Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa ostit usein valmiina, kunnes huomasit, että sitä voi tehdä helposti itsekin?

Vierailija
23.02.2018 |

Siinähän se kysymys tulikin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanimeläkastike. Luulin, että Uncle Ben’s ainoa vaihtoehto😅

Vierailija
22/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut ajatellut, kuinka helppo on tehdä tällaista vihreä curry -kanakeittoa:

https://www.atria.fi/tuotteet/valmisruoka/mikroateriat/atria-350g-chick…

En enää harkitse sellaisen ostamista valmiina.

ap

Kannattaa ostaa näitä curryyn aasiakaupoista https://www.richmonds.it/item/green-curry-paste-400g.html

Ne on täysin lisäaineettomia ja autenttisen makuisia, ja myös thairavintolat käyttää niitä.

Oma suosikkini noista on panang, mutta kaikki on hyviä.

Joo, mulla on tuossa lähistöllä etninen kauppa ja sieltä olenkin ostanut. Mutta toisaalta vihreää currytahnaa löytyy ihan Pirkka-merkkisenä, joten jos vaan osaa vähän maustaa, niin arvelen, että silläkin onnistuu tarvittaessa.

ap

Noi pirkan yms. curryt ei ole hyviä, eikä niihin auta maustaminen, mutta varmaan menee alas.

Aasialaisten käyttämät valmistahnat on aika eri luokkaa, jos siihen lisää vielä kalakastiketta, voimakasta korianteria jne. niin se lopputulos on tosi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut ajatellut, kuinka helppo on tehdä tällaista vihreä curry -kanakeittoa:

https://www.atria.fi/tuotteet/valmisruoka/mikroateriat/atria-350g-chick…

En enää harkitse sellaisen ostamista valmiina.

ap

Kannattaa ostaa näitä curryyn aasiakaupoista https://www.richmonds.it/item/green-curry-paste-400g.html

Ne on täysin lisäaineettomia ja autenttisen makuisia, ja myös thairavintolat käyttää niitä.

Oma suosikkini noista on panang, mutta kaikki on hyviä.

Joo, mulla on tuossa lähistöllä etninen kauppa ja sieltä olenkin ostanut. Mutta toisaalta vihreää currytahnaa löytyy ihan Pirkka-merkkisenä, joten jos vaan osaa vähän maustaa, niin arvelen, että silläkin onnistuu tarvittaessa.

ap

Noi pirkan yms. curryt ei ole hyviä, eikä niihin auta maustaminen, mutta varmaan menee alas.

Aasialaisten käyttämät valmistahnat on aika eri luokkaa, jos siihen lisää vielä kalakastiketta, voimakasta korianteria jne. niin se lopputulos on tosi hyvä.

Ok. Kiitos vinkeistä. :) ap

Vierailija
24/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tomaattisia ja sipulisia spagettikastikkeita, joita ennen ostin purkeissa.

Vierailija
25/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää, minä olen ammattikokki ja osaan tehdä ihan mitä vaan. Mutta aina ei viitsi eikä ehdi. Hyvälaatuiset einekset ja puolivalmisteet ovat aivan ok arkisin kiireisinä koti-iltoina.

Sama täällä. Lidlissä on esimerkiksi pesto hyvää ja halpaa, samoin se lasagne.

Kaikkea osaan tehdä, mutta kaupan valmisteissa on paljon tosi hyviä tuotteita.

Tämä vastaus ei tietenkään kelpaa täällä. Kaikki kasvattaa lanttunsa itse ja kalastaa ja metsästää :D.

Vierailija
26/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä vuosiin ostanut muuta valmisruokaa kuin hernekeittoa, koska se on hyvä ja helppo pikaruoka. Harvemmin sitten teen itse hernekeittoa oikein ajan kanssa. Hernekeittohan on sinänsä helppo tehdä, mutta sen valmistaminen vie pajon aikaa.

Joskus nuorempana ostelin valmiita pitsapohjia ja valmispitsojakin, kunnes sitten aloin tekemään taikinan ja tomaattikastikkeen itse.

Vierailija
27/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto

Sama ja varsinkin kun tajusin, että sama mitä kasviksia ja minkä verran laittaa, kunhan ei sipulia liikaa, niin aina onnistuu. Hidas kyllä tehdä, mutta helppo ja ei tartte reseptiä.

Vierailija
28/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Falafel

Tämä. Ja kun tekee ison satsin kerralla, niin aina on pakastimessa falafeleja lämmitettäväksi :)

Vierailija
29/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit

Leivät

Leivokset

Pasteijat

Mehut

Hillot

Soseet

Lastenruuat (esim Piltti)

Pastat ja spagetit

kastikkeet

Sinapin

Majoneesin

Peston

Humuksen

Hernekeiton

Liemikuutiot

Falafelit

Jauhelihan

Jauhetun suodatin kahvin

Mausteseokset

Juurekset (kasvatetaan nyt itse)

Vierailija
30/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misokeitto. Olen ihan koukussa siihen niin ei raaski jotain valmispusseja ostaa. Itsetehtynä toki paljon parempaakin.

Vierailija
31/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misokeitto. Olen ihan koukussa siihen niin ei raaski jotain valmispusseja ostaa. Itsetehtynä toki paljon parempaakin.

Kiitos tästä, pidän paljon misokeiton aromista ja en ole ajatellut, että sitä voi valmistaa itse. Laitan ehdottomasti korvan taakse tämän vinkin!:) ap

Vierailija
32/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä vuosiin ostanut muuta valmisruokaa kuin hernekeittoa, koska se on hyvä ja helppo pikaruoka. Harvemmin sitten teen itse hernekeittoa oikein ajan kanssa. Hernekeittohan on sinänsä helppo tehdä, mutta sen valmistaminen vie pajon aikaa.

Joskus nuorempana ostelin valmiita pitsapohjia ja valmispitsojakin, kunnes sitten aloin tekemään taikinan ja tomaattikastikkeen itse.

Mulla on mennyt toisin päin.

Nuorena tein aina pizzapohjan itse, se on varmaan ekoja juttuja jonka opin kotona tekemään. Eipä silloin valmispohjia saanutkaan, ei ainakaan hyviä. Samoi tomaattikastike tehtiin keittämällä tomaattimurskasta, pyreestä jne. ja hyväähän se oli, mutta vei aikaa että sai hyvää. Mun pizza oli aina bravuuri illanistujaisissa.

Nykyään kun on kolme teiniä ja usein heillä kavereita viikonloppuisin kylässä, en vaan useinkaan jaksa tehdä pohjia kolmeen pellilliseen itse, vaan ostan Lidl:n kaulittavan pohjan, johon kuuluu myös kastike. Kastikkeen tuunaan tomaattipyreellä, puristan sekaan tuoretta valkosipulia ja lisään basilikaa.

Vierailija
33/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa laittaa siihen itse tehtyyn kombua ja bonito flakeseja, jos ei laita niitä, niin se ei maistu miltään.

Se itse misotahna ei riitä hyvään misokeittoon, vaan siinä pitää olla tuota dashiakin (eli siis tuo liemi bonitosta ja kombusta).

Vierailija
34/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verilettuja.

Tavallisia lettuja kylläkään en osaa tehdä.

Vierailija
35/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto, pinaattikeitto, lasagne nyt ainakin tuli mieleeni. En myöskään osta valmiita peruna-sipulisekoituksia, kuorin ja suikaloin potut itse kiusauksiin, on moninverroin parempaa niin.

Vierailija
36/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto ja lihapullat. Kumpikin, mutta erityisesti hernekeitto ovat itse tehtyinä niin paljon parempia!

Olen Oulusta kotoisin ja aion vielä opetella tekemään rössyä! Sitä ei täältä saa.

Vierailija
37/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt toisin päin.

Nuorena tein aina pizzapohjan itse, se on varmaan ekoja juttuja jonka opin kotona tekemään. Eipä silloin valmispohjia saanutkaan, ei ainakaan hyviä. Samoi tomaattikastike tehtiin keittämällä tomaattimurskasta, pyreestä jne. ja hyväähän se oli, mutta vei aikaa että sai hyvää. Mun pizza oli aina bravuuri illanistujaisissa.

Nykyään kun on kolme teiniä ja usein heillä kavereita viikonloppuisin kylässä, en vaan useinkaan jaksa tehdä pohjia kolmeen pellilliseen itse, vaan ostan Lidl:n kaulittavan pohjan, johon kuuluu myös kastike. Kastikkeen tuunaan tomaattipyreellä, puristan sekaan tuoretta valkosipulia ja lisään basilikaa.

Mitä varten sitä tomaattipyrettä tai -sosetta pitää keittää kastikkeeksi?

Vierailija
38/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto. Tosin sitten kokeilin tehdä samanlaista lehtikaalista ja tuli vielä paljon parempaa.

Vierailija
39/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa laittaa siihen itse tehtyyn kombua ja bonito flakeseja, jos ei laita niitä, niin se ei maistu miltään.

Se itse misotahna ei riitä hyvään misokeittoon, vaan siinä pitää olla tuota dashiakin (eli siis tuo liemi bonitosta ja kombusta).

Jep, ehdottomasti näin teenkin! Ennen ajattelin, että hirveä vaiva tehdä dashi itse ja siksi tuli ostettua noita valmispusseja, mutta eipä onneksi olekaan vaikeaa. Onhan niitä dashi-jauheitakin, mutta en ole niistä oikein innostunut.

Vierailija
40/46 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto oli ainoa valmisruoka, jota hätätapauksessa astin. No en osta enää kun hyvää tekee itse kymmenessä minuutissa.