Suositelkaa voidetta tjms kasvoille
Minulla on herkästi rasvoittuva iho, mutta esim suihkun jälkeen tuntuu todella kuivalta. aika paljon epätasaisuutta värissä. vähän kuin sellaisia näppyjä, mutta ei ole koholla. Sellaisia punertavia pilkkuja. Ei ne kaukaa näy, mutta itse huomaan peilistä.
Mikä olisi jokin hyvä voide, että kasvojen väri muuttuisi vähän tasaisemmaksi?
Tai ehkä jokin kasvopesuaine vai mitä niitä onkaan?
Ja jos sillä on merkitystä niin olen mies. reilu 30v. Joitain aineita olen kokeillut miesten osastolta, mutta löytyiskö naisten puolelta parempia?
Kommentit (15)
Osta miesten ihotuotteet. Ihotyypille sopiva puhdistusaine ja kasvovoide. Kuorinta kerran viikossa tekee hyvää. Eikä silmänympärysvoide ole haitaksi. Kosmetiikkaliikkeissä tai kosmetiikkaosastolla saa myyjiltä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Osta miesten ihotuotteet. Ihotyypille sopiva puhdistusaine ja kasvovoide. Kuorinta kerran viikossa tekee hyvää. Eikä silmänympärysvoide ole haitaksi. Kosmetiikkaliikkeissä tai kosmetiikkaosastolla saa myyjiltä neuvoja.
Nämä eri aineet eri sukupuolille ovat ihan huijausta.
Itsellä vähän saman tyyppinen iho, tosin miesten iho on pkasumpi, joten ei voi täysin verrata. Olen tykännyt kasvojen puhdistuksessa mahdollisimman hellävaraisista tuotteita, esim. Puhdistusmaidoista. Lidlissä on hyvä Cien- merkkinen puhdistusmaito. (Pumppupullo, vaalenpunainen korkki, pullo valkoinen) ja samalta merkiltä kosteusvoide.
Nyt olen jonkin aikaa käyttänyt luonnonkosmetiikka, mm. afrikan mustalla saippualla pessyt kasvot. (Saa Ruohonjuuresta) tämä on täysin luonnonmukainen mutta vaahtoava palasaippua. Täydellinen omalle iholle. kannattaa kokeilla. Kosteutukseen olen käyttänyt Mossan kosteuttavaa päivävoidetta, myös luonnonkosmetiikka ja iho selkeästi parantunut näiden myötä.
Minulla hyvin samantyyppinen iho ja herkkä. Mikään ei ole auttanut kuin suolavesi (kuureina) ja seerumin. Nyt käytössä Lumenen hehku ja iho tykkää. Aamuinen pintarasva on poissa.
Tämä ei ole hoitokikka, mutta mä kalpeana häivytän pienen punoituksen ja näpyt sillä, että käytän kevyesti itseruskettavaa kasvovoidetta. Esimerkiksi Lumenella on hyvä, ei tee naamasta oranssia eikä jää laikukkaaksi vaan näyttää sellaiselta kevyeltä päivetykseltä.
Lidlistä luomukookosrasvaa, ongelmat taakse jääneitä.
Jos koko kroppa on kuiva, niin suihkussa voi saippua tilalla pestä itsensä Aqualan L perusvoiteella, joita myydään apteekissa. Sitä suositellaan monille pesunesteeksi ihan saippuan sijaan. Sopii suihkussa myös kasvopesuun.
Miesten omat ihonhoitotuotteet ovat perusteltuja, koska miesten iho on paksumpi.
Vinkki: osta Lactoline pesunestettä, sellainen puolen litran pullo. Sillä voi pestä koko kehon. Ei kuivata kasvoja. Apteekin voiteista esim. Aqualan L on hyvä talvikäytössä. Nivea Soft myös kosteuttaa hyvin.
Nivean Soft -voide, jota saa ihan marketista muutamalla eurolla, vie ainakin kiristävän kuivan tunteen. Minulle se on tärkeämpää kuin se, että voi sitten rasvoittuakin samalla.
Kävisin apteekissa kysymässä. Ja vinkkinä, usein suosittelevat Aqualan-perusvoiteita (niitä ei missään nimessä)!
Vierailija kirjoitti:
Nivean Soft -voide, jota saa ihan marketista muutamalla eurolla, vie ainakin kiristävän kuivan tunteen. Minulle se on tärkeämpää kuin se, että voi sitten rasvoittuakin samalla.
Itse suosittelisin samaa. Olen vuosien varrella testannut määrättömästi edullisia ja kalliimpia voiteita ja aina palaan lopulta Nivea Softiin. Ei ärsytä, kosteuttaa sopivasti ja ei myöskään aiheuta kiiltelyä. Monet herkän ihon tuotteetkin ärsyttävät ja aiheuttavat minulle ongelmia, tämä ei.
Mulla oli iho, joka kiristeli suihkun jälkeen ja rasvoittui myöhemmin. Johtui liian kuivattavista tuotteista. Nykyään käytän puhdistusmaitoa kasvojen puhdistukseen. Esim Rainbow:lla oli ihan ok aine. En pese kasvoja x päivässä. Poistan meikit illalla puhdistusliinalla, joka ei kuivata. Jotkut puhdistusliinat kuivattaa enemmän, sen jälkeen laitan aina voidetta.
Tärkein juttu mitä katson kasvovoiteessa on silikonittomuus. Tukkii ikävästi ja tuloksena on näppyjä. Pirkalla on hyvä Argan-voide, joka ei kyllä näillä pakkasilla ole ihan tarpeeksi pintaa kosteuttava, jos on suihkussa pidempään tai saunoo. Näillä kerroilla sipaisen päälle hamppuöljyä.
Xyliderm-geeli. Pesu vaikka Erisanin pesugeelillä. Paksummaksi voiteeksi Isännän käsivoidetta. Sitä voi käyttää myös kasvoille ja se imeytyy todella nopeasti ihoon.
No lopeta ensi alkuun kasvojen pesu saippualla. Ihan Lidlistä saatava parin euron cien-merkkinen kasvojenpesugeeli saa ihosi kiristelemään vähemmän. Minulla on myös rasvainen pintakuiva iho ja Lidlin kasvovoiteetkin toimivat hyvin.
Mitä jos kävisit kosmetologilla ihonpuhdistuksessa? Mikrohionta tms. kuoriva hoito voisi tehdä pintakuivalle ihollesi hyvää. Voiteet eivät imeydy, jos ihon pinnalla on kuiva panssari. Samallaysyä ihonhoito-ohjeita.