Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko keittiöremontti? Kehu/hauku keittiömerkkisi!

Vierailija
23.02.2018 |

Tilanne tämä: noin 15 v sitten edellinen omistaja tehnyt keittiörempan, eli rungot jne ois ihan ok kunnossa. Mutta tämä on ihan kamala. Tietenkin se raha olisi jostain muusta pois, mutta emme varsinaisesti näe nälkää. Taustatiedoksi, ollaan 5 hlö perhe. Mieheni on viimeiseen asti jahkailija ja nuukailija. Mutta eikö tämä ole jo sietämätöntä:
- ikivanha erikoiskapea mini-jääkaappi, muurin vuoksi isompi ei sovi tuohon koloon. lamppu palanut, ei voi vaihtaa, lasihylly ja ovi hylly rikki. Sisältää muutaman hyllyn pakastuskaappia, joka ei pakasta, pitää jotenkin jäähileessä
- siinä toinen, meillä ei ole pakastinta
- pesuallas pieni, pyöreä, yksi lautanen sopii
- designed by ikea, eli lamppuja ei voi vaihtaa. Loisteputkia ei enää valmisteta, spotteja ei voi vaihtaa, koska mekanismi on jo niin löystynyt että tipahtavat. Kattovalo sentään löytyy
- avohyllyt :( viimeinen asia, jota lapsiperheessä tarvitaan on avohyllyt. Joka toinen hylly on avohylly, joten kaikki sotku ja levottomuus näkyy koko ajan.
- tasot, turhan paljon apupöytää, näkymä suoraan ulko-ovelta, tähän tietty kertyy kaikki piirrustusläjät ja sälä. Astumme suoraan sekasortoon.
- ja lisäksi country-henkiset romanttiset ovet, mutta tämän kanssa voin elää. Ovien vaihto nyt ei vaan auta, kun kaikki muu en vielä hirveämpää.

Mä en kestä enää. Ja ihan itse maksaisin remontin. Mutta ikävä tehdä yksin toisen vastustaessa. Perustelu: ollaan pystytty tässä elämään 4 vuotta, niin pystytään jatkossakin.

Nixi-keittiöt miellyttäisi, mitään hintoja eivät ilmoita. Suosittele semi-laadukasta! Ei Ikeaa, mutta ei tarvitse olla kultahippujakaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kilpailuttaa muutama firma ja pyytää heitä paikanpäälle tekemään suunnitelmia ja tarjouksia. Mitä useampi suunnittelija käy, sitä paremmaksi suunnitelma hioutuu. Meille tuli ihan täydellinen keittiö Puustellilta neljä vuotta sitten. En vaihtaisi mitään. Kilpailutuksen vuoksi saatiin vieläpä edulliseen hintaan.

Vierailija
2/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Nyt keittiöasuantuntijoita linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin yleistä epäluuloa Ikea on erittäin hyvälaatuinen keittiö. Meillä kotona Topi ja vapaa-ajanasunnolla Ikea ja näistä kahdesta Ikea selvästi parempi laatuinen.

Vierailija
4/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapistoista ei kokemusta, koska säilytin remontissa alkuperäiset, mutta remonteista noin 50% viivästyy, eli muista laittaa ehtoihin, että valmistumispäivä on se ja se ja remontin siitä viivästyessä firma maksaa jokaiselta ylimenevältä päivältä 50-200e. Mun sopparissa oli 200e/päivä. Olen kuullut että joillain on jokin prosentti remontin hinnasta, joka tekee viikkotasolla muutamia kymppejä, se on liian vähän! Sanoisin että 100e päivä tai enemmän pitää vipinää työmiehissä.

Ja siis asiasta muistuttelu (siis että haluat sen valmistuvan ajallaan). Itse tein sen virheen, etten puhunut viivästymisestä mitään (sakko on tosin sopimuksessa) ja työporukkaa ei näytä venyminen haittaavan.

Se ei alkuun haitannut minuakaan (kohteessa ei asu kukaan nyt), mutta kohta menee vuokratuloja.

Mutta työnjälki ja se että asiakasta kuunnellaan ovat olleet moitteettomia, joten jos niissä onnistuu remontintekijöiden valinnassa niin se on jo paljon :)

Vierailija
5/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valitsimme Noblessa keittiön. Laadukas saksalainen ja yllättäen halvempi kuin pari muuta, joilta pyysimme tarjouksen. Olemme tosi tyytyväisiä

Vierailija
6/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uudenveroinen Kvikin korkeapainelaminaatti ovissa, kiiltävän valkoinen. 11 vuotta ilman pienintäkään kulumajälkeä.

Edellinen oli puustellia ja 3-4 vuodessa ovet hirveän näköiset.

Vierailija
7/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erään tutun puusepän tekemät mittatilauskalusteet ja minun itse asentamani vesikalusteet ja laatoitukset. Ei ole mitään ikean tusinapaskaa.

Vierailija
8/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on erään tutun puusepän tekemät mittatilauskalusteet ja minun itse asentamani vesikalusteet ja laatoitukset. Ei ole mitään ikean tusinapaskaa.

Tämä voisi olla kiinnostava vaihtoehto, mutta mitähän voisi kuvitella kustantavan ei-tutun puusepän suunnittelemana. Lattiaan ei tarvitse koskea ja vanhan välitilan laatoituksen voi peittää maalatulla lasilla eli puhutaan vaikka 3x3 metrin keittiön kaapiston (2 seinälle) karkeasta hinnasta.

En ole hirveän vakuuttunut valmiskeittiörunkojen hinta/laatusuhteesta, mutta en viitsi ihan vielä juoksuttaa ketään tekemään konkreettista tarjouspyyntöä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi