Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei pienituloisen elämä niin kamalaa ole

Vierailija
23.02.2018 |

En ymmärrä miksi sitä kauhistellaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rahankäyttötottumuksista. Itsekin olen aina ollut pienituloinen, mutta olen muutenkin sen tyyppinen ihminen että viihdyn vaatimattomassa elämässä. Nautin kotona olosta tosi paljon, olis hirveetä jos joutuisi nyt lähtemään johonkin rientoihin.

Ymmärrän jos tykkää puuhastella kaikenlaista, ja sitten ei ole rahaa haluamaansa elintasoon.

Mulla ei kulu rahaa oikeastaan muuhun kun ruokaan. Arjessa kun elää säästellen niin välillä voi viikonloppuisin hakea vaikka pizzaa, sekin tuntuu luksukselta.

Oletko koskaan miettinyt mitä tarkoittaa että et pysty keräämään eläkesäästöjä? Tuntuuhan se pizzakin luksukselta kun et halua tai toivo mitään. Tiedän pienituloisena että kannattaa olla edes ajattelematta asioita joihin ei ole varaa. Voi nauttia vaikka kulttuurista. Museoihin pääsee suht edullisesti. Keskiluokka voi hakea huvitusta ja nautintoja shoppailusta mutta pienituloinen saa toteuttaa minimalistista elämäntapaa joka päivä tinkien jopa välttämättömyyksistä.

Vierailija
22/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Erosta aikaa 2,5 vuotta ja viimeiset 2 vuotta olen laskenut euroja ja miettinyt ruokia. Mihinkään muuhun ei voimavaroja enää ole. En jaksa enää sitä, että elämästä puuttuu kaikki spontaanius. Käyn töissä, jotta voin maksaa laskut ja ostaa sitä ruokaa. Odotan valoa tunnelin päässä, mutta kun sitä ei ole.

Hyvä, jos sinä olet oppinut elämään sillä mitä sinulla on.

Mä en kyllä ymmärrä, mitä sinä oikein valitat? Sulla on sentäs terveyttä käydä siellä töissä. Niin, ja työpaikka. Noi kun menetät, katsotaan sitten sitä sun oikeuttasi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun pienituloisuuden määritelmä?

Koko perheen netto yhteensä 2000 euroa kuukaudessa.

ei kai kukaan tienaa alle 5000e/kk?

Vierailija
24/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

22- joopa, joo. Olen kiitollinen terveydestäni. Mutta kyllä kai siitä, että käy töissä pitäisi jäådä muutakin käteen, kun maksetut laskut. Voihan se olla, ettei joku kykene edes siihen, että saisi laskut maksettua, joten ehkä mun tosiaan pitää olla kiitollinen 😂😂.

Kun ennen palkkapvää laskee, et montako appelsiiniå on varaa ostaa, niin onnellisuus on kyllä kortilla.

Vierailija
25/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen työtön, opiskelen siinä ohessa, ja mulla on useampi pitkäaikaissairaus. Mulle jää laskujen ja vuokran jälkeen käyttöön alle 7 e päivässä (ruoka, hygienia, terveyskulut, muut kulut, huvit, yms.).

Vierailija
26/26 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rahankäyttötottumuksista. Itsekin olen aina ollut pienituloinen, mutta olen muutenkin sen tyyppinen ihminen että viihdyn vaatimattomassa elämässä. Nautin kotona olosta tosi paljon, olis hirveetä jos joutuisi nyt lähtemään johonkin rientoihin.

Ymmärrän jos tykkää puuhastella kaikenlaista, ja sitten ei ole rahaa haluamaansa elintasoon.

Mulla ei kulu rahaa oikeastaan muuhun kun ruokaan. Arjessa kun elää säästellen niin välillä voi viikonloppuisin hakea vaikka pizzaa, sekin tuntuu luksukselta.

Oletko koskaan miettinyt mitä tarkoittaa että et pysty keräämään eläkesäästöjä? Tuntuuhan se pizzakin luksukselta kun et halua tai toivo mitään. Tiedän pienituloisena että kannattaa olla edes ajattelematta asioita joihin ei ole varaa. Voi nauttia vaikka kulttuurista. Museoihin pääsee suht edullisesti. Keskiluokka voi hakea huvitusta ja nautintoja shoppailusta mutta pienituloinen saa toteuttaa minimalistista elämäntapaa joka päivä tinkien jopa välttämättömyyksistä.

Taas tämmöinen hassu käsitys että keskiluokkainen voi hakea huvitusta shoppailusta. Aika harva voi, kyllä keskituloisellakin raha menee helposti ihan peruselämiseen. Itse olen keskituloinen enkä todellakaan nauti shoppailusta, en nauttinut silloinkaan kun tulot oli pienemmät. Onnellisuus on aina tullut ihan muista asioista kun shoppailuista ja maksullisista huvituksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi