Miksi työpaikoilla opiskelijat nakitetaan niille jotka eivät niitä halua mutta ei niille jotka haluaisivat opettaa?
Meillä ainakin ärsyttää kun nämä jotka tosiaan yleensä aina opiskelijat saavat oikein valittavat pomon selän takana ainakin kun taas täytyy opettaa. Itse mielelläni ottaisin opiskelijan ja olen tästä puhunut esim. kehityskeskuselussa, silti en ketään saa. Joskus olen jonkun tietyn osuuden saanut opettaa ja siitä olen saanut hyvää palautetta opiskelijalta että ei kait siitäkään voi olla kiinni?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Aina innokkaimmat eivät ole niitä parhaita ohjaajia opiskelijoita.
Kuten sanoin, tästä ei ole kyse ja olen opiskelijoilta saanut hyvää palautetta. Voisin vaikka vannoa että positiivisesti opetustilanteeseen suhtautuva on parempi ohjaaja kuin negatiivisesti suhtautuva. Osaamiskenttä on sama.
Ehkä liiassa innossasi unohdat työsi
Vierailija kirjoitti:
En unohda. Älkää nyt pitäkö minua ihan idioottina, kiitos.
Olen opiskelija ja ohjaajalla on valtavan suuri merkitys. Iloinen, positiivinen mukava ohjaaja on valtavan tärkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syyhän tuohon on oltava, onko sinulla siis joku tietty mielessä ja meidän pitää arvata mikä se on?
Useimmilla työpaikoilla opiskelijoiden ohjaamiseksi ei todellakaan ole tunkua ja jos joku erikseen toivoo saavansa ohjata niin yleensä kyllä saa.
Vallankäyttö. Se on usein syynä omituisiin ja epäedullisiin päätöksiin työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syyhän tuohon on oltava, onko sinulla siis joku tietty mielessä ja meidän pitää arvata mikä se on?
Useimmilla työpaikoilla opiskelijoiden ohjaamiseksi ei todellakaan ole tunkua ja jos joku erikseen toivoo saavansa ohjata niin yleensä kyllä saa.
Yritin pohtia ilmiötä yleisesti koska olen itsekin ollut opiskelijan roolissa ja saanut oppini näiltä nenäänsä nyrpisteleviltä positiivisempien sijaan.
Oletko niin hyvä kuin kuvittelet?
Minä ainakin olen ihan pa.ka ohjaaja, unohdan aina, että minulla edes on ohjattava, silti olen aina saanut heiltä hyvää palautetta.
Viimeksi kun meille tuli uusi sijainen, tämä kertoi iloisena että oli pari vuotta aikaisemmin ollut minun ohjauksessani minä en ollut mielestäni ikinä koko tyyppiä nähnyt.
Meillä joutuu jokainen pakosta ohjattavan ottamaan.
Minä ainakin olen ihan pa.ka ohjaaja, unohdan aina, että minulla edes on ohjattava, silti olen aina saanut heiltä hyvää palautetta.
Viimeksi kun meille tuli uusi sijainen, tämä kertoi iloisena että oli pari vuotta aikaisemmin ollut minun ohjauksessani minä en ollut mielestäni ikinä koko tyyppiä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
No vastauksena, ainakaan minun näkökulmastani nuo nykyään ohjaajaksi joutuvat eivät ole niin hyviä kuin itse valitsisin siihen asemaan.
Ehkä syy ei ole sinussa millään tavalla vaan sattumassa ja haahuilevassa pomossa. Saattaa lykätä ohjattavat aina samoille naamoille tottumuksesta. Jos tosiaan haluat ohjata, niin ota asia esille kun aletaan tehdä harjoittelijavalintoja tai kysele onko joku tulossa. Ole aktiivinen, älä odota.
Aina innokkaimmat eivät ole niitä parhaita ohjaajia opiskelijoita.