Miksi naiset käyttävät topattuja tissiliivejä?
Onko teillä niin huono itsetunto? Eihän miehetkään käytä topattuja kalsareita.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topattu malli tukee paremmin, ja bonuksena tosiaan tuo minkä moni on jo aikaisemminkin maininnut, ei näy nännit paidan läpi. Pari kertaa olen kokeillut ilman toppauksia, mutta tuntuu että kaikki vaan hölskyy ja paita/liivien kangas hankaa ikävästi.
Sulla on koko pielessä jos hölskyy.
Koko on katottu ihan liiviliikkeen myyjän kanssa oikeeksi. Nää riipukkeet on vaan niin toivottoman löysää tavaraa että ilman jämäkkää muottia ympärillä jo hengittäminen riittää "vesisänky-efektiin".
Liiviliikkeen myyjä ei valitettavasti aina ole näissä kokoasioissa oikeassa, vaikka niin voisi kuvitella.
Pehmeäkuppiset liivit ommellaan useasta palasta, topatut kupit valetaan vaahtomuovin tapaisesta aineesta, jonka vuoksi kupille saatava muoto on aika rajoitettu. Useammasta palasta ommeltu kuppi on tukevampi ja istuu paremmin. Ihan niin kuin muutkin vaatteet, joissa on enemmän räätälöityjä yksityiskohtia.
Tämä toppaus on halpa tapa valmistaa tukevat liivit. Hintaluokka näissä on joku 15-40 euroa. Oikeista alusvaatteitaliikkistä löytyy tukevia liivejä ilman toppaus, mutta puhutaan sitten jo helposti yli 100 euron hinnoista. Hyviä liiviliikkeitä ei juuri joka kaupungissa ole ja netin kautta tilaaminen on vaivalloista mikäli ei etukäteen tiedä merkkiä ja kokoa mikä itselle sopii. Joku Lindex tai h&m löytyy lähes joka kaupungista ja sieltä on helppo ne topatut edulliset liivit ostaa.
Tykkään kyllä pienistä rinnoistani, ovat kauniit muodoiltaan mutta minulla on todella ulkonevat nännit, ei mitään asiaa ilman liivejä kodin ulkopuolelle. Yritin joskus kesähelteellä olla ilman liivejä mutta keräsin vähän liikaa huomiota... Sen lisäksi rintojen heiluminen sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Topatut tukevat rintoja paremmin. E-kumppini ei kyllä lisäkokoa kaipaa ja mielelläni käyttäisin ei-topattuja liivejä, jos ne vaan tukisivat rintoja yhtä hyvin.
Kyllä niitä tukevia liivejä ilman toppauksiakin löytyy. Ovat hieman hintavampia ja ehkä vaikeampia löytää. Itselläni myös isot rinnat ja käytän pääasiassa ei-topattuja liivejä. Netistä olen löytänyt hyviä, mm. Ellokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apn kannattaa käydä tutustumassa rintaliivitarjontaan kaupoissa.
Yritätkö väittää, että myynnissä ei ole muita kuin topattuja liivejä?
Aloita vaikka ottamalla selvää mikä on suomalaisten keskivertokoko ja miten eri muotoisia rintoja on olemassa. Sitten mene sinne liikkeeseen ja koita etsiä kaikille rinnoille sopivat liivit.
Mikä on sellainen koko / rinnan muoto, jolle et ole onnistunut löytämään mitään muita kuin topattuja liivejä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä toppaus on halpa tapa valmistaa tukevat liivit. Hintaluokka näissä on joku 15-40 euroa. Oikeista alusvaatteitaliikkistä löytyy tukevia liivejä ilman toppaus, mutta puhutaan sitten jo helposti yli 100 euron hinnoista. Hyviä liiviliikkeitä ei juuri joka kaupungissa ole ja netin kautta tilaaminen on vaivalloista mikäli ei etukäteen tiedä merkkiä ja kokoa mikä itselle sopii. Joku Lindex tai h&m löytyy lähes joka kaupungista ja sieltä on helppo ne topatut edulliset liivit ostaa.
Tukevia toppaamattomia liivejä löytyy kyllä alle neljänkympin, vaatii tosin nettikaupasta ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topatut tukevat rintoja paremmin. E-kumppini ei kyllä lisäkokoa kaipaa ja mielelläni käyttäisin ei-topattuja liivejä, jos ne vaan tukisivat rintoja yhtä hyvin.
Kyllä niitä tukevia liivejä ilman toppauksiakin löytyy. Ovat hieman hintavampia ja ehkä vaikeampia löytää. Itselläni myös isot rinnat ja käytän pääasiassa ei-topattuja liivejä. Netistä olen löytänyt hyviä, mm. Ellokselta.
Joo olen ajatellut, että pitäisi joskus käydä kunnon liiviliikkeessä katselemassa, jos löytyisi hyvä toppaamaton vaihtoehto. Tähän saakka olen ostanut joistain ihan perusvaateliikkeistä ja niissä vain nuo topatut on olleet hyviä. Netistä en jaksa tilata, kun todennäköisesti ei heti satu hyvä ja sitten joutuisi palauttelemaan. Yleensä joudun sovittamaan monet liivit, ennen kuin löytyy malliltaan sopivat. -se jolle vastasit
Kumpikohan on tukevampi, kuvan topattu vai toppaamaton liivi. Kyllä se oikea koko on kaiken a ja o
Koska en halua että nännit töröttää paidoista läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Elloksen liivit eivät ole laadukkaita eikä tukevia. Toisaalta en löydä myöskään monien kehumasta Changesta itselleni sopivia liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan on tukevampi, kuvan topattu vai toppaamaton liivi. Kyllä se oikea koko on kaiken a ja o
Sama tässä
Miten saat rinnat koholle ilman toppauksia? Toppauksen pointti on kohottaa povea, ei suurentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukevia toppaamattomia liivejä löytyy kyllä alle neljänkympin, vaatii tosin nettikaupasta ostoa.[/quot
Tuohon hintaan ei vielä saa laadukkaita liivejä netistä käännös. Kuka sitä paitsi jaksaa sitä koon ja mallin arpomista, tilailua ja palauttamista. Kun tiedän merkin, mallin ja kotona jetsulleen , voin tilata netistä, muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukevia toppaamattomia liivejä löytyy kyllä alle neljänkympin, vaatii tosin nettikaupasta ostoa.[/quot
Tuohon hintaan ei vielä saa laadukkaita liivejä netistä käännös. Kuka sitä paitsi jaksaa sitä koon ja mallin arpomista, tilailua ja palauttamista. Kun tiedän merkin, mallin ja kotona jetsulleen , voin tilata netistä, muuten en.Kotona = koon
Vierailija kirjoitti:
Miten saat rinnat koholle ilman toppauksia? Toppauksen pointti on kohottaa povea, ei suurentaa.
Miksi ne pitää saada koholle, jos rinnat eivät luonnostaan ole sellaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan ei vielä saa laadukkaita liivejä netistä käännös. Kuka sitä paitsi jaksaa sitä koon ja mallin arpomista, tilailua ja palauttamista. Kun tiedän merkin, mallin ja kotona jetsulleen , voin tilata netistä, muuten en.Itse olen tilannut alle neljälläkympillä mm. Panachen, Freyan, Curvy Katen, Gorsenian ja Cleo by Panachen liivejä. Kaikki laatumerkkejä. Tietenkin se ensin vaati useamman koon ja mallin tilaamista ja kokeilua, jotta osui kohdalleen, nykyään tulee huteja harvoin.
Onkohan sillä oikeasti edes mitään väliä onko topattu vai toppaamaton, kunhan valittu liivi täyttää tehtävänsä? Rintoja on yhtä monta eri kokoa ja mallia kuin on naisiakin. Kaikille ei sovi yksi ja sama malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska roikkuminen sattuu? Miksi muuten ylipäätään pitää rintaliivejä jos rinnat on tarkoitettu roikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vaatteet istuu paremmin kun rinnat ovat NS. Normaalilla korkeudella ja esim paitojen ja kakkujen muotolaskokset osuu oikeaan kohtaan. Trikoopaidoissakinnäyttää ryhdikkäämmältä kun rinnat ei roiku kyynärtaipeiden tasolla. Tää on niitä vanhenemisen "iloja".
Mulla ei ainakaan nännit näy useimpien liivien läpi vaikka niissä ei olisi toppauksia. Itse en käytä topattuja liivejä koskaan. Nännejä ja liivejä on tietysti erilaisia, joillain nännit erottuvat selkeämmin ja kyllä niissä toppaamattomissakin liiveissä on eroja keskenään.