Kuukupin käyttö
Nyt oon siis kolme päivää käyttäny eikä vieläkään suju. Vihdoin saan laitettuu ja poistettuu niin ettei tunnu eikä satu. Mut ongelmana on että se vuotaa ohi. Aina tarkistan et se on kunnolla avautunu, mut yöllä ja päivällä 4h jälkee viimeistää alkaa vuotaa ohi, vaikka poistaessa ei ees oo täynnä. Ja sit tuntuu et sen käyttö on kauheen sotkusta puuhaa kun laittaessa ja poistaessa on kädet veressä. Miks se vuotaa ohi, jos se kerran on kunnolla avautunu? Onko mahdollista, että alipaine ei pääse muodostuu kun menkkaveri on nii "limasta"?
Kommentit (5)
Mulla oli alkuun samoja ongelmia, tais mennä muutamatkin menkat ennen kuin alko sujua. En tainnut mitään ihmeellistä tehdä, pikku hiljaa vaan oppi oikean tekniikan joka sopi itselle. Ootko kokeillut pyöräyttää kuppia sisällä että se on varmasti auki?
Kyllä se siitä vielä sujuu!
Mullakin aina vuosi ohi ja kuvittelin kärsiväni jotenkin todella runsaasta vuodosta. Lopulta - kahden vuoden jälkeen - luovutin ja palasin tamponeihin. Niissä jopa pienempi koko toimii paremmin kuin kuppi. En enää tietenkään palaa kuppiin koska tamponit toimivat niin paljon paremmin ja ovat myös paljon helppokäyttöisempiä .
Väärässä kohdassa eikä näin olekkaan kunnolla auki.
Eihän sulla jää kohdunkaula jotenkin siihem sivulle? Itsellä ainakin menkkojen aikaan se on aika alhaalla. Itsellä loppui ohivuodot heti kun tajusin laittaa kupin oikeaan kohtaan. Asetan kupin niin, että kohdunnapukka on suoraan sen yläpuolella tai jopa ihan hieman kupin "sisällä".
Älä luovuta vielä ensimmäisten menkkojen aikana :) oman kehon tuntemus ja tuntuma koko hommaan paranee kyllä äkkiä. Testaile kupille vähän eri asentoja ja kohtia. Se kohdunsuu voi olla helposti jollain sivulla jolloin siltä puolelta vuotaa helposti ohi.
Nyt on mulla ollut kuppi noin 3 vuotta ilman ohivuotoja ja käyttl tuntuu todella helpolta ja huolettomalta.
Kun putsaat sen, niin sulla jää sinne ilmareikiin vettä. Siksi sitä alipainetta ei muodostu. Tarkista että ne reiät on auki ennen kuin laitat sen sisään ja koita katsoa vielä huolellisemmin että on varmasti hyvin ja auki. Kannattaa vielä kupin laittamisen jälkeen suihkuttaa bideesuihkulla alapää, ettei se "ohivuoto" vaan ole pesun yhteydessä siihen jäänyttä verta.
Ei se ole enää niin sotkuista kun siihen tottuu. Pikkuhiljaa.