Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä laihdutukseen kiireiselle kotiäidille?

Terveellinen elämä tavoitteena
24.02.2018 |

Pitäisi saada tässä laihutettua raskauskilot ja raskausmaha pois. Kärryillään kyllä lapsen kanssa. Mut enemmänkin ruokavaliovinkkejä otan vastaan. Semmoisia että voi koko perheellekin tehdä samalla. Kerkeää sitten normiarjen kiireissä pikkuisilla muutoksilla parempaan suuntaan. Ja siis herkut ja limsat olen jättänyt aika vähälle jo. Juon aikalailla vettä ja maku vishyjä. Omatekemää lantrattavaa mehuakin tulee juotua ja siinäkään ei oikeastaan ole suuria määriä sokeria.

Voisitteko ihmiset heittää vinkkejä? Sellaiset kelpaa että nirso mieski kehtais syyä :D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista perusruokaa, johon piilotat kasvikset ruoan sisään. Laitat pieniä porkkanakuutioita jauhelihakastikkeeseen jne. Paljon marjoja ja sieniä kasvisten lisäksi. Kannattaa ottaa se suositeltu 500-800 grammaa kasviksia esille ja miettiä missä muodossa syö ne päivän mittaan.

Minä teen kohta seitä ja pinaattikastiketta sekä punajuuripaistosta päivälliseksi.

Kuulostaa hyvältä. Kertoisitko reseptit?

Vierailija
22/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jos on jotain huomaamattomia herkuttelutapoja joita toteutat ns automaationa niin ala kyseenalaistamaan niitä. Mieti haluatko sen herkun oikeasti vai syötkö vain koska tapa/helppo/tarjolla. Jos oikeasti sen haluat niin syö nauttien ja hitaasti, syyllisyys ei auta mitään :)

-Juo lasi vettä ennen syömistä.

-Syö pieniä suupaloja ja hitaasti. Lopeta kun olet kylläinen.

-Ota ihan rauhassa. Älä yritä muuttaa kaikkea kerralla täydelliseksi, vaan etene sellaista vauhtia mitä jaksat ylläpitää.

-Varo "kaikki tai ei mitään"-ajattelua. Elämää se vaan on, ja aina ei kaikki mene nappiin :)

Onnea vauvasta, ja tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen kotiruoka, mut itse syöt enemmän salaattia, vihannesta, juuresta...

Karkit vaihdatte porkkanatikkuihin, sipsit ruislastuihin.

Mä teen illalla 15 min kyykkyjä ja vatsalihasliikkeitä, joka ilta.. Se on noin mainostauon verran, jos nelosta katot, et ei oo paha.

Pudotin 17kg n. kahdeksan kuukauden aikana sillä, että söin vähemmän kuin ennen (eli enemmän salaattia ja kasviksia lautaselle ja ruuasta riippuen 1/4 lautasellista sitä itse ruokaa). Söin viisi kertaa päivässä, kuten lapsetkin, mutta järkevämpiä annoskokoja. Treenasin youtuben jumppavideoiden avulla lasten mentyä nukkumaan. Kiire tai kotiäitiys ei ole mikään syy olla ylipainoinen.

Vierailija
24/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauheasti kun heitätte vinkkei. Oikein hyvii vinkkei tuleeki. Siis kyselen vaan iha lisäideana kun omat aivot ei aina kaikkea keksi. :)

Vierailija
25/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen kotiruoka, mut itse syöt enemmän salaattia, vihannesta, juuresta...

Karkit vaihdatte porkkanatikkuihin, sipsit ruislastuihin.

Mä teen illalla 15 min kyykkyjä ja vatsalihasliikkeitä, joka ilta.. Se on noin mainostauon verran, jos nelosta katot, et ei oo paha.

Pudotin 17kg n. kahdeksan kuukauden aikana sillä, että söin vähemmän kuin ennen (eli enemmän salaattia ja kasviksia lautaselle ja ruuasta riippuen 1/4 lautasellista sitä itse ruokaa). Söin viisi kertaa päivässä, kuten lapsetkin, mutta järkevämpiä annoskokoja. Treenasin youtuben jumppavideoiden avulla lasten mentyä nukkumaan. Kiire tai kotiäitiys ei ole mikään syy olla ylipainoinen.

En ymmärrä, kenelle ylipäätään pitäisi selostaa syyt, miksi on ylipainoinen. Eihän ihminen ole painostaan tilivelvollinen kenellekään muulle kuin itselleen. 

Ap:lle antaisin itse vinkin, että ne perinteiset, simppelit tavat ovat parhaimmat. Syö tasaisin väliajoin, järkevöitä syömistä (enemmän kasviksia, vähemmän kaloripitoisia ruokia, pienennä annoskokoa - mutta älä liioittele! Liian vähäinen syöminen ajaa vain mässäilyn ja kituuttamisen kierteeseen), ja liiku sen verran, mikä sopii arkeesi. Se, syötkö riisiä ja kanaa, kasvisruokaa vai peruskotiruokaa, on lähinnä kiinni omista makumieltymyksistäsi. Itse asiassa parasta on se, että muutokset kuitenkin sopisivat luontevasti arkeesi, joten ei kannata rakentaa laihdutusruokavaliostasi liian monimutkaista palettia. 

Ja tärkeintä: ole kärsivällinen. Painonpudotus ei välttämättä ole kovin nopeaa, mutta silti pitää luottaa siihen, että se pienikin pudotus on pudotusta joka tapauksessa. Ja jos meinaa jumittaa, sinulla on kaikki maailman aika hienosäätää edelleen ruokavaliotasi ja muuttaa tapoja terveellisempiin. Tsemppiä! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme