Paperilaskusta 50e!!
Törkeää pankilta. Olen maksanut luoton pois vuosi sitten. Tämä on näkynyt koko ajan nettipankissa ja virkailija sanoikin silloin että sen voi koska tahansa nostaa uudelleen KULUITTA. Noh, nyt tuli yllättäen lasku, jossa korko -1,38e, laskutuspalkkio 5e ja paperilasku vuosimaksu 50e!! Siis 1,38e lasku nyt 56,38e. Onko laillista?? Ja siis vuoden aikana ei ole tullut mitään laskuja sen jälkeen kun olen maksanut tämän luoton pois.
Kommentit (15)
Tee reklamaatio pankille. Perustele sillä, että et ole tehnyt mitään sopimusta paperilaskuista eikä sinulla ole ollut tilaisuutta perua niitä. Mikä on se pankki, joka perii paperilaskuista vuosimaksun?
peruspankki palvelujen, kuten laskujen maksaminen pitäsi olla maksutonta ja kaikkien mahdollsita toteuttaa maksutavasta riippumatta. - Ajattelee, jotain hyvin köyhiä ja sairaita vanhuksia, joilla ei ole tarpeeksi osaamista, että osaisivat tai muutoin pystyisivät maksamaan laskut netin kautta. - Ja jos asuvat vielä "vähän" syrjemmässä niin pelkästään matka laskun maksu paikalle maksaa.
Tuo 50e on luoton vuosimaksu, ei veloitus paperilaskusta.
Muistaakseni paperilaskusta saa velottaa enintään 5€ eli jos vuoden laskutusmaksut peritään kerralla on tio siihen nähden hyväksyttävä summa. Eriasia on onko tuollainen kohtuullista
Et sitten kertonut, mikä pankki. Onko edes suomalainen, jota koskee suomalainen lainsäädäntö.
Vai onko tosiaan lainan vuosimaksu, jonka maksat vaikka vain sentti olisi jäänyt jotain mystistä pääomaa maksamatta.
Todella törkeää toimintaa pankilta
Ap:n tarina kuulostaa uskonattomalta. Oletko varma ettet ole käyttänyt luottoa, miten tuo 1,36 euron korko selittyy oikein? Olisin yhteydessä pankkiin ja tekisin reklamaation, en kyllä suostuisi maksamaan. Vai onko kyse luottokortista tsi joustoluotosta jossa 50 euron vuosikulu, tämän olet hyväksynyt sllekirjoittaessasi sopimuksen. Mutta törkeää jos sanottu ettei ole kulua nostosta, miksi kukaan pitäisi luottoa voimassa jos kerran vuosikulu kuitenkin menee.
Vierailija kirjoitti:
peruspankki palvelujen, kuten laskujen maksaminen pitäsi olla maksutonta ja kaikkien mahdollsita toteuttaa maksutavasta riippumatta. - Ajattelee, jotain hyvin köyhiä ja sairaita vanhuksia, joilla ei ole tarpeeksi osaamista, että osaisivat tai muutoin pystyisivät maksamaan laskut netin kautta. - Ja jos asuvat vielä "vähän" syrjemmässä niin pelkästään matka laskun maksu paikalle maksaa.
Miksi pitäisi olla maksutonta. Aina vaihtoehtona on käydä maksamassa yhtiön pääkonttorissa laskut käteisellä tiskille. Veikkaanpa että pari euroa kuussa tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää pankilta. Olen maksanut luoton pois vuosi sitten. Tämä on näkynyt koko ajan nettipankissa ja virkailija sanoikin silloin että sen voi koska tahansa nostaa uudelleen KULUITTA. Noh, nyt tuli yllättäen lasku, jossa korko -1,38e, laskutuspalkkio 5e ja paperilasku vuosimaksu 50e!! Siis 1,38e lasku nyt 56,38e. Onko laillista?? Ja siis vuoden aikana ei ole tullut mitään laskuja sen jälkeen kun olen maksanut tämän luoton pois.
Pankit ovat pahimpia roistoja tässä maassa. Toivottavasti piean saadaan systeemit joissa eri tahot voivat lainata toisilleen rahaa ilman välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla maksutonta. Aina vaihtoehtona on käydä maksamassa yhtiön pääkonttorissa laskut käteisellä tiskille. Veikkaanpa että pari euroa kuussa tulee halvemmaksi.
Ei rahaliikenteen järjestelyyn tarvita enää vanhanmallisia pankkikonserneja. Nykyään jo paljon muitakin maksunvälittäjiä ja hoitavan hommat murto-osakustannuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit ovat pahimpia roistoja tässä maassa. Toivottavasti piean saadaan systeemit joissa eri tahot voivat lainata toisilleen rahaa ilman välikäsiä.
Sellaisia systeemejä jo on. Minullakin on siellä rahaa, jota lainaan muille. En minäkään hyväntekijä ole vaan vaadin kyllä kohtuullisen korvauksen siitä että rahani on jonkun muun käytössä plus vähän extraa siitä riskistä että tämä toinen ei maksa minulle takaisin. nyrkkisääntönä sellainen 10-15% on kohtuullinen korko mitä noista vaadin, kun vähempiriskiset osakesijoitukset tuottavat 6,7% netto-osinkotuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahaliikenteen järjestelyyn tarvita enää vanhanmallisia pankkikonserneja. Nykyään jo paljon muitakin maksunvälittäjiä ja hoitavan hommat murto-osakustannuksilla.
No sitten vaan vapaasti käyttämään niitä. sitä suuremmalla syyllä pankit saavat vapaasti hinnoitella palvelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko sä mulle miksi mun tai kenenkään muun pitäisi lainata muille rahaa, mitään takeitahan ei ole että velallinen maksaa velan takaisin ja sen ajan se raha on pois mun käytöstä?Totta hitossa minä ja ne muut haluavat sitten velalliselta korvausta eli korkoa siitä ajasta jonka se raha on ollut sen velallisen käytössä ja multa pois. Ja kun on olemassa riski ettei raha palaudu, haluan toki enemmän korkoa velalliselta joka on hieman epämääräinen kuin velalliselta jonka maksukyky on mun tiedossa.En lainaisi rahaa naapurin Penalle jonka tiedän viettävän illat lähipubissa.
Eivät pankit ole roistoja, pikavippifirmat ovat roistoja jos tolle linjalle lähdetään. Rahan lainaaminen on aina riski sekä velalliselle että velkojalle. Velkoja voi jäädä ilman rahoja ja velallinen olla maksukyvytön. Siksi on todella hyvä että lainat menevät sellaisia reittejä pitkin että ne saadaaan tarvittaessa perittyä vaikka ulosoton kautta. Velan maksamatta jättämistä ei saa painaa villasella. Korko innostaa normaaleja ihmisiä hoitamaan velan mahdollisimman äkkiä veks kulujen minimoimiseksi.
Ei se ole veloitus paperilaskusta, vaan luoton vuosimaksu, jonka joudut maksamaan, käytitkö luottoa vai et. Ei ole ilmaisia lounaita.
Ja lisäys vielä, silloin kun laskuja tuli kyseisestä luotosta oli paperilaskun veloitus muutaman euron.