Masennus on hirveä tauti esim läheisen kuoleman tuska on kevyttä siihen verrattuna!
Miksei tästäkään oikeasti voi puhua avoimesti?
Itsellä hirveitä suoranaisia tuskatiloja masennuksen ohella. Jos se olisi jatkunut pidempään niin kukaan ei kestä sitä.
Kommentit (16)
Onpa inhottavaa vähätellä toisten ihmisten tuskia oman masennuksen varjolla.
Minulla masennus alkoi mieheni kuoltua. En ala kilpailemaan kanssasi mutta helvettiä tämä on.
Vai on läheisen kuolema ihan kevyt juttu verrattuna masennukseen? Olet erittäin inhottava ihminen, valitettavasti vielä sairastat masennustakin. Mutta jos lähdetään arvottamaan sairauksia, sanoisin, että alkoholismi on hoitamattomana maailmankaikkeuden paskin sairaus.
Aloittaja on sielultaan ruma ihminen oli tämä totta tai ei. Hirveää viihdyttää itseään toisten kärsimyksellä tai arvottaa niitä.
Itselläni on vakava masennus mikä on ollut jo pitkään. En ikinä lähtisi sanomaan, että masennus on jotenkin hirveämpää kuin jonkun läheisen kuolema tai jokin muu tauti.
Mitä tuollaisilla kommenteilla edes saavutat? Että voit tuntea olosi vielä isommaksi uhriksi, koska sinulla menee kaikista huonoiten? Tai että voisit valehdella itsellesi, että sinulla menee kaikista huonoiten ja siksi sinun ei tarvitse yrittää?
Minusta aloittaja on oikeassa. Ainakin suurin osa ihmisistä menettää läheisensä kivuttomammin kuin mitä masennus kokemuksena on, mutta on tietenkin läheisen menetyksiä, joissa tuska vertautuu masennukseen ja niistä alkaa masennus.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vakava masennus mikä on ollut jo pitkään. En ikinä lähtisi sanomaan, että masennus on jotenkin hirveämpää kuin jonkun läheisen kuolema tai jokin muu tauti.
Mitä tuollaisilla kommenteilla edes saavutat? Että voit tuntea olosi vielä isommaksi uhriksi, koska sinulla menee kaikista huonoiten? Tai että voisit valehdella itsellesi, että sinulla menee kaikista huonoiten ja siksi sinun ei tarvitse yrittää?
Kannattaisi opetella ajattelemaan asioita muidenkin kuin itsesi kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sielultaan ruma ihminen oli tämä totta tai ei. Hirveää viihdyttää itseään toisten kärsimyksellä tai arvottaa niitä.
Ja arvon alapeukuttajille tiedoksi että minulla on masennus ja muita mt-ongelmia, joten tiedän mistä puhun. Hirveän epäkunniottavaa lähteä vertaamaan näitä kahta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvon alapeukuttajille tiedoksi että minulla on masennus ja muita mt-ongelmia, joten tiedän mistä puhun. Hirveän epäkunniottavaa lähteä vertaamaan näitä kahta asiaa.
Huono-osainen järkyttyi 😂
Masennus on tuska, toivottomuus, häpeä, itseinho ja luovuttaminen itsessään. Se on kaiken hyvän katoaminen elämästä, eikä mikään voi enää ikinä olla hyvin. Mikään kokemus ei olisi paha, jos ei siitä seuraisi masennuksen kaltaisia tunteita.
Mutta kun kaikki tarpeeksi paha aiheuttaa juuri täsmälleen noita samoja tunteita kuin masennus, niin en nyt sanoisi että kumpikaan on pahempi tai vähemmän paha. Ei ihmisten tunteita voi verrata keskenään, kun kukaan ei pääse kokemaan kuin omat tunteensa.
Itselleni masennus on ollut elämän hirvein kokemus, eikä sen jälkeen rakkaan menettäminen tuntunut muulta kuin surulliselta. Suru tulee kulkemaan kanssani läpi elämän, mutta se tuntuu masennukseen verrattuna terveeltä ja positiiviselta tunteelta ja kevyeltä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveällä moraalisella paatoksella tukehtuu erinomaisuuteensa mutta syyllistyy samaan kuin aloittaja 😂 Huono asettumaan muiden asemaan.
Mun mielestä ei voi verrata tapahtumaa sairauteen. Läheisen menetys ei ole sairaus, surukaan ei ole sairaus. Masennus voi viedä toimintakyvyn pahemmin ja pidemmäksi aikaa kuin surutyö. En kuitenkaan näe hyötyä siitä että näitä verrataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono-osainen järkyttyi 😂
No todellakin. Minulle mt-ongelmat ja kärsimys ovat käyneet tutuiksi elämän aikana joten niskakarvat aina nousevat pystyyn keskusteluista joissa vähätellään jonkun toisen kärsimystä tai pahaa oloa. Jonkinlaista piilokiusaamista tai täyttä ymmärtämättömyyttä. Eniten huolettaa että joku alkaa tuntemaan syyllisyyttä pahasta olostaan ja sitten oikeasti sairastuukin masennukseen ym.
En nyt sanoisi. Mulla masennus seurasi läheisen ihmisen kuolemasta.