ei juuri tällaisia tapauksia varten? Surukukkiako varten vaan? Itse sain vanhalta työkaverilta juuri kukkia 50-vuotisonnitteluina oven taakse ja oli tosi ihana yllätys.
Jos joku olisi lähettänyt minulle kukkia 50-v. päivänäni, niin siellähän olisivat kukat kuihtuneet ovenkahvassa. Olin reissussa synttäripäivänäni.
Ihme marttyrointia ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Wappiviesti ei korvaa oikeata muistamista....
Kyllä se on ihan validi muistaminen nykyisin. Tule pois sieltä 1980-luvulta, moinen huomiokerjääminen on lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käsittänyt oikein. En ilmoittanut mitään. Mutta minulla oli kakku, jos joku olisi piipahtanut ovella. Se ei liene juhla? Arki-iltana?
Ap.
Ap, ei nykyisin enäää kyläillä extempore eikä varsinkaan viikolla, paitti jos asuu jossain 1800-luvulle juuttuneessa syrjäkylässä. Olet ihan turhaan marttyyri.
Eikä 40 vuotta ole mikään suuren juhlan aihe, 50 vuotta on. Jestas mikä pälli.Ihan itseäsi saat syyttää jos testasit kavereita noin. Olit tyhmä.Jos nykyisin haluaa vieraita, ne on itse kutsuttava. Hyvää itsesääli-iltaa vaan.
Täälä on muutama maininnut, että vasta 50-vuotiaita kuuluu muistaa. No, mulle kävi kuten AP:lle kun täytin syksyllä 50. Kukaan hyväkään ystävä ei viestiä enemmällä muistanut, sukulaiset ja työkaverit kyllä. Sulle ap sanoisin, että ihmiset on niin laiskoja ja nuukia, että siksi eivät muista ellei kutsuta oikein juhliin. Moukkamaista mustakin.
Mun äiti on 75v ja hänellä on tapana piipahdella onnittelukahveilla ystävillään ja tuttavillaan. Mutta hänkin toki laittaa whatsappin tai soittaa ennen että ok että hän tulee käymään.
Itse olen 45v ja mun tuttavapiirissä kyllä kutsutaan kylään jos halutaan että joku tulee. Yllätysvierailut koetaan väkisin tuppautumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tuollaiset palvelut maksavat? Tuskinpa parillakympillä saa kovin kummoisia kukkasia ja paljon sitä enempää en ole valmis kukista maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tuollaiset palvelut maksavat? Tuskinpa parillakympillä saa kovin kummoisia kukkasia ja paljon sitä enempää en ole valmis kukista maksamaan.
Kuten joku edellä sanoi, nuukia, mitä nuukia.
Sillloin kun ei kutsuta niin ei tuppauduta. Aivan yksinkertainen sääntö. Kukaan ei ole ajatustenlukija, että tietäisi sinun kakun kanssa odottavan naama väärässä vieraita.
Siis en usko, että täällä on noin nurjia ystäviä!!! Jos bestikses täyttää vuosia, niin te vaan laitatte tekstaria???? Unbelievable.
Jos ei tule kutsua, on epäkohteliasta viedä kukkia tai tunkea muuten kylään. Onnitteluna riittää kortti tai muu viesti, mitään konkreettista ei ole tarvis viedä, koska päivänsankari itse on osoittanut, että ei juhlia.