Mihin erilaiin älyttömyyksiin tai uskomattomiin suorituksiin/tekohin alkoholisti on juomanhimoissaan yltänyt. Minä aloitan:
Nämä on sattuneet eri henkilöille, mutta tosiaankin taudin kuva on prikulleen samanlainen.
Ystävälläni oli hankittuna ja varovaista käyttöä varten omia juomia, kuten Camparia (2 litran pulloa,) jotain liköörejä (se vaniljalikööri, joka oli muotia) ja jotain muuta. Perheessä oli elefantti olohuoneessa, eli miehen juominen josta ei kuitenkaan suoraan puhuttu.
Sen verran oli asia pinnassa kumminkin, että ystäväni omat juomat oli lukollisessa kirjahyllyn alakaapissa.
Ja mitä tekee juomanhimoissaan mies kun vaimo on pari yötä poissa kotona? - Ruuvaa sen kirjahyllyn takalevyn irti, hivuttaa sen sivuun ja saa sitä kautta kalasteltua muutaman pullon itelleen. Vaimo huomaa asian vasta viikkojen kuluttua, kun ajattelee nauttivansa campari-tuoremehun.
Toisessa perheessä pakastimessa oli joku erikois -snapsi jouluateriaa varten jostain tax-freestä ostettu ja sitten laitettu odottamaan käyttöä. Liian kova kiusaus juopolle. Kun käytön aika tuli, oli pullossa enemmän vettä kuin viinaa ja senhän kyllä heti huomaa kun pullon ottaa pakkasesta, Ehkä 1% jäljellä alkoholia.
Itse katselin vierestä , kun koulutettu, fiksun perheen nuori perheenisä valehetematta eksytti ja huijasi muut perheenjäsenet pois eteisestä ja ulko-oven edestä ja kun näytti siltä että reitti oli vapaa, niin katsoin kun se juoksuaskelin, kotitossut jalassa pyyhälsi ulko-ovelle ja siitä juosten lähibaariin juomaan. Jokin tekosyy oli miksi pitä lähteä , mutta päivänselvää minne oli menossa. Ja hätä oli kova, että näinkö tässä jää pääsemättä kun vanhemmatki oli tulleet kylään (eli vahtimaan) ettei vaan lähde baariin. Niinpä lähti kuitenkin.
Yksi juoppo ystäväni tietää ja haistaa aina, kun minulla on alkoholia kotona, se vaan jotenkin tietää sen. Sitten tuleekin puheluja sunnuntaina aamusta, sekä muihin kummallisiin aikoihin ja selitykset ihan ihmeellisiä: Esim. kun meillä töissä on semmoinen viiniarpajainen ja nyt on mun vuoro tuoda se pullo töihin ja mä unohdin koko homman enkä käynyt alkossa, niin oisko sulla...
Kertokaa lisää, mäki kerron kun taas ehdin.
Kommentit (22)
Pyllpå kirjoitti:
Eräs kaveri meni työpaikkansa luottamusmieheksi, koska silloin saa dokata työpaikalla eikä voi saada kenkää. Lisäksi luottamusmieskoulutuksissa ryypätään jäsenien maksamien rahojen avulla.
Onko todella näin? Itse olen johtotehtävissä ja nyt tästäkin ”hereillä”.
En tunne alkoholisteja joten vaikea sanoa. En ketään noin pahaa tapausta.