Seisomatyö, vihlova kipu kantapäässä ja jalkapöydän ulkosyrjässä
Kipu tulee sellaisina sykäyksinä... ei satu ei satu ei satu ja yhtäkkiä vihlaisee kovaa!!! Olen ollut seisomatyössä puolisen vuotta monen vuoden tauon jälkeen, mulla on superhyvät työkengät mutta tää kipu tuli tuossa viikko sitten. Ensin oli kipua kantapäässä ja nyt se on sekä kantapäässä että jalkapöydän ulkosyrjässä. Ei vaikutusta lepääkö vai kävelenko, viiltävä kipu tulee kun tulee..... Jalan holvikaari mulla on matala ja vähän kai jo liikavarvasvaivaakin... voiskohan ne vaikuttaa? Mikä auttais? Liikun paljon kävellen ja teen lihaskuntotreeniä 2-3 krt salilla. Juoksu ois tarkoitus aloittaa taas kevään tullen niinkuin joka kevät.
Kommentit (3)
Nyt ortopedille ja vikkelästi ennen kuin vaiva pahenee! Saat luultavasti kortisonipiikin kantapäähän ja se sattuu mutta se myös auttaa paranemaan. Tarvit kunnolliset jaloillesi muotoillut pohjalliset. Ensihätiin osta apteekista silikoniset kantapäiden alle laitettavat ”kupit” jotka keventävät painetta. Niitä käytetään esim. luupiikin hoitoon.
plantaarifaskiitti se on . kärsin samasta vaivasta juuri nyt. silikoni kantapohjalliset ovat erittäin hyvät , tasapohjakenkiä tulee välttää. saattaa kestää pitkänkin aikaa. juoksemista ei ihan kohta kannata edes suunnitella. vesijumppa ja uiminen tekevät hyvää , myös pyöräily.
Plantaarifaskiitti!