Lapsikaste on valhe
Lapsi ei voi uskoa edes järjellisesti, miten voidaan puhua hengellisyydestä?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."[/
Lapset ovat puhtaita, viattomia ja synnittömiä.
Uskon, että sylivauvat perivät Jumalan valtakunnan oli kastetta tai ei. Jeesus puhuu vertauskuvallisesti lapsen nöyryydestä ottaa lahja vastaan. Lapsethan uskovat sinisilmäisesti melkein kaiken mitä heille kerrotaan ideologioista uskontoihin. Kaste on kirkon keksintö, jolla voi hallita kansaa. Uskonto on oopiumin kansalle.
Sehän ei haittaa, koska koko iskonto on valhetta.
Meidän aikuisten pitäisi pikemmin ottaa mallia lapsista ja elää hetkessä, ,murehtimatta tulevaisuutta tai märehtimätti menneisyyttä. Se on mielestäni Jeesuksen sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Meidän aikuisten pitäisi pikemmin ottaa mallia lapsista ja elää hetkessä, ,murehtimatta tulevaisuutta tai märehtimätti menneisyyttä. Se on mielestäni Jeesuksen sanoma.
Jokaiselle päivälle riittää murheensa, mutta sinua ei pahemmin tunnu huolettavan missä vietät iäiyytesi, kun elelee vaistojen ja tunteiden varassa lapsenomaisesti. Nykyhetkeä ei voi ymmärtää, ymmärtämättä menneisyyttä, tulevaisuudesta puhumattakaan.
Jeesuksen sanoma, on myös se, että hänen kautta voi pelastua.
Carpe Diem on maailmallakin valhe. Tarttumalla hetkeen et pelasta sieluasi vaan, elät omavanhurskaudessa ja tunteiden vallassa maailmallisesti nauttien hedonistisessa utopiassa.
Ajattele jos Jesse olisi ollut niin fiksu, ettei olisi koskaan puhunut sanaakaan kasteesta. Mikä sopusointu kristityssä maailmassa vallitsisikaan! Oliko hänen siis todella pakko ruveta keksimään mitään vedenroiskuttelujuttuja?
Eikö sinne taivaaseen pääsemistä olisi maailman mahtavin tyyppi mitenkään voinut hoitaa millään muulla keinolla? Kaikkivaltias teki näillä epäselvillä puheillaan tässä emämunauksen, joka jakaa kristityt kenties ikuisiksi ajoiksi riiteleviin leireihin.
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."