Voiko kotiäiti olla alkoholisti? Tyhmä mies kyselee
Olen tapaillut kohta puolisen vuota kahden alle kouluikäisen lapsen äitiä. Kaikki on periaatteessa ihan hyvin. Tapaamisten "viime hetken peruutuksia" on tullut useitamikä ihan ok, lapsiperheessä tulee yllätyksiä. Silloin harvoin kun ollaan kahdestaan ulkona, nainen juo täysin överit. Muutamia (5-10) kertoja olen ollut lapsenvahtina kun hän lähtee tyttökaverien kanssa ulos, nämä kerrat venyy aina aamuun. Olen alkanut löytää "piilopulloja" tai paremminkin pullopiiloja niin vessasta,kattilakaapista kuin lasten vaatekaapistakin.
Ahdistaa, mitä voin tehdä?
Kommentit (18)
Naisen äidin olen tavannut kerran, en muita sukulaisia. Lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu. -ap
Tietenkin voi. Aamuyöhön biletys nyt ei vielä pitäisi olla kiellettyä, kun lastenhoito on järjestetty mutta tuo muu huolestuttaa. Tärkein kysymys on onko selvinpäin lasten kanssa? Toinen, haluatko tällaisen ihmissuhteen?
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut kohta puolisen vuota kahden alle kouluikäisen lapsen äitiä. Kaikki on periaatteessa ihan hyvin. Tapaamisten "viime hetken peruutuksia" on tullut useitamikä ihan ok, lapsiperheessä tulee yllätyksiä. Silloin harvoin kun ollaan kahdestaan ulkona, nainen juo täysin överit. Muutamia (5-10) kertoja olen ollut lapsenvahtina kun hän lähtee tyttökaverien kanssa ulos, nämä kerrat venyy aina aamuun. Olen alkanut löytää "piilopulloja" tai paremminkin pullopiiloja niin vessasta,kattilakaapista kuin lasten vaatekaapistakin.
Ahdistaa, mitä voin tehdä?
Sinä se vasta kiltti mies olet. Vai sittenkin jännä. Meiti nyt hyvä mies, että haluatko oikeasti jatkaa suhdetta tuon naisen kanssa. - Ystävinä ja kavereina voitte jatkaa, mutta parisuhteessa saattaa tulla ongelmaa kerrakseen, jos naisella on tapana vetää ns. överit ja sinä olet taas enempi kohtuu käyttäjä. - joskus siis näinkin päin, kun luultavasti useammin se on mies, jolla on vaikeuskai pysyä alkoholin kanssa ns. kohtuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Aamuyöhön biletys nyt ei vielä pitäisi olla kiellettyä, kun lastenhoito on järjestetty mutta tuo muu huolestuttaa. Tärkein kysymys on onko selvinpäin lasten kanssa? Toinen, haluatko tällaisen ihmissuhteen?
Mä en osaa enää sanoa. Aiemmin kun en osannut epäillä mitään tällaista moni asia meni muiden juttujen piikkiin. Ehkä 2-3 kertaa olen nähnyt naisen lasten seurassa "ei ihan omana itsenään". On kyllä hyvä äiti ja huolehtii lapset, sen perusteella en osais mitään epäillä ellen ois nähnyt niitä pulloja oudoissa paikoissa.
Juoppo on, jätä tuollainen. Mitään hyvää et koe juopon k a nssa, pelkkää harmia tulossa, et kai sellasta halua.
Hyi miten jyrkkää suhtautuminen täällä. "Juoppouteen" etenkin pienten lasten äideillä on aina olemassa joku syy, ei kukaan (tai no harva??) ala silloin huvikseen vaan juomaan. AP vaikuttaa hyväsydämiseltä ihmiseltä, jää sen äidin tueksi jos oikeasti rakastat. Mä olin piilojuoppo kotiäiti tavatessani nykyisen mieheni, ja enpä juopottele enää.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten jyrkkää suhtautuminen täällä. "Juoppouteen" etenkin pienten lasten äideillä on aina olemassa joku syy, ei kukaan (tai no harva??) ala silloin huvikseen vaan juomaan. AP vaikuttaa hyväsydämiseltä ihmiseltä, jää sen äidin tueksi jos oikeasti rakastat. Mä olin piilojuoppo kotiäiti tavatessani nykyisen mieheni, ja enpä juopottele enää.
Niin. Alkoholismi on tavallaan sairaus, eikä alkoholistisa saisi syyllistää.... Mutta kyllä toisen juopottelu on usein läheisille varsin rankkaa. Mutta rakkautta ja hyväksyntää haluaa ja tarvitsee meistä jokainen.
Keneltä hän niitä pulloja piilottelee? Lapsiltako? Pienethän eivät osaa mitenkään arvioida alkoholin kulutusta ja pullot voisivat aivan rauhassa tyhjetä normaalikaapista.
Sinultako? Kuitenkin sanot, että seurassasi on selvin päin paitsi pari kertaa ehkä ei.
En oikein ymmärrä koko kuvioita.
Millä tämä ihminen elää? Koululaisten kotiäiti
Siellä kotiäideissähän näitä piilotissujuoppoja just onkin.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä hän niitä pulloja piilottelee? Lapsiltako? Pienethän eivät osaa mitenkään arvioida alkoholin kulutusta ja pullot voisivat aivan rauhassa tyhjetä normaalikaapista.
Sinultako? Kuitenkin sanot, että seurassasi on selvin päin paitsi pari kertaa ehkä ei.
En oikein ymmärrä koko kuvioita.
Ihan samaa olin kirjoittamassa!
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit juomisesta eroon? Kerroitko miehelle, että juot salaa?
Oletko ottanut asiaa esille hänen kanssaan? Oletko kertonut löytäneesi pullopiiloja?
Minäkään en ymmärrä tätä piilopullojen tarvetta?
Jos nyt aina sovitusti tavataan ja sinä aikana ei juo, niin miksi niitä pitkin kämppää olisi. Viinakset viinakaapissa ja sillä selvä.
Pikkulapsilta piilottettelu tuntuu kummalliselta, eiväthän ne seuraa tällaisia asioita. Tunnistavat ehkä jo humalatilan, mutta se on toinen juttu.
Tunnetko naisen muuta perhettä, vanhempia, sisaruksia? Vinkkaa heille, tai sit lasu.