Nainen, nostatko renkaan ylös kun olet käynyt vessassa?
Meillä mies laskee renkaan kun on käynyt vessassa, minä taas nostan sen aina kun itse olen käynyt.
Vaaditteko että laskevat renkaan alas, vai onko väliä? Nostatteko itse renkaan kun olette käyneet vessassa?
Kommentit (53)
Oksettaa törkeesti ihmiset jotka vetää vessan kansi auki! En tiedä onko se vai käsien pesemättä jättäminen pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies laskee renkaan kun on käynyt vessassa, minä taas nostan sen aina kun itse olen käynyt.
Vaaditteko että laskevat renkaan alas, vai onko väliä? Nostatteko itse renkaan kun olette käyneet vessassa?Hygieniasyistä vessan kansi (en puhu renkaista) pitää sulkea, ennen kuin wc huuhdellaan. Sieltä lentää muuten pöpöt pisaroissa huoneilmaan ja suoraan omaan naamaan, jos jäät vielä katsomaan upposiko jöötti. Ja tämä on ihan tutkittua tietoa.
Tässä valossa pelleily renkailla on tosiaan pelletouhua.
Saisikos siihen tutkimukseen vaikka jotain linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaditteko että laskevat renkaan alas, vai onko väliä? Nostatteko itse renkaan kun olette käyneet vessassa?Hygieniasyistä vessan kansi (en puhu renkaista) pitää sulkea, ennen kuin wc huuhdellaan. Sieltä lentää muuten pöpöt pisaroissa huoneilmaan ja suoraan omaan naamaan, jos jäät vielä katsomaan upposiko jöötti. Ja tämä on ihan tutkittua tietoa.
Tässä valossa pelleily renkailla on tosiaan pelletouhua.Saisikos siihen tutkimukseen vaikka jotain linkkiä?
Googlaa vaikkapa "vetää vessa kansi kiinni" ja ihastele mikä määrä uutisia näistä tutkimuksista levahtaa hakutuloksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä valossa pelleily renkailla on tosiaan pelletouhua.Saisikos siihen tutkimukseen vaikka jotain linkkiä?
Googlaa vaikkapa "vetää vessa kansi kiinni" ja ihastele mikä määrä uutisia näistä tutkimuksista levahtaa hakutuloksiin.
Pyysin linkkiä enkä mitään "googlaa".
Lasken kannen heti kun olen ensin kuseksinut pitkin rengasta.
Pytyissä on muuten rengas ja kansi. Molemmat suljetaan asioinnin jälkeen, joten kummallekaan osapuolelle ei tule pahamieli eikä "renkaannostamisenvaivaa", koska molemmat laskevat/nostavat tasapuolisesti.
Revin muijan kiusaksi kaikki kannet ja rinkulat helvettiin ja heitin roskiin. Itselläni ei ole mitään ongelmaa paskoa paljaalla posliinilla istuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itku mitä pelleilyä. Eikö sen nyt ihan perusfysiikan lait sulle kerro, että kun kansi on auki, sieltä roiskuu vedettäessä kaikkea ympäriinsä.
Kuka haluaa pitää jotain paskapönttöä auki? Varsinainen silmän ilo! Pidättekö uunin luukunkin kokkausten välillä valmiiksi auki?
Pöntön kannen pitäminen kiinni on esteettisemmän ja siistimmän näköistä, hygieenisempää sekä vähentää riskiä, että sinne vahingossa putoaa jotain. Tämän ymmärtävät meillä ihan kaikki sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/23/laita-vessanponton-kansi-kiinn…
En tietenkään vaan pistän kannen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vessanpönttö vedetään kansi auki, ulostebakteerit eivät jää vain pönttöön. Kohina lennättää pieniä bakteereita ja viruksia lähes kahden metrin päähän ympäri vessaa.
Osa hiukkaisista on niin pieniä, että ne leijailevat ilmassa tuntien ajan ja laskeutuvat useiden metrien päähän pinnoille odottamaan seuraavaa osoitetta.
Useimmiten vessassa on vatsatautia aiheuttavia bakteereja, loisia ja viruksia. Erityisen paljon pöpöjä lymyilee julkisissa vessoissa.
− Ihmisten ulostefloora vaihtelee yksilön mukaan paljon. Voi olla ihmisiä joilla on taudin oireet jo ohi, mutta mikrobit vielä suolistossa, jolloin ne tulevat ulosteen mukana vessaan ja joka paikkaan. Jokainen pinta on riski yleisessä vessassa, kertoo mikrobiologian professori Per Saris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vessanpönttö vedetään kansi auki, ulostebakteerit eivät jää vain pönttöön. Kohina lennättää pieniä bakteereita ja viruksia lähes kahden metrin päähän ympäri vessaa.
Osa hiukkaisista on niin pieniä, että ne leijailevat ilmassa tuntien ajan ja laskeutuvat useiden metrien päähän pinnoille odottamaan seuraavaa osoitetta.
Useimmiten vessassa on vatsatautia aiheuttavia bakteereja, loisia ja viruksia. Erityisen paljon pöpöjä lymyilee julkisissa vessoissa.
− Ihmisten ulostefloora vaihtelee yksilön mukaan paljon. Voi olla ihmisiä joilla on taudin oireet jo ohi, mutta mikrobit vielä suolistossa, jolloin ne tulevat ulosteen mukana vessaan ja joka paikkaan. Jokainen pinta on riski yleisessä vessassa, kertoo mikrobiologian professori Per Saris.
Pers-Ari kuulostaa sopivalta nimeltä ulostetieteen professorille.
Lasketteko siis ensin kannen kiinni vetämistä varten ja sitten avaatte uudestaan tarkistaaksenne mahdolliset puhdistustarpeet?
En laske, kaikki talon miespuoliset istuu tarpeensa. Ja vituttaa suunnattomasti nostella kantta jonkun toisen jäljiltä, joten en myöskään laske sitä.
Todellakin lasken kannen alas, kuten sivistyneet tapaavat tehdä. Kansi ylhäällä antaa epäsiistin vaikutelman. Ällöttää vessassa ensimmäisenä nähdä jonkun siivottoman jarrutusjäljet pöntössä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lasken kannen alas, kuten sivistyneet tapaavat tehdä. Kansi ylhäällä antaa epäsiistin vaikutelman. Ällöttää vessassa ensimmäisenä nähdä jonkun siivottoman jarrutusjäljet pöntössä.
Minulla on tapana putsata ne jarrutusjäljet vessaharjalla eikä naakata vain kantta kiinni ajatellen että poissa silmistä, poissa mielestä.
Vierailija kirjoitti:
En laske, kaikki talon miespuoliset istuu tarpeensa. Ja vituttaa suunnattomasti nostella kantta jonkun toisen jäljiltä, joten en myöskään laske sitä.
V*tuttaako sua myös avata ovia, kaappeja ja laatikoita? Mahtaa olla rankkaa. Kyllä sen nostamisen välttääkseen varmaan mielellään sitten hengittelee loisia ja viruksia.
Kansi pitää aina olla kiinni, kun pöntöllä ei istuta. Rengasta ei nosteta ylös kuin siivotessa. Mun mielestä on käsittämätöntä, että monikaan ei tajua, että pisoaari on seisaallaan virtsaamista varten, ei wc -pönttö.
Ei roiskeita, kiitos kirjoitti:
Kansi pitää aina olla kiinni, kun pöntöllä ei istuta. Rengasta ei nosteta ylös kuin siivotessa. Mun mielestä on käsittämätöntä, että monikaan ei tajua, että pisoaari on seisaallaan virtsaamista varten, ei wc -pönttö.
Meidän muijan jukkapalmun jättimäinen ruukku on siihen tarkoitukseen hyvä.
Jos mä en katsoisi perään, että upposiko jööti tai jäikö pöntön reunalle kuurattavaa niin siitäkö se vasta sota syttyisi. Eikä todellakaan huvita tehdä jokaisesta pöntöllä käynnistä monen minuutin kliinistä siivousoperaatiota.