Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä laihdutukseen kiireiselle kotiäidille?

Terveellinen elämä tavoitteena
24.02.2018 |

Pitäisi saada tässä laihutettua raskauskilot ja raskausmaha pois. Kärryillään kyllä lapsen kanssa. Mut enemmänkin ruokavaliovinkkejä otan vastaan. Semmoisia että voi koko perheellekin tehdä samalla. Kerkeää sitten normiarjen kiireissä pikkuisilla muutoksilla parempaan suuntaan. Ja siis herkut ja limsat olen jättänyt aika vähälle jo. Juon aikalailla vettä ja maku vishyjä. Omatekemää lantrattavaa mehuakin tulee juotua ja siinäkään ei oikeastaan ole suuria määriä sokeria.

Voisitteko ihmiset heittää vinkkejä? Sellaiset kelpaa että nirso mieski kehtais syyä :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista perusruokaa, johon piilotat kasvikset ruoan sisään. Laitat pieniä porkkanakuutioita jauhelihakastikkeeseen jne. Paljon marjoja ja sieniä kasvisten lisäksi. Kannattaa ottaa se suositeltu 500-800 grammaa kasviksia esille ja miettiä missä muodossa syö ne päivän mittaan.

Minä teen kohta seitä ja pinaattikastiketta sekä punajuuripaistosta päivälliseksi.

Vierailija
2/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä itse sokerittomat marjakiisselit. Laitat vaikka steviaa makeutukseksi ja käytä paljon enemmän marjoja kuin kaupan kiisseleissä.

Toinen hyvä on kaurapuuro koska siinä on noin 50 kcal/100 grammaa veteen keitettynä. Kaurapuuro ja marjakiisseli yhdessä ovat hyvää!

Ota avuksi Finelin ilmainen ruokapäiväkirja http://www.fineli.fi . Viikon ruokapäiväkirjasta näet, mistä saat turhia kaloreita. Jo pelkkä ruokapäiväkirjan pitäminen järkevöittää syömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista perusruokaa, johon piilotat kasvikset ruoan sisään. Laitat pieniä porkkanakuutioita jauhelihakastikkeeseen jne. Paljon marjoja ja sieniä kasvisten lisäksi. Kannattaa ottaa se suositeltu 500-800 grammaa kasviksia esille ja miettiä missä muodossa syö ne päivän mittaan.

Minä teen kohta seitä ja pinaattikastiketta sekä punajuuripaistosta päivälliseksi.

Samoilla linjoilla, oikeata perusruokaa. Kasvisten piilottaminen on tosin täysin järjetöntä.  Siitä saa vain mielikuvan, että ne on pahoja eikä niitä voi piilottamatta syödä.

Jätä makuvissyt ja mehut juomatta ja juo vettä.

Vierailija
4/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
5/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tälle palstalle sopiva kysymys ;)

Vierailija
6/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kiire siihen vaikuttaa, että alkaa syömään vähemmän?

Jos jotain niin ruokailuun menee vähemmän aikaa kuin ennen!

Vierailija
7/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun näillä laihduttajilla pitää olla jotain "erikoislaihdutusruokaa", joka vie paljon aikaa :D:D:D

Vierailija
8/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kunnon ruokaa tuoreista raaka-aineista, käytä paljon kasviksia, ja syö vähemmän kuin ennen. Ei siihen kulu sen enempää aikaa.

Vierailija
9/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks helppo vinkki on jättää öljy pois ruuasta. Öljyssä voi helposti olla 900cal sataa grammaa kohden. Paistinpannulla voi paistaa kasvikset ynnä muut ihan vedelläkin

Vierailija
10/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omasta annoksestasi perunat pois ja korvaa salaatilla ja vaikka wokki vihanneksilla. Pidä aina kotona reilusti erilaisia kasviksia, hedelmiä, raejuustoa, tonnikalaa niin aina on jotain mistä ottaa jos tulee nälkä. Leipä minimiin, yksi kasvissosekeitto viikossa jos muu perhe hyväksyy (mä teen usein tomaattikeittoa, syön itse sellaisenaan ja muille laitan sekaan keitettyä makaronia niin että tulee ruokaisamapaa). Osta karkkipussi jotain kovia imeskeltäviä karkkeja ja syö muutama jos iskee paha makean himo.

Vierailija
11/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkaat raitista ilmaa ja syöt vaan silmilläsi. 

Vierailija
12/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kotiruoka, mut itse syöt enemmän salaattia, vihannesta, juuresta...

Karkit vaihdatte porkkanatikkuihin, sipsit ruislastuihin.

Mä teen illalla 15 min kyykkyjä ja vatsalihasliikkeitä, joka ilta.. Se on noin mainostauon verran, jos nelosta katot, et ei oo paha.

Vierailija
13/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks helppo vinkki on jättää öljy pois ruuasta. Öljyssä voi helposti olla 900cal sataa grammaa kohden. Paistinpannulla voi paistaa kasvikset ynnä muut ihan vedelläkin

Se on sitten jo keittämistä.  Vinkkisi on varmasti tämän vuoden tyhmin.

Vierailija
14/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ruokalautaset pienempiin ja jätä santsaamatta. Ruokamäärä pienenee ilman suurempaa miettimistä kun lautaselle ei mahdu niin paljoa kerralla. Ota myös aina ensin lautaselle salaatit ja kasvikset.

Vierailija
15/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa pakastevihanneksia jos ei ole aikaa käsitellä tuoreita vihanneksia.

Vierailija
16/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii vain kalorien laskeminen. Sitten vasta tajuaa miten paljon turhia kaloreita esim. jostain kekseistä saa. Mutta mikään täyskieltäytyminen ei ole hyväksi. Paljon kasviksia ja täysjyväviljaa. Riittävästi proteiinia. Vältä kovaa rasvaa. Avuksi joku netin kalorilaskuri. Itse pidän kiloklubista, siellä on järkeviä ohjeita pitkäaikaiseen painonhallintaan, ei mitään ihmedieettejä. Mutta on noita toki muitakin.

Vierailija
17/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet syönyt, anna vatsahappojen jyllätä 10 minuuttia. Juot vettä vasta sitten.

Syö maitohappotabletteja.

Vierailija
18/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki herkut ja sokeri mehu. Hedelmiä ja salaattia päivittäin. Juo vettä.

Vierailija
19/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaile viikossa yhteensä 40 km.

Vierailija
20/26 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastikkeeseen juureksia ja paprikaa, makaronilaatikkoon porkkanaraastetta, muusiin mukaan lanttua, bataattia ym. eihän se mitään piilottamista ole :)

Vokit on hyviä, voi koota kaikkea. Samoin tuo sosekeitto, eikä tarvitse kahta samanlaista keitellä. Suolaiset lätyt, jotka voi täyttää millä haluaa ja mitä sattuu olemaan. Sipulia, sieniä jne munakkaaseen...Ja aina jotain kaapissa valmiina, että voi syödä kiireisenä kovaan nälkään. Minitomaatteja, kurkkupätkiä, hedelmälohkoja, juurestikkuja, raejuustoa, pieni voileipä kevein päällisin ja salaatilla, keitetty muna, maustamaton viili jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme